Forum > Demolåtar
Brother, nu med Harmonica Mike
lonewind:
LÅTNAMN: Brother
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: singer/songwriter
KOMPOSITÖR: Chris
PRODUCENT: Chris
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Så, nu har jag fått på lite percussion på den här först. Det är någon sorts fingertrumma. Den ena blir som en baskagge när man mickar upp den med medföljande mick (vet inte vad det är, inte min). Jäkligt häftigt. Men jag kunde inte använda det spåret då de tog över för mycket. Hade behövt en bas i sådana fall. Så så här blev det.
Brother.mp3
Edit
Har uppdaterat filen med en fil med Harmonica Mike på munspel. Jäklar vad han lyfter låten i mina öron!
mahan:
Hejssan lonewind!
Låten e ju superb, rösten helt härlig, like it! :)
Okei den funkar också så här, balladtyp, utan annan komp, men oj vad det skulle sitta med några sträva stråkar, lite bas och en lätt rytmsektion. Och HMikes munspel :rolleyes:
Vet int va du själv ha tänkt, det är liksom lite Reaggae stil nu på guitarren, passar oxo :)
h. mahan
lonewind:
--- Citat från: mahan skrivet 29.03.2007, 23:40:32 ---Hejssan lonewind!
Okei den funkar också så här, balladtyp, utan annan komp, men oj vad det skulle sitta med några sträva stråkar, lite bas och en lätt rytmsektion. Och HMikes munspel :rolleyes:
Vet int va du själv ha tänkt, det är liksom lite Reaggae stil nu på guitarren, passar oxo :)
h. mahan
--- Slut citat ---
Hej, vad kul att du gillade den som den är... har varit lite orolig för om man kan köra så här nedbantat utan att det blir lamt.
Den har varit ett monster att arra... har provat flera olika upplägg. Men det var det här som blev bäst. Har också gjort ett försök med bas på den här versionen men det blev total pankaka.
Jag har precis uppdaterat mp3an med en fil som förhoppningsvis ska låta lite bättre...
mahan:
--- Citat från: lonewind skrivet 29.03.2007, 23:45:30 ---
h. mahan
--- Slut citat ---
Hej, vad kul att du gillade den som den är... har varit lite orolig för om man kan köra så här nedbantat utan att det blir lamt.
Den har varit ett monster att arra... har provat flera olika upplägg. Men det var det här som blev bäst. Har också gjort ett försök med bas på den här versionen men det blev total pankaka.
Jag har precis uppdaterat mp3an med en fil som förhoppningsvis ska låta lite bättre...
--- Slut citat ---
Okei lyzznar nu..
Guitarren lite panorerad...lite . Allt e ju där men ändå nånting som fattas... hmmm. Det blev kanske int bättre av panoreringen, den borde bredas ut mera, en bredare stereobild, en guitarr som fyller rummet.
Sången e fortfarande great!
Nu förstår jag va du menar när du säger att låten e svår att arra... :D
h. mahan
lonewind:
--- Citat från: mahan skrivet 30.03.2007, 00:01:34 ---
--- Citat från: lonewind skrivet 29.03.2007, 23:45:30 ---
h. mahan
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Hmmm... nu blir jag lite osäker på vad det är som ligger uppe... För en total stereobreddning av gitarr är precis vad jag gjort. Det ska inte finnas någon "panorering" alls. Jag dubblade gitarrspåret och panorerade ut dem helt åt varsitt håll. Och försköt den ena några millisekunder. Detta för att skapa en illusion av stereo...
Ska lyssna nu så att det inte är fel fil som ligger uppe.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida