Forum > Färdiga produktioner
Karl&Clemens - The Picture
karl:
tnx...jag hade lite utställningstankar när jag skrev texten fast då inte skulpturer utan tavlor eller foton där personen på fotot börjar röra sig ur fotona ..."skruvat" näää ra :) tnx / karl
--- Citat från: Dividend skrivet 27.06.2008, 16:50:30 ---Börjar lite som installationsmusik till ett helmörkt rum. När karl börjar sjunga, ser man skulpturer som föreställer P. Gabriel i ett rum, och man inser att man är på Louisiana (typ Moderna muséet). Massa söta danskor distraherar dock....
Gillar synthen som agerar förlängning på varje versrad. Genialiskt blipp-ljud, ni inte får byta det vad ni än gör! Trummorna kunde varit lite mer varierade, de förmedlar nåt slags monoton seghet, vilket man kan vilja eller inte vilja. Fillsen räcker inte till, även om de är välspelade/programmerade.
Ni har verkligen fått ihop något bra här!
--- Slut citat ---
Emulator:
tycker verkligen detta va kalas.
äntligen sjunger du lite mörkare karl, och vips så låter det såhär bra!
trummorna saknar för mig lite bacon. släng på några basiga saker...riktigt djupa, så är det komplett!
mycket bra av samtliga. imponerad!!
Clemens:
--- Citat från: mahan skrivet 25.06.2008, 23:20:45 ---Jisses C & K !
Verkligt imponernade stuff detta, ordlös o sanslös, måste lyssna igen......
oukei, dragit andan nu, helproffsig kalaslåt detta! Internationellt så det förslår!
Känns småpetigt att komma med klander, men tar det ändå...
- sångens "ess" borde fixas
- klippet vid 1:01 med gitarrsolot kommer in för häftigt
- hmmm fading på outrot, okei, stora pojkartna i europa gör det åxå, så...kör hårt.
Attans härligt arr, trumkompet får 10+ både arr o soundmässigt! :)
Definitivt TOP 10 på KR
h. johan
--- Slut citat ---
Hej Mahan!
Ja..Sången har fixats till..gitarrsolot numera "fade in" tror det funkar..fade på outrot..är lite kluven till detta men gillar ibland när en låt försvinner i fjärran.. :) Tack för "insikter", behövs när öronen börjar tröttna.. Vad kul att du gillar..värmer en gammal proggare!
Ny version kommer när Karl har fått säga sitt...
Clemens:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.06.2008, 15:56:10 ---Ja harre dj...lar!
Här har ni fått till det boys! As snyggt arrat och lirat,grymt sound överlag.Karl gör en fenomenal insats här,men jag måste få klaga på nåt då allt är så fruktansvärt snyggt gjort.
Sångljudet(leaden) - alldeles för essigt och fffigt.Felaktigt skuren/lyft i mixen,reverbet,eller en undermålig inspelning? Jag har inte svaret på det,men satsar på det senare alternativet.Hoppas dock att ni får till det för det är verkligen alstret värt!
5 av 5 så det skriker om det! Trots sångljud...
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Hello Mike!
Alltid lika skoj med bra kritik :) Tack! ja..sången har det skruvats på en del,förhoppnigsvis till det bättre.. :) snart en ny version uppe hoppas jag...
Clemens:
--- Citat från: Emulator skrivet 29.06.2008, 02:36:00 ---tycker verkligen detta va kalas.
äntligen sjunger du lite mörkare karl, och vips så låter det såhär bra!
trummorna saknar för mig lite bacon. släng på några basiga saker...riktigt djupa, så är det komplett!
mycket bra av samtliga. imponerad!!
--- Slut citat ---
Hej Emulator!
Ja..Karl har en ruggig röst...Har snöat in på att allt jag gör låter för basigt..och nu låter allt lite basfattigt i stället..Hmm :)
Hoppas kunna hitta rätt balans någon dag...Har sub så jag måste nog börja referenslyssna lite mer antar jag..Jättekul att du
uppskattar, Tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida