Kontrollrummet

Kenneth F - Life Has Just Begun

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
LÅTNAMN: Life Has Just Begun
ARTIST/GRUPP: Kenneth F
GENRE: Ambient (Hymne)
LÅTLÄNGD: 5:08
KOMPOSITÖR:Kenneth F
PRODUCENT: Kenneth F
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3



En ny låt jag jobbat med ett bra tag. Inspiration fick jag från min syster. Hon fick precis barn. Världens finaste dotter.  :wub:
Berätta för mig vad ni tycker. Nått som fattas, nått som är för mycket? Ljudbilden ?

Tackar för alla kommentarer jag får!!!  :D :D :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är vackert och pampigt. Har dock inga direkta kommentarer som kan hjälpa dig ur mixningssynpunkt. Känns som att det är bättre skruvat än om jag skulle försöka sköta reglarna...  :rolleyes:
« Senast ändrad: 23.06.2008, 20:52:35 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba kenta k.
Mixen helt ok,så även låten.Stycket är lugnt och vackert,precis som barn är när dom är alldeles färska.

Du kan ju alltid förlänga stycket senare under livet när det blir lite mer spring i benen på tösen :)

Så då är du morbror nu då,gratulerar!

Mvh
Micael


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
MaxB:   Tjena! Vackert och pampigt är precis det jag letar efter. Så då har jag fått till den biten iallafall. :) Försöker skruva så gott det går och lyckades ungefär på denna :)



Mike: Så jäkla skönt o se dig här mike. Du lägger alltid en komment. Även om det är värsta dunka dunka musiken eller det är folkmusik från bongo. Alltid kul när du tittar inn :) Den iden du kommer med har jag haft själv, men jag tänker större banor. Avslöjar inget än. :)
Ja jag är morbror. För 8nde gången. Och 9nde på väg. haha :) Dom står i mina syskon! :)


 :P ;)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Kenneth!

Länge sen sist, men dina greijer blir ju bara bättre. Grattis till morbröderskapet, vet ju inte om detta assosierar direkt till nåt sånt...
men å andra sidan ligger det nåt hmmm.... kyrkligt i detta, i positiv mening. Stort och utmanande, pianot som gör greijen här.
Trummorna då, virveltrumman onödigt vass och livlös, annars funkar det OK! KAnske haihatten ner ett snäpp åxå. Detta är ingen "trumlåt".

Gillar detta, tar du emot ideén om att fixa på trummorna så får du 5/5 av mig :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
börjar kalasbra men så fort trummorna kommer in blir det lite för mycket Adolphsson & Falck...tycker du ska uppehålla dig i det taktlösa landskapet där harmonierna blandar sig bra med varann...det slutade lika bra som det började...schyssta ljud

/karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnar igen och reflekterar över hur skönt det är att så få toner kan säga så mycket!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
MaxB:   Tjena! Vackert och pampigt är precis det jag letar efter. Så då har jag fått till den biten iallafall. :) Försöker skruva så gott det går och lyckades ungefär på denna :)



Mike: Så jäkla skönt o se dig här mike. Du lägger alltid en komment. Även om det är värsta dunka dunka musiken eller det är folkmusik från bongo. Alltid kul när du tittar inn :) Den iden du kommer med har jag haft själv, men jag tänker större banor. Avslöjar inget än. :)
Ja jag är morbror. För 8nde gången. Och 9nde på väg. haha :) Dom står i mina syskon! :)


 :P ;)

Jo så är det..Lyssnar jag så skriver jag nåt även om jag inte gillar alstret.Nånting finns det alltid att säga om mixeriet..Det är så jag har fått mina kunskaper i mixning via hjälpsamma polare här och på gamla studioforumet,lite payback liksom.Sen utvecklas man av att lyssna på andra genre än sin egen,det blir lätt att man kör fast i samma hjulspår annars..

Sen anser jag att det inte finns någon dålig musik,det gäller bara att se den i rätt sammanhang.
Fast punk har jag lite svårt för..Associerar så konstigt till den musiken,dom ser alltid så arga ut när dom framför den.Kanske har med tonårs problematiken att göra vad vet jag :D,nu får jag väl alla punkare i världen efter mig..
Tveksamt dock om det finns några punkare i 50 års åldern som seriöst har anammat stilen och kläderna,förutom dom som fortfarande lirar från sent sjuttiotal..Fast musiken kan man ju alltid gilla då man kanske fastnade för den som tonåring..

Jag å andra sidan sysslar ju mest med blues å country i en härlig rock blandning så jag är väl närmare hundra i sinnet :lol:

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter litegrann som en poppigare synthsak än Strauss Einleitung (tror den heter Gryning på svenska. Ledmotivet till apan som blir människa i år 2001). SMåpampigt och melodi som 1) fastnar och 2) känns högtidlig, därför jag associerade till första satsen i Strauss Zarathustra-verk. Här finns Jarre-influenser.

Ett förslag: skriv en låt för när livet tar slut också :) Eller varför inte en massa låtar för tiden emellan :D

Har inget att klaga på. Är så utsvulten på synth/elektronisk musik, att jag inte ens vet vad jag tycker är dåligt eller bra :)
Enkelt och effektfullt = Bra..

Gillade!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hej Värnamo  :D

Snyggt jobbat. Ambient var ordet. Funkar bra som bakgrundsmusik till slösurf helt klart.

Annars då i Småland?


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön musik jag gillar hur du ekar ut vissa partier.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
mahan: Tjena! Fanboy! :) hehe  :wub:     Tackar för att du tycker jag går i rätt riktning. :) En mann gör så gott han kan(n) vet inte varför , men jag gillar ljudet i trummorna. Det rena lixom. hehe.  :D Svårt o förklara. Tackar för comment!


karl: Gytt när en jag respekterar högt inom musiken ploppar inn en kommentar på mitt stycke. När jag hör låten i mina lurar nu, så kanske du och mahan har något i det med trummorna. Kanske måste fixa..  :unsure:      Söker alltid "oanvända" ljud. Tack för kommentar! :)


MaxB: Haha tack MaxB! Du får lyssna så många gånger du vill! :)  :wub:


Dividend: Jasså, har wannabekinesen vurpat inn hit på fyllan med nu. :) Tjena Dividend! :)  :wub:  Alltid roligt med dina commentarer. Fattar inte ett skit! :blink: men dom är roliga.  :D  Jag har en ide ang låtar om livet. säger inget mer om det just nu. Tack för lyssning och att du gillar! :)

Wernborg: Huh?  :huh:   I småland har vi det bara bra. :) Sj?  :D    Bakgrundsmusik till slösurfet?  :o   Haha. Usch... hehe  B)  :D   



Eko: Tjena Eko! Tackar för lyssning och kommentar.  :D