Kontrollrummet

Kenneth F - Just Another Day

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
LÅTNAMN: Just Another Day
ARTIST/GRUPP: Kenneth F
GENRE: Ambient
LÅTLÄNGD: 7:40
KOMPOSITÖR:Kenneth F
PRODUCENT: Kenneth F
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3


Tjena! En liten låt jag jobbat med ett tag. (Alltid en låt jag jobbat med ett tag. Finns några sånna) Vet att låten är lite lång, och att ni säkert tycker det blir långdraget i slutet. Men jag gillar det. Hehe. Skall komma en övergång där sen till en ny låt. Måste bara komma på hur. :) Så den  blir nog kortare. Detta kan vi kalla extended version. :)

Säg vad som tycks om låt, mix, ljudbild. ja, hela faderuallandej!



Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Snurrat ett par rundor nu medans jag mailar folk. Alltså en skön bakgrundslåt i mitt fall. Har inget direkt att påpeka. Det låter bra, sköna harmonier. Speciellt noterar jag de snygga övergångarna tex vid 3.14 .
Gott jobb!
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Kenneth!
Haha, "en liten låt": 12 mega / 7:39 lång, har ju sett mindre :D

Fansen gillar detta, snygg 80-tals basgängare och snygga spacedrums. Lite hypnopop, relaxpop eller vad jag får kalla det. Visst blir det lite enformigt mot slutet, fast du lagt till snygga, men "vanliga" ackorbyten. Nåt lite överraskande moment behövs till detta, det funkar ju fint men enligt gammalt beprövat mönster. Nu behövs det nåt helt oväntat alá "Kenta K" för att lyfta låten några snäpp! :)

Bra jobbat, get it on mannen! :)


h.  johan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
stajo: Tjena!  Tack för comment. Skönt att du låter den rulla på när du surfar. Då är det inget som gör ont i öronen iallafall! :) Kram på dig :)



Mahan: Hello my 1 and only FAN! ;)  Nja, liten låt med en gnutta ironi i rösten hehe. Hmmm. Nått överraskande... Skall försöka se om det är något som kan passa ... Skall vara sagt att denna låten är gjort UTAN midi keyboard. Så enbart tangenbord och mus är använt. . . Svårt o få till fina melodier utan midi keyboard. Min M-Audio midi sport 2x2 stödjer inte VISTA x64. Måste fixa detta. Finns inte drivare till den än.
Tack för comment!


jay thomas

  • Gäst
Tjipp! Tunggung, stämningsfullt, omväxlande, spännande. Bra, gillar mycket!  :)
Däremot är jag inte helt överens om att det är ambient rakt igenom. Sci-Fi musik ligger enligt mig närmare till hands att kalla det.  ;)


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Låter bra tycker jag, skönt på något sätt. Som du säger är det alldeles för långt som det är nu - om du inte stoppar in mer variation i paketet. Svårt med instrumentell musik tycker jag - det krävs en hel del för att hålla mitt intresse uppe för sådant men du kanske har planerat för sång?


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Har planerat för lite gura ala djonas :)
Han är redan på G  :wub:


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Tjipp! Tunggung, stämningsfullt, omväxlande, spännande. Bra, gillar mycket!  :)
Däremot är jag inte helt överens om att det är ambient rakt igenom. Sci-Fi musik ligger enligt mig närmare till hands att kalla det.  ;)



Ja, det kanske är Sci - Fi musik :)

Tack för comment ;)