Kontrollrummet

Dead Souls - Dead Souls

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
LÅTNAMN: Dead Souls       
ARTIST/GRUPP: Dead Souls
GENRE: Death/Thrash metal
LÅTLÄNGD: 4:05
KOMPOSITÖR: Joni Taivaloja , Tommy Nikiforov
TEXT: Tommy Nikiforov
EV. MEDVERKANDE: Dead Souls
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3


Tack Studio Mjau ( tsmalmbe+mahan ) för inspelning och mixning


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jag är alldeles för okunnig för att kunna säga något här
I mina öron låter det som en maskinhall som löper amok - ja ni ser  :wacko:
- dock ganska fränt solo (lite för mycket reverb)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det brinner i gitarrerna minsann. Hör också lite maskinhall  :D

Har lite svårt för dubbeltempot på trummorna som kommer ibland. Jag tycker låten tappar styrfart när kommer in. Fast det tycker jag om alla låtar som kör den grejen.

Cymbalerna låter inget vidare i min lyssning heller, lite som dom lät när man spelade in på fyrspårsporta...  :wacko: Kan ju också vara mitt ljudideal som spökar.

Bra manglat annars.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Haha. Bra låt och bra inledning!

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Detta är alltså en live inspelning , och allt omkring scenen var tegelhus så de har säkert med kvaliteten att göra och maskinhall ljudet.


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena!

Gött mangel på den här! Det va ett tag sen jag drog på den här musikengenren hemma på stereon, men jag hittar tillbaka lite till det när jag hör den här grejen...skulle vara kul att höra en studiotagning också. Vet inte hur sångaren låter i vanliga fall, men här låter han ganska trött i rösten. Kan ju lätt bli så när det manglas på live...men jag tyckte sången lät lite energilös, vilket är tråkigt i den här genren där energi och attityd är a å o, enligt mig...men annars va den tung att lyssna på! Gött jobbat!

Tack för musiken!

/Leif
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Tackar, Vår sångare är även vår leadgitarist, han har sjungit 3 veckor före det är inspelat så det är säkert lättare att förstå varför sången inte är 100% .


H.Tommy


freddy

  • Gäst
Gött drag. Önskar lite mer baskagge i mixen, nu försvinner dom och det gör att lite av energin och draget försvinner. Metal ska ha MYCKET kagge. Sången låter lite trött tycker jag med, undra om det är ljudet/live. Får se när ni spelar in i studio. Konstigt parti där i mitten som var så långt utan trummor. Ska det vara så?
Innan solot...

Synd att man inte fattar ett jota av "mellansnacket" :D


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tackar, Vår sångare är även vår leadgitarist, han har sjungit 3 veckor före det är inspelat så det är säkert lättare att förstå varför sången inte är 100% .


H.Tommy

Ok. Det förklarar ju en del  :)
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Freddy!

KAn lugna dig med att det snart kommer en studioinspelning med dom döda själarna, fick sista sångbandningarana gjorda igår!
Alltid lite knepigt med live inspelningar, men studiobandningen som gjordes i Själarnas övningsutrymmen ska nog bli bättre!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


freddy

  • Gäst
Tjou Freddy!

KAn lugna dig med att det snart kommer en studioinspelning med dom döda själarna, fick sista sångbandningarana gjorda igår!
Alltid lite knepigt med live inspelningar, men studiobandningen som gjordes i Själarnas övningsutrymmen ska nog bli bättre!

h.  johan

KUL :)


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
reddy funderadfe på den långa pausen i mitten av låten med bara gitarr och bas, den är kortare annars  men när det var live så gick jag iväg och kastade ertt par trumpinnar och en sprucken Hihat Top cymbal åt publiken


freddy

  • Gäst
reddy funderadfe på den långa pausen i mitten av låten med bara gitarr och bas, den är kortare annars  men när det var live så gick jag iväg och kastade ertt par trumpinnar och en sprucken Hihat Top cymbal åt publiken

hehe alrighty :D


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Tja, nu kanske jag är på hal is men jag tycker resultatet låter lika bra som om ni bara satt en gammal hederlig bandare mitt i replokalen och tryckt på Rec. Men med det sagt så lyssnar jag inte på DM normalt sett... det är väl så här det skall låta då? Men det är en aning för rörig ljudbild för att jag skall gilla det och som sagt; jag är egentligen inte rätt man att kommentera hur det skall låta. Men jag har lyssnat och därför kommenterar jag... det hör ju till. Mangla på!


Utloggad concealed

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
Förstod int mycke av musiken men slutet var jävla bra! :D "Halutaanko lisää?!" alltså "vill ni ha mer", och typ tre personer säger joo  :D  Var ha ni annars spela in dehär Tommy?


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
detta är inte alls min genre, men
skön energi,skrammligt & liveigt, bara det i sig skänker glädje

det låter iaf replokal,och det är en skön befrielse från vstier
och tft skärmar, och guitar rigs!

rockón rolla on vettja!
 ;)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284



Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
egentligen var det ganska många som skriker men alla var relativt långt ifrån, efter denna låt spelade vi ännu slayers raining blood och då hadde vi en moshpit på ca 20 personer så nog fanns de folk som gillade oss iaf. detta är inspelat på Kirkkoharju skolan i kyrkslätt


Utloggad concealed

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 45
    • Visa profil

Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
mja , nästan iallafall, men iaf förstod du att de var nog flera som skrek men inga publik mickar så de hörs förstås sämre