Kontrollrummet

Fly away

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad janke

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=6683123&q=lo
hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=6683123&q=hi



Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
tjenare..

Tycker om gitarriffet i början..  Kanske för lite som händer i hela låten..lägg på mer melodi istället för padsen elle vad det är i mitten av låten (har precis kommit hem från jobbet så mina öron kanske inte är i bästa tillstånd just nu)... men annars så är det en ganska bra låt tycker jag :)...

Mvh


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Vill inte vara kontrollant här - men lägg gärna upp låt/artist-information enligt instruktion

Snygg gitarr startar det hela
Kan inte så mycket om denna genre - låter i mina öron som hårdrocks-electronica - E-type?
Efter inledningengen låter det lite som en bakgrund - lägg på en melodi, ett tema så kan det bli bra
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Pjaee. Det känns sönderlimiterat. Utvolymen är så hög att det är svårt att höra några nyanser alls. Det blir en enda vass gogga. Trummorna som kommer in vid 1.50 (ungefär) Digitaldistar. Låter inte bra. Du får några poäng för energi, men annars känns det som att det behövs en bättre, ´renare och framförallt lägre mix.  :)


lnetzel

  • Gäst
Det här är lite intressant. Jag har ju själv jobbat (på hobby nivå) med elektronisk musik i tusen år och precis upptäkt gitarren (ni kanske har läst om mina gitarr funderingar i en annan tråd nyligen). Det känns som att detta är gjort av någon som kommer från andra hållet:) För gitarrspelet är i mina öron schysst men t6rummandet och produktionen behöver lite finslipning.

Låten är lite långtråkig. Melodiskt är det sköna harmonier men det flyter liksom inte riktigt och jag håller med Egghuvud, trummorna är sönderkomprimerade så det låter fultrasigt, speciellt på crasharna. Dessutom skulle nog trummorna behöva lite reverb för att sitta ihop bättre med resten. Synthmattorna är klockrena tycker jag, fett fint unisound ljud med reverb. Får lite tv spel känsla av någon skum anledning.