Tjoho!
Har så sakteliga börjat titta igen inför skivan, och undrar om någon har några tips`? Vi vill bland annat veta:
Åsas sångljud. vad göra? funkar/ickefunka?
Wernis solo i breaket. Funka/ickefunka mixmässigt? ligger lite högt`?
Wernis refrängsolo. jag vill egentligen att det skall ligga efter dubbla refrängerna efter breaket. W och andra vill ha break-ref-solo-ref.
Wernborg/Emu funderar på att backa upp under reffen med körstämmor, unisiona med leaden. vad tror ni om det?
UTAN SOLO (referens)
Version 8 080101
MED SOLO (slarvmixat o grovhugget)
Version 9 080205
tacksam för hjälp 
Personligen tycker jag att det känns onödigt att du fräser på med dist på Åsas röst. Jag tycker det skulle vara snyggare om du lät den vara fin och mjuk som den brukar vara.

Alltså jag tror det blir en bra kontrast mot den annars hårda ljudbilden.
Jag tycker nog båda solona ligger en aning högt. Men det är grymma solon och dom får inte försvinna helt heller. Men sänk dom en aning. Kanske kan break-solot ligga lite mer i bakgrunden, för det är väl mera lite stämnings-lir. Som det är nu känns det som allt annat försvinner och gitarren är väldigt närvarande och tar mycket plats där.
Kör låter intressant, måste dock höras också

Men det tror jag kan vara häftigt.
Sen får du inte pilla sönder denna låt heller, den känns väldigt klar nu. Bara lite småpill och sen får du allt lägga den åt sidan och bara anse dig färdig. Jag vet hur det är

pillpill
Nåja, grym låt och bra framförande i alla fall.