Kontrollrummet

JT - Winding Path

gäst · 5 · 1193

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
En lite äldre låt(skiss) där det mörka och ödsliga är dominerande. Representerar någon slags Musique Noir.

LÅTNAMN: Winding Path
ARTIST/GRUPP: JT
GENRE: Soundscape
LÅTLÄNGD: 5.25
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3   


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou JT!

En ofattbar fantasi och skapelseförmåga du har. Helt nya greijer som t.ex den "bubblande" synthen i början, snyggt. Brukar inte gilla "snacklåtar" men här plockar du in snacket med god smak och i passliga portioner. Tycker inte detta får igång helt svarta tankar, vid 3:52 får jag tvärtom helt positiva österländska vibbar!

Jäkligt snyggt arr o ljudbild i detta, hittar inget att såga på! :)

Well done JT!



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jag håller med ovanstående talare, MEN.... som Tony Irving skulle säga....   up med sången/pratet.
Har jättesvårt att höra något alls av texten. Hör bara att det är någon som pratar svagt långt bak i ljudbilden.
Me, Myself & I


jay thomas

  • Gäst
Tjou JT!

En ofattbar fantasi och skapelseförmåga du har. Helt nya greijer som t.ex den "bubblande" synthen i början, snyggt. Brukar inte gilla "snacklåtar" men här plockar du in snacket med god smak och i passliga portioner. Tycker inte detta får igång helt svarta tankar, vid 3:52 får jag tvärtom helt positiva österländska vibbar!

Jäkligt snyggt arr o ljudbild i detta, hittar inget att såga på! :)

Well done JT!



h.  johan

Kiitos paljon johan!  :) Ibland så landar tonerna och stämningen "rätt" och även jag känner att så är fallet med denna låt.  :)

Jag håller med ovanstående talare, MEN.... som Tony Irving skulle säga....   up med sången/pratet.
Har jättesvårt att höra något alls av texten. Hör bara att det är någon som pratar svagt långt bak i ljudbilden.

Tack Kornstad!  :) Ska kolla om jag ska göra något åt rösten, är inte överförtjust i min egen röst... Dessutom är text så oerhört banal... "rodnar"

« Senast ändrad: 11.07.2008, 14:18:27 by jay thomas »


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Håller med om rösten lite för mycket mummel, annars förbaskat mysigt skön låt som du har fått till min gode JT! B)