Forum > Färdiga produktioner

Karl&Clemens - The Picture

<< < (4/15) > >>

stajo:
Låter mkt bra det här. Gillar speciellt upptakterna till tex vers och gitarrsolon. Blippandet ger skön karaktär åt låten. Nä jag har bara positivt att säga, ja förutom lite ess då ;).

gitarren är kanon.

ja allt är helproffsigt  :D

/S

Tokai:
Det händer mycket hela tiden, syntprylar som svarar mot sången. Finemang, alltså! Och klassiska baklänges cymbaler.
Är lite tveksam till när det öser på, det blir i och för sig en bra kontrast till det lugna partiet men samtidigt låter det lite hårt och lite jobbigt att lyssna på, men fråga mig i morgon och det blir nog ett annat svar.
Låten passar karl som handsken.
Produktionen är tiptop!! :rolleyes: :rolleyes:

Clemens:

--- Citat från: cykeln skrivet 26.06.2008, 14:24:10 ---Nice!
skönt grundgung
Mycket bra figurer som ligger runt ikring
Bra ljud, de små fräsen
Bra sång - fina körer
Sologit är så bra!
Trummorna låter super
högklassig komposition med kreativa melodislingor och produktion
Helproffsigt verk detta
Lite av Gabriels ande svävar över det hela
och samma klass
Här kan man tala om verkshöjd
Appåder!

--- Slut citat ---

Tack! ja..gillar ju bla både Gabriel och Genesis ( tidiga ) skarpt så det blir väl nästan oundvikligt att man trillar in i de spåren vare sig man vill eller inte :) Kul att du lyssnade och gillade..

Clemens:

--- Citat från: Tokai skrivet 27.06.2008, 20:31:01 ---Det händer mycket hela tiden, syntprylar som svarar mot sången. Finemang, alltså! Och klassiska baklänges cymbaler.
Är lite tveksam till när det öser på, det blir i och för sig en bra kontrast till det lugna partiet men samtidigt låter det lite hårt och lite jobbigt att lyssna på, men fråga mig i morgon och det blir nog ett annat svar.
Låten passar karl som handsken.
Produktionen är tiptop!! :rolleyes: :rolleyes:

--- Slut citat ---
Hej Tokai!

Jo.. håller som bäst på att lägga om en del saker.... inga större förändringar..skall bla försöka få  "refrängerna" lite mjukare..Tack för lyssning..

Clemens:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.06.2008, 16:50:30 ---Börjar lite som installationsmusik till ett helmörkt rum. När karl börjar sjunga, ser man skulpturer som föreställer P. Gabriel i ett rum, och man inser att man är på Louisiana (typ Moderna muséet). Massa söta danskor distraherar dock....

Gillar synthen som agerar förlängning på varje versrad. Genialiskt blipp-ljud, ni inte får byta det vad ni än gör! Trummorna kunde varit lite mer varierade, de förmedlar nåt slags monoton seghet, vilket man kan vilja eller inte vilja. Fillsen räcker inte till, även om de är välspelade/programmerade.

Ni har verkligen fått ihop något bra här!

--- Slut citat ---

Hej Dividend!

Ja sämre ställen kan man befinna sig på...arkitekturen är ju cool..Trummorna.. jo i det här fallet var väl just tanken att dom skall gå lite monotont och dessutom vara ganska "stängda" alltså loopen under verserna..öppnar upp lite mer i refrängen..för mig så funkar det med fillsen som ligger nu..tror det får vara så..Blir inga större förändringar förutom
fixa lite tabbar här och där :) Tack! ( Skall snart lyssna lite mer ingående på dina verk som är väldigt spännande måste jag säga..)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion