Forum > Färdiga produktioner

Karl&Clemens - The Picture

<< < (13/15) > >>

Emulator:
Riktig toppklass. Läste karls vädjan till nån at sälja grejjorna och gräva ner sig.

Har nån liknande känsla här. bygger ju en liten studio nu, så jag kan väl helt enkelt ge dig nycklarna när jag är klar och ta ut mina prylar därifrån och ägna mig åt att måla istället.

Ljudbilden är riktigt bra, inga krockar nånstnas vad jag kan höra. allt sitter verkligen klockrent i sterobilden.

Fadeouten (nyt ord?) är inte så rolig dock. Jag skulla valt att låta musiken tystna minus nåt lite plippigt synthplopp, tunnt svep och karls underbara körer.

wow.

Clemens:

--- Citat från: djonas skrivet 12.08.2008, 00:21:44 ---
--- Citat från: karl skrivet 17.07.2008, 13:52:22 ---tnx Peter...låten gjordes för att medverka i en Spectrasonic's competition för deras nya modul "omnisphere" men fick ingen större framgång där, kanske var det för mycket "en låt" men utanför där så kanske du har rätt att det skulle vara ett break eller så...tnx för lyssning.../  karl

djonas...otajt :unsure: B) kul att du gillar groovet och sången...sologitarren är en Juno analogsynth :unsure: :P men väldigt likt en gura ....tack för att du lyssna och kul att du gillade ..trots otajtheten :unsure: B) /  karl

--- Slut citat ---

Haha shit...det låter verkligen likt en gura som man kört genom nån synteffekt snarare 'n att det kommer från en synt.
Otajtheten menade jag ligger hos den funkiga "guran", hammer on på första rundan vid 2:44 kommer lite för snabbt. Andra rundan låter mer groovy. :)
Men som sagt petitesser men jag retar mig på det varje gång jag lyssnar haha.  :P :D
Mvh / djonas

--- Slut citat ---

Hej djonas!

Nu retar jag mig oxo :rolleyes: Lustigt hur man kan missa..får ändra när andan faller på /Clemens

karl:
är det inte bara ett repeatreverb???
--- Citat från: Clemens skrivet 12.08.2008, 11:56:14 ---
--- Citat från: karl skrivet 17.07.2008, 13:52:22 ---tnx Peter...låten gjordes för att medverka i en Spectrasonic's competition för deras nya modul "omnisphere" men fick ingen större framgång där, kanske var det för mycket "en låt" men utanför där så kanske du har rätt att det skulle vara ett break eller så...tnx för lyssning.../  karl

djonas...otajt :unsure: B) kul att du gillar groovet och sången...sologitarren är en Juno analogsynth :unsure: :P men väldigt likt en gura ....tack för att du lyssna och kul att du gillade ..trots otajtheten :unsure: B) /  karl

--- Slut citat ---

Haha shit...det låter verkligen likt en gura som man kört genom nån synteffekt snarare 'n att det kommer från en synt.
Otajtheten menade jag ligger hos den funkiga "guran", hammer on på första rundan vid 2:44 kommer lite för snabbt. Andra rundan låter mer groovy. :)
Men som sagt petitesser men jag retar mig på det varje gång jag lyssnar haha.  :P :D
Mvh / djonas

--- Slut citat ---

Hej djonas!

Nu retar jag mig oxo :rolleyes: Lustigt hur man kan missa..får ändra när andan faller på /Clemens

--- Slut citat ---

djonas:

--- Citat från: karl skrivet 12.08.2008, 16:00:16 ---är det inte bara ett repeatreverb???
--- Citat från: Clemens skrivet 12.08.2008, 11:56:14 ---

--- Slut citat ---

Mvh / djonas

--- Slut citat ---

Hej djonas!

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Clemens - hehe ok. :)

karl - repeatreverb? om det är nåt som kommer åter dvs studsar och låter otajt så tyder det ju på att det första anslaget är otajt...eller?  :blink:

Clemens:
Nä..inte repeatdelayet....det ligger i synk..om du inte gillar delayet är det en annan sak förstås..har själv varit lite kluven till just den grejen..gitarren ligger inte otajt.. bara fel i groovet.. spelas lite ur led sas, andra gången så ligger det rätt av vad jag kan höra.../C

Edit: Delayet ligger bara på sista anslaget som jag tror även ligger rätt på första delan som är fel från början.. eller hur f%n blir det nu... :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion