Kontrollrummet

Crystal Light-Alone

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej

Håller på att mixa en balladliknande sak och skulle behöva ha lite mixtips osv


Tack på förhand.

Låten är en gammal historia som jag gjorde 1992 och detta är en nyinspelning.

www.crystallight.se/filer/musik/alone5.mp3
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Tjena MacTS!

Schysst låt och bra röst..lite hårdrocksfeel skulle man väl kunna säga..och är barnsligt förtjust i det i bland.
Får dock en känsla av att det borde strammas åt lite grand..innan mix..allting låter kanon....bra trummor..men det släpper aldrig loss.. Känns som trummor och bas inte alltid är överens..skulle speciellt i refrängen vilja känna lite mer stadig rhythm.. kanske en smaksak men ändå..nivåerna känns lite sådär..trummor väldigt långt bak.. kan bli riktigt bra det här! :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Inledningen är klart bra ljudmässigt. Gitarrerna är mycket snygga. Den där initiala känslan försvinner dock in i vad som låter som en hårt limiterad produkt där inget sticker iväg. Det är inte dåligt men det är liksom jämntjockt. Trummarrangemanget fattar jag inte mig på alls. Tycker att det hackar och gör att det blir kantigt. gillar inte riktigt produktionen på ljuden heller. Reverbet känns väl hårt i förhållande till resten.
Sången borde komma igenom lite tydligare också. ibland tycker jag körerna nästan hörs mer än själva leadstämman. Vet inte om det är volym direkt, kanske mer att det saknas botten i sångljudet. Mycket mellanregister i min lyssning.  Basen låter bra.  :)