Forum > Färdiga produktioner
Karl&Clemens - The Picture
Harmonica mike:
Ja harre dj...lar!
Här har ni fått till det boys! As snyggt arrat och lirat,grymt sound överlag.Karl gör en fenomenal insats här,men jag måste få klaga på nåt då allt är så fruktansvärt snyggt gjort.
Sångljudet(leaden) - alldeles för essigt och fffigt.Felaktigt skuren/lyft i mixen,reverbet,eller en undermålig inspelning? Jag har inte svaret på det,men satsar på det senare alternativet.Hoppas dock att ni får till det för det är verkligen alstret värt!
5 av 5 så det skriker om det! Trots sångljud...
Mvh
Micael
Clemens:
--- Citat från: equality skrivet 25.06.2008, 19:54:36 ---Underbar uppgång på synten innan elguresolot 01.03. Gitarren alldeles innan äntrar lite klippt, fixa detta plze. För första gången på allvar tycker jag nu då att Karl låter lik en viss P Gabriel (aldrig hört detta förut va??) men det beror nog mycket på arret också och det låter fan så bra! Han skulle vara avundsjuk. Härligt, sunkigt groove som gärna fick vara ännu tyngre en bit in låten. Skön nerv! Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Hej equality!
Möjligtvis någon fade in på gitarren eller volymautomatisering..skall kolla med Karl, ( Karls gitarrslinga ) kul att du gillar groovet, för det här med trummor är ju en historia för sig..och kul att du gillar arret..en hel del tid har gått åt :) och det finns inga genvägar börjar man sent om sider lära sig...Tack!
Clemens:
--- Citat från: Wernborg skrivet 25.06.2008, 23:59:00 ---Underbar produktion. Blipp-blipp på rätt sätt.
Några fills på trummorna kändes lite fel i sound. Som att dom var för akustiska för sitt sammanhang på nåt sätt.
Karl kommer verkligen till sin rätt här.
Skönt laidback detta.
Bra bra.
--- Slut citat ---
Hej Wernborg!
Tror jag vet vilka du menar, fillsen alltså.. och håller med, fick passera, men eftersom du la märke till dessa sticker dom nog ut..tar bort..tnx..
karl:
--- Citat från: Wernborg skrivet 25.06.2008, 23:59:00 ---Underbar produktion. Blipp-blipp på rätt sätt.
Några fills på trummorna kändes lite fel i sound. Som att dom var för akustiska för sitt sammanhang på nåt sätt.
Karl kommer verkligen till sin rätt här.
Skönt laidback detta.
Bra bra.
--- Slut citat ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.06.2008, 10:24:44 ---Det här är ju dunder :wub:
Samarbete på högsta nivå, kanonhärlig ljudbild, och vilken pipa du har Karl, high class :P
Tack för den här låten, kommer lyssna på den igen..och igen....
/Marr
--- Slut citat ---
tnx wernborg och marr
Dividend:
Börjar lite som installationsmusik till ett helmörkt rum. När karl börjar sjunga, ser man skulpturer som föreställer P. Gabriel i ett rum, och man inser att man är på Louisiana (typ Moderna muséet). Massa söta danskor distraherar dock....
Gillar synthen som agerar förlängning på varje versrad. Genialiskt blipp-ljud, ni inte får byta det vad ni än gör! Trummorna kunde varit lite mer varierade, de förmedlar nåt slags monoton seghet, vilket man kan vilja eller inte vilja. Fillsen räcker inte till, även om de är välspelade/programmerade.
Ni har verkligen fått ihop något bra här!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida