Forum > Färdiga produktioner

Yllet - You're laying so still

(1/4) > >>

Yllet:
borttagen...

Emulator:
hann ju lysna innan jag drar :D

Alltså, melodimässigt gillar jag det, men arret passar inte MIN smak. tycker det hoppar och hattar runt mellan olika stilar, och jag får inte nåt grepp på den.

Refrängen är ju urstark, sköna ahhh-körer också. Lite tveksam till övriga arret...återkommer med lite mer feedback när jag lyssnat ett par varv.

som vanligt är det oerhört bra inspelat och spelat. topp!

Yllet:

--- Citat från: Emulator skrivet 10.07.2008, 13:13:42 ---hann ju lysna innan jag drar :D

Alltså, melodimässigt gillar jag det, men arret passar inte MIN smak. tycker det hoppar och hattar runt mellan olika stilar, och jag får inte nåt grepp på den.

Refrängen är ju urstark, sköna ahhh-körer också. Lite tveksam till övriga arret...återkommer med lite mer feedback när jag lyssnat ett par varv.

som vanligt är det oerhört bra inspelat och spelat. topp!

--- Slut citat ---

Lite småpill fixat sen du lyssnade, står överst. Det här med att "blanda" lite stilar är ju en smaksak, tycker det gör låten intressant och skapar dynamik.

Kul att du gillade produktionen redan innan basen var komprimerad ;)

karl:
har hört mycket bättre låtar just från dig men har själv ofta den känslan när man är mitt uppe i skapandeprocessen och inget stör flowet..och precis så känner man att det här är det bästa jag någonsin gjort....efter några dagar eller någon vecka eller när man är igång med nästa låt eller bara ha fått distans så kanske......det inte riktigt var det bästa...( för mig iaf) ingen dålig låt alls du gjort men för mig känns refrängen  inte riktigt som att den harmoniserar med verserna eller vice /versa....som sagt hört bättre...

Allt gott /  karl

Yllet:

--- Citat från: karl skrivet 11.07.2008, 01:07:15 ---har hört mycket bättre låtar just från dig men har själv ofta den känslan när man är mitt uppe i skapandeprocessen och inget stör flowet..och precis så känner man att det här är det bästa jag någonsin gjort....efter några dagar eller någon vecka eller när man är igång med nästa låt eller bara ha fått distans så kanske......det inte riktigt var det bästa...( för mig iaf) ingen dålig låt alls du gjort men för mig känns refrängen  inte riktigt som att den harmoniserar med verserna eller vice /versa....som sagt hört bättre...

Allt gott /  karl

--- Slut citat ---

Du har säkert rätt angående det här med skapandeprocessen, men det är en härlig känsla. Funderar på hur jag kan få ett mera enhetligt sound. Möjligen är det som "megafonrösten" som gör att det bryter av för mycket, eller just att låten hoppar från lugn ballad, till rockig vilket man kanske inte väntar sig. För mig känns det helt naturligt eftersom jag vet och kanske gör det  även det för andra lyssnare efter ett tag...

Hur som helst, finns det någon idé för att göra låten mer enhetlig så är jag tacksam, det kan ju vara värt att pröva. Jag funderar på att lägga en soft orgel under verserna som även följer med upp i uppbyggnaden, och plocka bort den distade gitarrslingan och den andra distade gitarren, vilket kanske gör att det smälter samman lite bättre. Kanske kan pianot följa med från versen in i uppbyggnaden... Även kanske försöka lägga megafon-rösten i verserna, alt lägga på en vanlig dubb i uppbyggnad ref. Sen måste ju crasharna ner i slutet hör jag nu, men det spelar ju mindre roll :)

Kanske att man kan låta trummorna hänga kvar på nå sätt efter första ref med, så att den inte bara stannar där, men det är bara en tanke...

mvh Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion