Forum > Demolåtar

Kornstad - Som av guld - Nyare version med trummor 2009-04-29

<< < (6/8) > >>

Kornstad:
ÅsaS / Markus / Jocke  Tack!  Jättekul att ni gillar den. Spelade upp den för en bekant härom dagen och hon fick faktiskt gåshud.  Skitfräckt!  Har aldrig lyckats med det förut. Det är väl snarare att folk har ryst av en annan anledning....    ;)

mahan:
Tjou Kornstad!

Fantastiskt skön låt....  :)
Enda jag kan såga på är väl intron som låter lite knaglig med trevande gitarrspel, kunde kanske fixas till med lite limiter o kompressor på acken.
Men när allt kommer igång med mjukt o piano o härlig sång så är jag åtminstone såld. Och sen när stämmorna kommer insmygande så blir det faktiskt rysningar, fasligt snyggt.

En mycket positiv lyssning blev detta, lite fixande på intron/outrot  så stiger låten ännu med nåra snäpp!
Snyggt jobbat! :)

h.  johan

Wernborg:
Introt: väldigt tydliga bi-ljud från gitarren innan sången börjar. Även i outrot gnisslar det osnyggt. Kanske lite för långt intro också.

Sången är superbra, väldigt bra närhet. Diggar!! Snyggt när basen kommer in.
Fint mellanspel efter första versen.

Kompet i refrängen (?) tycker jag blir för hurtigt (efter ca 160 i flashspelaren) Lite för mycket racka-racka-gitarrskola-komp. Fortsätt på fin inslagen plockbana istället och kanske öka intensiteten på annat sätt. Stråkar? Dragspel? Kör?

Väldigt bra. Tack för skön lyssning.

Clemens:
Allt verkar redan sagts om denna låt :) Men ändå.. vilsam och harmonisk låt, låter rätt, så här sent på kvällen..snyggt jobbat!

karl:
nice...tycker gitarren låter bra och störs inte alls av strängrazzel...du har ett lågmäldt uttryck i sången och din röst passar verkligen för låten,,,gillar pianot och allting faktiskt...harmoniernar sticker ju inte ut precis men med din melodilinje ger ändå ett tonspråk som kan stå för sig själv....nice /  karl  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion