Forum > Färdiga produktioner

ÅSA/ TONIKUM - Och jungfrun hon går i ringen

<< < (6/7) > >>

Åsa:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 04.07.2008, 19:52:36 ---Det här låter jättefint i stereo...nu kom dynamiken fram, som sej bör.

Kanske en kontrabas, som kontrast, kunde ha gjort det än mer effektfullt...men detta är ju a`cappella. Snyggt jobbat.

Bra arr och skönt att lyssna till en stilla ljus sommarkväll :D
Duktiga:ni!

/Marr

--- Slut citat ---

Hej Marr  :)
Tack för dina ord, ja som du säger det är a'capella detta men helt klart -en bas förgyller och förstärker. Vi hade flera låtar med komp den här kvällen också, har kört vissa med bara bas vid tidigare tillfällen och det är nog det skönaste kompet man kan ha tycker jag!
ps. Lyssna på Båtlåten på min hemsida... DEN är bra den  ;)

Åsa:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 05.07.2008, 00:31:49 ---Mmm, nästan så man kan höra en och annan mygg där i kvällen... Nu hör man hur ni står, och vem som sjunger vad.
Jag gillar inte riktigt riktigt reverbet, det låter ju stensal när jag vill ha något mera trärumsartat, men men... Antar att det är livemixerns reverb man hör.

Har sagt det förut, men kan säga det igen - det här är sång med hög, hög klass. B)

--- Slut citat ---

:lol: ja, du, dessa mickar tog upp allt, nästan för mycket tyckte jag! Men fint ljud och varje röst hörs.. Tack för otroligt fina ord, hög hög klass? Ja vi får ta åt oss av detta och lyfta oss lite till, vi är lite för självkritiska nämligen  :D Men superkul har vi! Tack för att du lyssnade igen!

Hellpig:
Jag trodde det var studioinspelat men så var det live - tight jobbat! Ett problem med körer, tycker jag, är att det ger inte särskilt mycket att lyssna på det inspelat, men live kan jag tycka att det är så vackert att jag knappt kan hålla tillbaks tårarna! (Och kan tilläggas att jag är inte en person som brukar gråta ...  -_-) Men jag kan tänka mig att detta vore njutning att höra live!

Åsa:

--- Citat från: Hellpig skrivet 05.07.2008, 13:28:40 ---Jag trodde det var studioinspelat men så var det live - tight jobbat! Ett problem med körer, tycker jag, är att det ger inte särskilt mycket att lyssna på det inspelat, men live kan jag tycka att det är så vackert att jag knappt kan hålla tillbaks tårarna! (Och kan tilläggas att jag är inte en person som brukar gråta ...  -_-) Men jag kan tänka mig att detta vore njutning att höra live!

--- Slut citat ---

Håhå, ja då kan vi känna oss riktigt stolta om du först tog det för en studioinspelning.. Som du säger, det är en annan sak att se och höra live, jag tror att du skulle ha njutit av att sitta där i publiken och lyssna på oss, med den vackra omgivningen kring forngården, en varm sommarkväll  :)

Boxcutter:

--- Citat från: Åsa skrivet 06.07.2008, 00:34:19 ---
--- Citat från: Hellpig skrivet 05.07.2008, 13:28:40 ---Jag trodde det var studioinspelat men så var det live - tight jobbat! Ett problem med körer, tycker jag, är att det ger inte särskilt mycket att lyssna på det inspelat, men live kan jag tycka att det är så vackert att jag knappt kan hålla tillbaks tårarna! (Och kan tilläggas att jag är inte en person som brukar gråta ...  -_-) Men jag kan tänka mig att detta vore njutning att höra live!

--- Slut citat ---

Håhå, ja då kan vi känna oss riktigt stolta om du först tog det för en studioinspelning.. Som du säger, det är en annan sak att se och höra live, jag tror att du skulle ha njutit av att sitta där i publiken och lyssna på oss, med den vackra omgivningen kring forngården, en varm sommarkväll  :)

--- Slut citat ---

Haha, ja sjukt. Jag var helt säker på att det var studio. Ofattbart bra gjort nästan.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion