Kontrollrummet

Trummis sökes i STHLM till prog metal-band

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lynxo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 111
  • It's not paranoia when they ARE out to get you!
    • Visa profil
Tjena, hoppas det är okej att jag skapar denna tråd här, trots att det var över ett halvår sedan jag postade på detta forum senast.

Mitt namn är Micke och jag är grundare, gitarrist och låtskrivare för Purify - ett band som lirar progressiv metal. Även om vi försökte oss på Dream Theater-teknisk musik i början, har jag insett att det inte riktigt håller. :rolleyes: Det vi lirar i dagsläget kan väl beskrivas som någonting som liknar Opeth och Katatonia. Vi har en sångare som både sjunger rent och growlar, likt Opeth.

Vi söker en trummis som gärna får ha koll på dubbelkagge och fills, men egentligen inte så mycket mer än så. Du ska dock vara villig att öva och att utvecklas. Vi har precis flyttat in i en replokal som vi utrustar själva som ligger så centralt som vid Skanstull. Eget trumset är alltså ett krav.

Du har vår musik uppe på vår Myspace på www.myspace.com/purifyband. Dock, som redan poängteras, detta är gamla låtar. Men om du hör av dig, så kan du få mer information. :) Min MSN är aikis1@hotmail.com . Notera dock att jag inte använder den som e-mail, så försök inte skicka några e-mail dit bara.

/Micke
Fighting for peace is like fucking for virginity.


freddy

  • Gäst
Ladda gärna upp ert nya sen här på KR så vi kan komma med lite kritik eller så. Behövs mer Opeth-metall på KR helt klart. Lycka till med trumsökeriet.