Forum > Färdiga produktioner
Yllet - You're laying so still
mahan:
--- Citat från: Yllet skrivet 11.07.2008, 17:44:09 ---
Om det är hårt måste det vara fel på min lyssning, möjligen kan det vara leadsångljudet som sticker, men annars vettifan riktigt vad du menar. Jag kan dra på rätt rejält här, kan du inte försöka höra vilket intstrument det är som sticker ut?
--- Slut citat ---
Alltså sången är det närmast jag menar, men mixen känns i det hela lite kompakt, kankse lite mycket kompress på slutet, "vettifan"! ;)
Bara vad jag tycker förstås... :rolleyes:
h. johan
Eddi:
Tja ba Jon
Mix 3 känns något bättre men som jag tänkte redan från (MIX 2 blir det väl) så är megafonrösten på något sätt oförklarlig. Ok om det handlar om en snubbe som sjunker på en ubåt eller nåt men det handlar det ju inte om riktigt. Jag skulle gärna vilja höra alltihopa omvänt. Dvs megafoneröst på introt och vanlig röst i refrängerna. Kanske har jag fel men jag tror att helhetsintrycket skulle bli bättre?
Eko
Yllet:
--- Citat från: Eko skrivet 12.07.2008, 00:42:05 ---Tja ba Jon
Mix 3 känns något bättre men som jag tänkte redan från (MIX 2 blir det väl) så är megafonrösten på något sätt oförklarlig. Ok om det handlar om en snubbe som sjunker på en ubåt eller nåt men det handlar det ju inte om riktigt. Jag skulle gärna vilja höra alltihopa omvänt. Dvs megafoneröst på introt och vanlig röst i refrängerna. Kanske har jag fel men jag tror att helhetsintrycket skulle bli bättre?
Eko
--- Slut citat ---
Jag börjar faktiskt o tro att megagonrösten var ett misstag i denna låten, i alla fall som den är nu. Ska testa att mixa leadsången annorlunda i ref.
Bra inlägg från er alla, snart blir det mix 4.
Tack så mycket pojkar/flickor
Yllet:
Ångrade mig... ska göra ett nytt upplägg på låten.
Återkommer
Harmonica mike:
Väntar ivrigt på nästa version..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida