Forum > Demolåtar

Kornstad - Som av guld - Nyare version med trummor 2009-04-29

<< < (2/8) > >>

Åsa:
 :wub:  så fin.... sparar den här, oj vad jag tyckte om den här låten. Den kom så nära på nåt sätt, fin melodi, fin sång. Tack tack.

Dividend:
Fint ja, på gränsen till gulligt.. :)
Text passar gitarren jättebra! Bästa jag hört av dig tror jag! :) Mysko vilka grejer man kan komma på sent på kvällen :P

Vad gäller om låten är "komplett", tycker jag nog arret räcker som det är, sparsmakat och "nära"/personligt.. Klart du kan slänga på distgura på slutet, men det hade nog inte funkat , liksom congas elelr mycket trums överhuvudtaget nog är överflödigt!

Mycket trevlig låt!

Tokai:
Helt ok låt och inspelning så där på kvällskvisten.Beundransvärt att bara köra in så diretkt. Snyggt gitarrspel. Men själva låten lämnar mig ganska oberörd.
Tycker nog att låten behöver piffas upp med ett ägg, som du föreslår, men kanske också lite bongos. Alt. köra en hårdare version a la Spingsteen

Eddi:
Ett ägg i vänster öra lite svagt skulle inte sitta helt fel från mitten och en bit fram. Annars snyggt som bara den - bra text också (utan att jag analyserat direkt) passar bra ihop allting. Och visst det var nåt gnissel i början men inte så att det stör inte.. :D
Eko

Rattlesnake:
Finstämt är bara förnamnet. Om man lyssnar i hörlurar känns det som man sitter inuti pianot, men det är ganska trevligt för de låter bra.

Strängnisslet är lite irriterande och det är en aning instängt ljud. Ser fram emot en ny gura på denna. Men texten är riktigt fin, och ditt uttal är rikssvenskt och fritt från dialekt som kan störa.

Kanske kunde det ha varit lite mera reverb, det låter ganska torrt om helheten, men det är inte fel heller.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion