Forum > Demolåtar
Kornstad - Som av guld - Nyare version med trummor 2009-04-29
Kornstad:
Hade introt sedan tidigare, men lagom till det var dags att däcka nu ikväll kom jag på en låt till det och var tvungen att sätta mig direkt. Är själv rätt nöjd med resultatet faktiskt, men nu är det ju såklart bara inspelat och insjunget direkt och inte mixat, så det finns någon felspelning här och en sur ton där.
En lugn sak att luta sig tillbaka till och bara flyta iväg.
Men vad tror ni om låten i sin helhet?
Hade även tänkt lägga till rytm i form av ett "gyllene" ägg. Vet inte om det behövs mer.
Kör hårt! :)
Hade en himla tur och fick hjälp av Micke Ajax att lira in trummor till denna.
Jag tycker att det blev ett rejält lyft till låten. :)
stensdotter:
Mmmmmmmmmm. Låten bäddar in mig i ett hav av bomull dagen efter fest. Jag njuter, det är just sådan här musik man vill höra när sommaren rullar in, radion står på och man är ledig. Brukar lyssna mycket på texter, men denna gån kändes det inte så viktigt (den är säkert bra), jag lyssnade inte - jag kände mer. Och blev rörd. Så - bra jobbat Kornstad. Jag vet hur mycket jobb du lagt ner i natt även om det var grymt snabbt jobbat.
:rolleyes:
Memphis:
Tjena Kornstad. Jag håller faktiskt med Stensdotter i att jag automatiskt inte heller lyssnade på texten utan mer på låten och dess känsla. :) Skön låt, passar bra till sommaren.
Mvh
Memphis
cykeln:
Vackert, finstämt gitarrspel
Tycker dock att du kunde korta introt ett varv
Bra sång, rösten stämmer väl med låten
Snygg diskret bas
Jättebra mellanspel
Bra andrastämma
Sk-fin låt !
Kunde egentligen sluta direkt efter ..skiner som guld.
Bra!
ps
Lite för mycket gitarrgnissel på sina ställen
Kornstad:
Stensdotter: Kul att jag kunde stå till tjänst så här på morgonen, dagen efter. ;) Jag började på en betydligt allvarligare text först men jag tyckte att låten kändes för "glad" på något sätt för att passa texten, så jag skrev en som var mer som en dikt istället. Gjorde låten väldig mycket behagligare faktiskt.
Memphis: Jo, det var just känslan i låten som gjorde att jag själv gillade de från början. Texten är inget allvarligt egentligen, utan som jag skrev ovan mer som en dikt.
Cykeln: Introt ja... Jag hade det kortare och testade, men då kändes det inte riktigt rätt. Jag skall dock lägga in lite drömska stämmor som kommer in efter halva och bäddar för versen. Då känns det förhoppningsvis inte för långt längre.
Gitarrgnissel ja... Det är riktigt kass ljud på gitarren överhuvudtaget och massor med brus, så alltihop måste spelas om. Orkade inte mica upp ordentligt igår och fixa utan ville bara "få in" den så jag hade låten på plats så att säga, så det blev den mic som stod framme som fick tjänstgöra och sittandes mitt framför datorn. :)
Jättekul att ni gillar den! Tack för kommentarerna.
Vad tror ni om rytm då? Tänkte ju använa ett sånt där ägg och lägga i bakgrunden, men behövs det ngt mer tror ni?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida