Kontrollrummet

MaxB - Vi ger aldrig upp

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
LÅTNAMN: Vi ger aldrig upp
ARTIST/GRUPP: MaxB
GENRE: Tokigheter
LÅTLÄNGD: 3:32
KOMPOSITÖR: MaxB
PRODUCENT:MaxB
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Version 2 av "Vi ger aldrig upp" idag - på midsommarafton.
Version 3 av "Vi ger aldrig upp" idag - på midsommardagen.
Version 4 av "Vi ger aldrig upp" idag - 2008-06-25.
« Senast ändrad: 25.06.2008, 21:33:37 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för lyssning och kommentar! Det skulle vara kul att ta sig tid att göra ett riktigt bra arr av det här - med en riktig trummis istället för på måfå utspridda trumloopar - men två dagar har den fått på sig att växa fram och kanske räcker det...

- Vi ger aldrig upp!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
:)
Skön låt/text, ljudbilden känns lite rörig, trummorna lite lite svaga, sången lite stark, kanske panorera kompgurorna lite, bara en ide, kändes en knapp minut för lång
Ge inte upp! :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou MaxB!

Kul med lite poppigt stänkt musik!
Nånting gör detta svårt att lyssna, knepigt att få tummen påt..
Dynamiken saknas på nåt sätt, väldigt trångt i ljudbilden, för mycket kompress på sången t.ex.
Vi ger aldrig upp... snygg låtidé, men helheten saknar detdär....sparken, lite otajt nu!

kan ju inte sätta tummen på vad som borde greijas men alldeles tydligt så lönar det sig att fortsätta skruva på denna låt!
Basen låter lite trevande nu, kunde driva låte lite mer.
Kompguran kunde vara liet vassare.

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Maxb.
Det tar liksom fast emellanåt,typ på sång delarna,kanske tänkt som kontrast..? Och då kan det funka rätt bra,får lite Adolphson å Falk vibbar på vissa sångdelar.Glömt namnet på låten dock.Men det upplevs inte som en plankning så lira på du,se det istället som en komplimang..Rätt så häftigt distad gura till genren..Omotiverat hög sång vid 2.48..
Lite otajt här och där som förtar lite av stämningen.Jag hör en del guror som i en "dimma",kanske har du för många pålägg..Banta dom eller panorera och mixa in dom i låten..

Nu har jag "neggat" nog.

Låten är rätt skön,kanske inget jag skulle köpa - men definitivt skulle jag lyssna om jag hörde det på radion - efter lite mix puts då...Trummorna låter bättre än mina :D   Vilka är min stora akilles häl..

Avvaktar med betygs utdelning,tills du fått ordning på mixen :P

Mvh
Micael


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ni har så rätt. Och ju mer jag lyssnar, desto mer hör jag att den kan vara värd en omtagning.
Det är för många kompgitarrer och två sologitarrer (eller tre på slutet) som trängs.
Basen är både osäker och ska spela på annat sätt (för att få mera driv) på flera ställen.
Basen är också för komprimerad.
Sången är första slasksången och bör läggas om. :huh:
Men ska inte sången vara så komprimerad? (förutom där HM påtalar att den går i taket)?

Trummorna köpte jag på rea för en tusenlapp, tidigare i år. Jag gillar ljuden men tänker nog inte som en trummis då jag väljer bland looparna. Inget går upp mot en riktig trummis.


« Senast ändrad: 17.06.2008, 10:09:38 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
En bra låt som  inte kommer fram pga att den är hopsatt av slasktagningar kanske blir en bra sammanfattning?

Allt är redan sagt här troa jg :)  Kommer bli kalas när den är färdig. Exakt samma stil, fast lite tajtare vore snygg. och sången som Hmike påtalar, skulle jag tänka mig att behålla avhuggigheten i, utom i "måt vårt mål" där du bör sjunga för full hals :)


väntar på nästa version :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Kampsång 2008! Man vad är det vi inte ger upp? Kampen, förstås, men kampen för vaddå? Alltså, en kampsång utan innehåll, öh?
Instrumenten sitter inte ihop. Väldigt sladdrigt. Vad är bra då? Tycker väl att sången har viss kämpaglädje och viss gitarrprylar är väl ok. Men spela in på nytt. Kanske med software instrument som trummor och bas få det tajt.
« Senast ändrad: 17.06.2008, 19:00:10 by Tokai »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kampsång 2008! Man vad är det vi inte ger upp? Kampen, förstås, men kampen för vaddå? Alltså, en kampsång utan innehåll, öh?
...spela in på nytt. Kanske med software instrument som trummor och bas få det tajt.
Under ett antal veckor har jag inte vågat gå in på kontrollrummet av den enkla anledningen att det tar tid, man blir kvar, lyssnar på andras låtar och njuter. Jag har inte haft tid på grund av kampen och har därför inte vågat ta mig tid.

Orsaken till kampsången har jag inte lämnat ut ännu. Det är kanske bara Jay Thomas som känner till bakgrunden. För mig är det än så länge svårt att betrakta kampen med objektiva ögon. Vi är fortfarande mitt i stormens öga och... vi kämpar fortfarande. En sak är dock säker: Vi ger inte upp.

En anledning till att jag utelämnar detaljerna vad kampen handlar om, är också att då kan texten bli tillämpbar på flera människors kamp :D Då passar den in i fler situationer.

Men som sagt, nu börjar vi se ett ljus i tunnelns slut och jag kan ta mig tid att lyssna på andras alster och njuta av det. Min egen låt "Ger inte upp" som jag spelade in i helgen är verkligen baserad på verkligheten. Vi har inte gett upp och nu verkar dessutom pusselbitarna hamna på plats - i första delmomentet i vår kamp. Direkt därpå följer delmoment två, som är lika spännande som det första.

Jag hoppas få tid att göra om låten och bara behålla de goda elementen. Det enda som ska vara software är trumlooparna  och.. kanske en del mellotronfläsk om jag får till det...
« Senast ändrad: 17.06.2008, 22:59:06 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Alltså.. jag får vibbar av svensk 70-tals progg typ "Doin the Omoralisk Schlagerfestival" kul.. :) tajta till den
och uppträd i Kungsan!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu har jag spelat in låten på nytt och lagt om alla instrument och sången.
Bråkar två sologitarrer för mycket med varandra?
Är körstämmorna för skrikiga?
Är ni trötta på låten redan?  :P

Etapp ett och två i vår kamp har vi klarat av. Nästa vecka kan det visa sig om vi klarar av etapp tre.

- Vi ger aldrig upp - Trevlig midsommar!
« Senast ändrad: 20.06.2008, 17:36:59 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hörde inte första versionen men denna låter ju som en bra proglåt från 70-talet och som du påpekade kan användas i alla situationer när man i alla fall vil ge sken av att aldrig ge upp :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu har jag skruvat lite till. Har manuellt normaliserat nivån på sångspåret ord för ord och dragit upp en regel här och dragit ner en annan regel där.

Jag har testat att mixa med lurar även på låg volym. Är balansen OK så här?

Men är sången för hög? Kanske en smaksak men jag är nyfiken på vad andra tycker.
Och sologitarren eller gitarrerna, är de för grötiga och bråkar för mycket om utrymmet?
Tacksam för andra kommentarer också!
« Senast ändrad: 21.06.2008, 17:24:15 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Tjena!
Har lyssnat på första versionen och version 3. Version 3 är grymt mycket bättre tycker jag, snyggt jobbat.
Mixen på sång och gitarrer tycker jag är bättre i ver 3.

Låten som sådan tycker jag är bra, skön att lyssna på och bra insatser på gitarr och sång.
Kanske är det lite för mycket dist på sologitarren, men inget som stör direkt. Funkar ju bra på slutet i det snabba solopartiet :)
Snygga trummor!


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Fan vilken bra låt Max!!!! Tycker i mina trötta öron att det låter helt okej om detta,bra baslir,70-tals fuzz,Nationalteatern?
Och jag tror jag förstår texten och vad som händer,hoppas att det löser sej Kompis.....
Gillar den lugna sorgliga delen i mitten,ditt signum ,Mellotronen,gör vad en skall,bygger stämmningar... :wub:
Körerna ligger lagom lågt,men hörs och ger fyllighet åt sången.....
BRA JOBBAT MANNEN :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Max B.

Missade version två så jag kastar mig över trean med motorsågen...

På plus sidan:
Låten börjar svänga nu..
Skönt lirad bas..
Bra sång..

På minus sidan:
Lite för hög sång..
Nog så många omotiverade bas kagge slag,dom klöser liksom i luften emellanåt då basen inte går med samma frenesi..
Gurans sound,för ett ögonblick trodde jag att jag blåst membranen på mina monitorer - minska på disteriet..
Guran lite otajt..

Vad jag skulle gjort förutom ovanämnda tips:
Lite reverb på sången,eventuellt ett på mastern för att få lite rymd på hela alstret inte nödvändigt dock..

Där stängde jag av motorsågen och konstaterar att låten har tagit sig ett par meter.Nu börjar jag gilla det!

Klar fyra av fem i denna tappning,för en halva till - fixa mix å lir.

Mvh
Micael


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för utlåtanden. Kul att vara på gång och göra musik igen. Det har stått stilla så länge. Iken, jag tror också du vet vad det gäller, vad som är kampen vi inte ger upp. Om nån vecka kanske jag kan säga: Yippey vi lyckades - men inte ännu...

Jag ska kanske fixa otajt spel och definitivt kolla reverbdelen och kanske sänka sången något snäpp.
Guran har för mycket dist men den är inspelat så och jag måste lägga om den om jag ska minska på disten. Får se om jag orkar fixa det. Snart är det dags för nästa gamla låt som jag ursprungligen gjorde 1985 men idag har gjort en ny version av.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou MaxB!

Jisses va detta gått framåt sen senaste verren jag lyssnade på. Nu börjar det vara sting o tjo o hej i det hela!
Du räknade ju själv upp vad som borde göras ännu, så det kan jag hålla med om utan att upprepa.
Tycker mixen e i balans och arret OK, glad blir man av lyssningen, så tack för den!

Bra jobbat! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hej MAxB!

Riktig storstädning  sedan "ettan"..tycker det funkar bra nu..påminner lite om "Plura". man bli kastad tillbaka till 70-talet..kul och bra jobbat!


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Proggen är vid liv!
Känns nästan som man satt kvar där i tältet och fick ett extranummer efter - Tottas Aldrig mera krig
Låter rätt fränt detta spec bas och sång. Gitarrerna tävlar ibland lite om utrymmet
Trummoran lite vildsinta ibland men ger också den där tältföreställning-känslan
Gillar solopartiet jättemycket !
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lite för hög sång..
Nog så många omotiverade bas kagge slag,dom klöser liksom i luften emellanåt då basen inte går med samma frenesi..
Gurans sound,för ett ögonblick trodde jag att jag blåst membranen på mina monitorer - minska på disteriet..
Guran lite otajt..

Vad jag skulle gjort förutom ovanämnda tips:
Lite reverb på sången,eventuellt ett på mastern för att få lite rymd på hela alstret inte nödvändigt dock..

Tack för alla prog-ovationer! Jag älskade att knalla omkring på musikfester på sjuttiotalet.
Och tack för alla bra tips. Tidigare fick nån mig att korta av låten, så att till exempel sista svängen "Vi ger aldrig upp", bara körs tre svängar. Och nu har jag gått genom de delar HM nämner. Jag har bearbetat de punkter där jag är med på noterna.

Jag har sänkt sången dock väldigt försiktigt.
Och (tack för den) jag har bytt trumloopen på sångverserna, till en som är mindre frenetisk.
Gurans sound alltså disten har jag inte ändrat och den kommer inte ändras heller men jag har plockat bort gitarrsolodubletten där de inte spelade unisont.
Sången har ett litet reverb sen tidigare och nu finns ett "masterreverb" på hela kalaset.
Och så har jag på eget bevåg lagt mellotronstråken så att den kommer in en takt tidigare än förut. Det passar bättre att den kommer in samtidigt som mellotronkörerna klingar ut.

Nu tror jag inte jag ska göra mer på "Vi ger aldrig up". Det är dags att gå vidare.

Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Tjou MaxB!

Kul med lite poppigt stänkt musik!
Nånting gör detta svårt att lyssna, knepigt att få tummen påt..
Dynamiken saknas på nåt sätt, väldigt trångt i ljudbilden, för mycket kompress på sången t.ex.
Vi ger aldrig upp... snygg låtidé, men helheten saknar detdär....sparken, lite otajt nu!

kan ju inte sätta tummen på vad som borde greijas men alldeles tydligt så lönar det sig att fortsätta skruva på denna låt!
Basen låter lite trevande nu, kunde driva låte lite mer.
Kompguran kunde vara liet vassare.

h.  johan

Mahan uttrycker ungefär vad jag kände när jag lyssnade. Jag tycker att låten är lovande och gitarrspelet stundtals riktigt bra men helheten saknas. Kunde vara lite mer kraft i framförandet vilket hade fått låten att växa, tror jag. Exakt hur du skall få det kan jag dock inte svara på! :)

Sett i efterhand:
Citera
ycker i mina trötta öron att det låter helt okej om detta,bra baslir,70-tals fuzz,Nationalteatern?

Nationalteaterna, japp. Det tänkte jag med men sedan fegade jag ur och tänkte att det kan jag ju inte skriva. Men det kan ju tydligen så jag håller med om det också, nu. :D
« Senast ändrad: 25.06.2008, 23:15:25 by Hellpig »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kampsång 2008! Man vad är det vi inte ger upp? Kampen, förstås, men kampen för vaddå? Alltså, en kampsång utan innehåll, öh?
...spela in på nytt. Kanske med software instrument som trummor och bas få det tajt.

Orsaken till kampsången har jag inte lämnat ut ännu. För mig är det än så länge svårt att betrakta kampen med objektiva ögon. Vi är fortfarande mitt i stormens öga och... vi kämpar fortfarande. En sak är dock säker: Vi ger inte upp. Men som sagt, nu börjar vi se ett ljus i tunnelns slut och jag kan ta mig tid att lyssna på andras alster och njuta av det. Min egen låt "Ger inte upp" som jag spelade in i helgen är verkligen baserad på verkligheten. Vi har inte gett upp och nu verkar dessutom pusselbitarna hamna på plats - i första delmomentet i vår kamp. Direkt därpå följer delmoment två, som är lika spännande som det första.

Jag hoppas få tid att göra om låten och bara behålla de goda elementen. Det enda som ska vara software är trumlooparna  och.. kanske en del mellotronfläsk om jag får till det...

Idag är äntligen kampen över - efter närmare ett halvår - vi har blivit lyckliga ägare till ett hus ute på landet!

För sex månader sen började vi aktivt titta efter ett nytt boende. Förutsättningarna var att flytta ut på landet, från mer centrala delar av Stockholm till en plats en bit utanför Stockholm.

Steg ett, att hitta ett objekt som fyllde våra krav, blev klart i slutet av april (det tredje objektet som passade in på vår kravspec, där ingen bjöd över oss).
Steg två, att sälja vårt radhus trodde vi var en lätt match. Men i maj fanns rekordmånga objekt ute på marknaden, så det var svårt att sälja. I början av juni fick vi hoppa av avtalet på det hus som vi hittat på landet en månad tidigare. Affären i steg två, att sälja vårt radhus är idag fredag definitivt klar. 
Steg tre, att hitta och skriva avtal på ett hus ute på landet har vi gjort för en vecka sen. Det är inte det objekt där vi hoppade av i juni utan ett annat, ännu längre ut på landet. Idag har besiktningsman sagt sitt och vi genomför affären. Vi har blivit lyckliga ägare till ett hus ute på landet!


Här är det som ska bli vårt nya boende med gästhuset, den blivande studion, till vänster.
« Senast ändrad: 04.07.2008, 18:52:45 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Wow Max läckert hus - skogstomt och inget gräsklippande? Och falu rödfärg vart tolfte år - nema problema nu kan du göra hur mycket musik som helst :D
Fixa bara ett ordentligt lås på stugan så att inte frugan kommer in.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tror vart tolfte år är i år  <_< i alla fall då jag ser fasaden på gäststugan.
Berget på baksidan är en del av tomten så där kan jag slå upp tältet och uppleva stora äventyr i vildmarken.
På framsidan av huset ska hästarna leka gräsklippare. Det är hur kul som helst med en ny epok i livet!
« Senast ändrad: 04.07.2008, 20:08:51 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jisses MaxB!

Va kolofenomenalt snyggt! När börjar bandningarna? :rolleyes:
Kommer att bli super, fast jag kör hellre gräsklippare än häst.... :D

GRATTIS!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jisses MaxB!
Va kolofenomenalt snyggt! När börjar bandningarna? :rolleyes:
Kommer att bli super, fast jag kör hellre gräsklippare än häst.... :D
GRATTIS!
h.  johan

Jag med. Knäckte ett revben för nån månad sen då jag föll av en häst, klumpigt...   <_<
Men de andra tyckte det var jättekul  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Får lite Nationella teater-vibbar och lite Thorsson d:o. Fräsig, svängig låt med tuffa Fender(?)-fills, som någon gång gör texten ohörbar men ingen fara på taket. Förflyttas i tiden tillbaka den gamla studentpuben 1977. Rökigt, öligt och god stämning med allsång på refrängen. Tack för den resan!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Får lite Nationella teater-vibbar och lite Thorsson d:o. Fräsig, svängig låt med tuffa Fender(?)-fills, som någon gång gör texten ohörbar men ingen fara på taket. Förflyttas i tiden tillbaka den gamla studentpuben 1977. Rökigt, öligt och god stämning med allsång på refrängen. Tack för den resan!

Jag är nog fortfarande kvar där, kanske inte på puben men väl i den gamla tiden. Fillsen kommer från en gammal trotjänare som jag köpte 1976 av Ingemar Rogerfelt, gitarrist i Pugh Rogerfelts dåvarande band Rainrocks. Jag kom just på att jag haft den i över trettio år. Det är min nyaste gitarr.


 
                                                           AriaProII TS-600

Den andra elguran har jag haft i trettiofem år.


                                                           Hagström Viking -67

Jag är verkligen kvar i den där gamla tiden inser jag nu. Jag har ju kvar mitt gamla "Reverbsystem 9" också, som låter "klonk" då man slår på det och "klack" då man stänger av det.
« Senast ändrad: 05.07.2008, 09:40:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag har ju kvar mitt gamla "Reverbsystem 9" också, som låter "klonk" då man slår på det och "klack" då man stänger av det.

 :lol: Härligt.