Forum > Demolåtar
Monsarl - In a new wave
Bassebas:
LÅTNAMN: In a new wave
ARTIST/GRUPP: Monsarl
GENRE: Vet inte riktigt vad man skall kalla det, trance?
KOMPOSITÖR: Sebastian Mattsson
PRODUCENT: Sebastian Mattsson
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
http://www.speedyshare.com/265409423.html
En ny låt ide, dock då i byggnadstadium typ. Tips angående melodi och övrigt mottages gärna.
Mixen är det inte så väl jobbat på, när den inte är färdig.
Spara eller kasta i papperskorgen ? :)
Edit:
http://www.speedyshare.com/264605296.html
- Ny version med lite mjukare ljud på syntharna
- "Lugna partiet" kortare
- Lite tonhöjningar mot slutet som jag inte vet om jag ska ha behålla, vad tycker ni?
- Annorlunda outro, fade out istället för temposänkning
Tycker nån att introt är en bra ide eller ska ändra det?
Emulator:
introt: melodin låter plååååågsamt långsam, tills det dunkar till och allt startar i ett trevligare tempo.
Nästa slinga ihop med basar och komp funkar kalas, lite TV-spel...typ typ en atari shooter. nytt sound vid 1:09 bra igen. vid 1:30 lugnare sig allt....kanskelite väl långt utan förändring ( jo det ändras ju fast skalas av).
hysterisk blippsynt in vid 2:08 ca som är välkommen mitt i allt av inget.
2:30 och det är lite nytt igen...många hopp blir det, vet ej om bra dåligt? för mig som inte lyssnar så mycket på trance är det iallafall välkommet med innovativa förändringar.
sluter sådär i för långsamt tempo...kanske skull e ha på någon hysterisk blippbloppa i bakgrunden då ?
summa summarum: rätt bra, lite oslipat. många bra ideer. men det känns osm att man tappar intresset pga introt....det som följer efter är MYCKET bättre.
:D
mahan:
OK BB!
Tycker lite som Emu om tempot i början, håll hellre jämnt tenpo genom låten , oxo i slutet.
Mina gamla öron störs av dom verbade syntharnas vassa fräsande sound (med lurarna på), mjuka lite upp övre registret på dem. Annars helt ok fortsätta med :)
och abbsolut inte skräpkorgen :)
Get on it!
h. mahan
Bassebas:
Checka in nya versionen på låten om ni vill :)
Tack Emulator och mahan för bra feedback!
Edit: Påfyllnad
Emulator:
skall lyssna, editerar detta inlägg när jag gjort det. bouncear echoes just nu som SUGER min cpu :)
åter igen senare :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida