Forum > Demolåtar

Cykeln - Jive my Head (v2)

<< < (4/6) > >>

equality:
Bra att du inte har annat för dig.  :D  Häftig musik och sammanfattar mina intryck efter ytterligare några lyssningar: Man kan ju urskilja flera låtar i detta. Var och en med snygga och starka melodier.  Snyggt lir och reverb. Sköna växlingar där i början mellan dur och moll och motmelodi i andra refrängen. Lite tveksam till teaterapan i framförandet. Tycker musiken inbjuder till mer "normal" sång men du vill ju ha det "galet" så det skall nog vara så.  :rolleyes: Skriken sitter bra och sedan kommer ett mer filmiskt och tjusigt kort parti (03:56). Fint att det kommer tillbaka vid 04:44.  Vid 05:55 tar en gladare låt form och ljuden är goa och här finns det mycket energi som späds på med dina tillrop här och var. Låten skulle lysa för sig själv. Vid 07:22 är vi inne på något annat med mer hårdrocksanknytning och här passar det bra med sång som kommer in fint men lite sent? Låter sedan som variospeedat i refrängen(?). Abrupt slut. Va!? Har tio minuter redan gått? Hade inte tråkigt en sekund. Härlig energi, vitalitet och egensinnigt! Imponerande! Väldigt bra jobbat!  :D

cykeln:
Wernborg 
Yes det var mycket linjärt komponerande - det ena ledde till det andra
(Hade förstås hoppats på att även musiken kunde hålla intresset uppe  :D)
Tack, tack och kul att det gillas - liksom  :D

Dividend
Tack - tänk vad ett litet skrik kan göra!

flabb
Ja det är ju ett antal teman/partier/låtar i denna
Kul att du tycker den passar i bilen och på dansgolvet - många kanske skulle tycka att den var svårdansad  :)

cykeln:

--- Citat från: Tokai skrivet 28.06.2008, 17:24:56 ---Låter helt normalt tycker jag, inte speciellt galet - mer fräckt och innovativt.(skrev jag efter 2 minuter...)
Sången är dock för låg, kanske för mycket reverb? (skrev jag efter 2 minuter...)
Beundransvärt att göra en låt på två ackord så varierad, fast när distgitarrerna kommer in byter det tonart och 3 ackord
"Sången är dock för låg, kanske för mycket reverb? " skrev jag, men som kommer ett nytt parti, hårdrockinfluerat- ganska knasigt och där är sången ok (ja, men som kommer den där mentalsjuka grejen. Öj!)
Tillbaka till första temat. är inte sången högre nu?
Alltså, vad har det för betydelse egentligen det jag skriver. Översköljs av teman som vandrar in och ut med olika inställningar och motsäger det jag skriver - jissus!
En lekstuga som inte går av för hackor (om jag nu kan säga så?)
Får en känsla av en blandning av Pink Floyd och 10cc, men törs nog säga att detta mindre mästerverk inte hänger ihop lika musikaliskt som nämnda namns verk.
Tar låten aldrig slut eller den låten på repeat i mediauppspelaren? 10 min. Har väl gått en kvart nu?
SANSLÖST HELT ENKELT! :D

--- Slut citat ---

Tack för din fina beskrivning – det var/är en fröjd att läsa. Har läst den ett antal gånger och det drar i smilbanden varje gång när jag läser dina noteringar vartefter låten fortsätter!
Och visst är det lite lekstuga – hade jättekul när jag kom på de olika temana.
".. mindre mästerverk.."  :wub:
Jodå den tar nog slut och det ganska abrupt
Hemskt mycket tack för detta – beskrivningen och omdömena glädjer mig mycket!

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 02.07.2008, 17:20:46 ---Bra att du inte har annat för dig.  :D  Häftig musik och sammanfattar mina intryck efter ytterligare några lyssningar: Man kan ju urskilja flera låtar i detta. Var och en med snygga och starka melodier.  Snyggt lir och reverb. Sköna växlingar där i början mellan dur och moll och motmelodi i andra refrängen. Lite tveksam till teaterapan i framförandet. Tycker musiken inbjuder till mer "normal" sång men du vill ju ha det "galet" så det skall nog vara så.  :rolleyes: Skriken sitter bra och sedan kommer ett mer filmiskt och tjusigt kort parti (03:56). Fint att det kommer tillbaka vid 04:44.  Vid 05:55 tar en gladare låt form och ljuden är goa och här finns det mycket energi som späds på med dina tillrop här och var. Låten skulle lysa för sig själv. Vid 07:22 är vi inne på något annat med mer hårdrocksanknytning och här passar det bra med sång som kommer in fint men lite sent? Låter sedan som variospeedat i refrängen(?). Abrupt slut. Va!? Har tio minuter redan gått? Hade inte tråkigt en sekund. Härlig energi, vitalitet och egensinnigt! Imponerande! Väldigt bra jobbat!  :D

--- Slut citat ---

Hemskt mycket tack för denna omfattande beskrivning.
Växlingarna mellna moll/du var jag nästan inte medveten om - märkte dom först när jag lyssnade   :wacko:
Jo det blev lite teater i detta - ganska så avsiktligt men när jag lyssnar nu så tycker jag att några strofer är lite väl ..
"... lysa för sig själv" - Tack! Det är ju hemskt kul när delar i en helhet också kan stå för sig själv.
Ja hårdrockstemat dök plötsligt upp - som idéer ibland gör. Sången lite sen - hmm får lyssna igen.
Vet inte vad variospeedat är  :unsure: Förvred rösten mycket och använde någon av Logics funktioner
Stort tack för de avslutande orden!  :wub:

jay thomas:
Oj vilka grymmar SPARKS vibbar jag fick av detta!  :)

Kalasbra, lagom skitzat på något sätt, gillas!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion