Kontrollrummet

jt - Yang Tse Kiang

gäst · 7 · 1933

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Tänkte slå mig på lite asiatisk/neoklassisk musik och se vart det var vägen. Detta stycke är av en ren slump,  ;), väldigt inspirerat av Dividends pryttlar. Håller inte samma nivå men någonstans måste jag börja. Frågan, är jag på rätt väg, eller sitter jag på cykeln?



LÅTNAMN: Yang Tse Kiang
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas
GENRE: Neoklassiskt?
LÅTLÄNGD: 4.48
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3


Ny version 080615

YTK v12 
« Senast ändrad: 16.06.2008, 00:49:15 by jay thomas »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba JT.
Pianot lite mysko lirat under introt,bättre sedan. Flöjt mojen låter bra,kanske med lite stämlir av diverse orkester instrument så kan det nog gå åt rätt håll..

Jo Dividend ja,forumets absoluta kung på klassiska arr.Den bäste jag hört på massor av musikforum,så jag håller med dig.Jag brukar också inspireras av honom och ge mig på ett klassiskt arr då och då..Men inspirationen tryter oftast så det bli aldrig klart.. :ph34r: :(

Skrev medans jag lyssnade,reflekterad mot slutet - där var det riktigt snyggt tänkt!
Jobba på med denna,fixa pianot tightare och inte så många felslag så kan det nog nli bra detta.

Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Tjabba JT.
Pianot lite mysko lirat under introt,bättre sedan. Flöjt mojen låter bra,kanske med lite stämlir av diverse orkester instrument så kan det nog gå åt rätt håll..

Jo Dividend ja,forumets absoluta kung på klassiska arr.Den bäste jag hört på massor av musikforum,så jag håller med dig.Jag brukar också inspireras av honom och ge mig på ett klassiskt arr då och då..Men inspirationen tryter oftast så det bli aldrig klart.. :ph34r: :(

Skrev medans jag lyssnade,reflekterad mot slutet - där var det riktigt snyggt tänkt!
Jobba på med denna,fixa pianot tightare och inte så många felslag så kan det nog nli bra detta.

Mvh
Micael

Tack för lyssning och bra feedback Micael!  :)

Jovisst svajar det här och där, allt är dock lirat, inga klick här...  ;)

Flöjtmojen är en Oboe från GPO, som står för allt utom pianot för övrigt.
Jag ursäktar mig med att det är en skiss, ska fixas till. Hoppas min dunderförkylning släpper snart bara...


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jag gillar det knäppt spelade intropianot faktiskt :)  en sån här laid back låt behöver nåt som sticker lite!

"skönt och meditativt"

:D

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skall se om jag kan komma med en vettig kommentar denna gång :)

Yang tse-floden ja... Skall vara blå jämfört med huang ho som är gul då? :) Inte sett någondera faktiskt...

Faktiskt rätt mysigt piano ibörjan, svarta tangenter bara? :D Nåt felslag (?) dock. Kan skicka över lite trad. kinesmusik om du vill satsa på att göra kinesliknande prylar :)

Finns en hel del inspiration att hämta där.

Gillar verkligen det här. Ser nästan gröna adelsnästen på flodens sluttningar, som snart sticks ibrand då Maos befrielsearmé marcherar in ;) (3:00)
Lite dissonanser, men överlag bra spelat! Du gör helt rätt som inte upprepar två noter av samma tonhöjd efter varandra så ofta!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vet inte om jag hörde så mycket kinesiskt i detta men det gör inget för det kan bli riktigt gnälligt. Jag tycker det lät bra Jay inklusive pianointrot (med nåt snubbel) men bra ljud bra upplägg och stilsamt flöjtande eller vad det var i slutet. Cykla vidare du...  :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


jay thomas

  • Gäst
jag gillar det knäppt spelade intropianot faktiskt :)  en sån här laid back låt behöver nåt som sticker lite!

"skönt och meditativt"

:D



Tack emulator!  :) Även om syftet i första hand inte var laidback...  ;)

Skall se om jag kan komma med en vettig kommentar denna gång :)

Yang tse-floden ja... Skall vara blå jämfört med huang ho som är gul då? :) Inte sett någondera faktiskt...

Faktiskt rätt mysigt piano ibörjan, svarta tangenter bara? :D Nåt felslag (?) dock. Kan skicka över lite trad. kinesmusik om du vill satsa på att göra kinesliknande prylar :)

Finns en hel del inspiration att hämta där.

Gillar verkligen det här. Ser nästan gröna adelsnästen på flodens sluttningar, som snart sticks ibrand då Maos befrielsearmé marcherar in ;) (3:00)
Lite dissonanser, men överlag bra spelat! Du gör helt rätt som inte upprepar två noter av samma tonhöjd efter varandra så ofta!


Tack Dividend!  :) Kul associationer, gillas! Jag hör av mig om den traditionella musiken i veckan, tack på förhand.  :)

Jodå felslag visade det sig finnas gott om. Fixat i nästa version och även lite annat jox som jag hittade i editorerna.
Vet inte om jag hörde så mycket kinesiskt i detta men det gör inget för det kan bli riktigt gnälligt. Jag tycker det lät bra Jay inklusive pianointrot (med nåt snubbel) men bra ljud bra upplägg och stilsamt flöjtande eller vad det var i slutet. Cykla vidare du...  :D
Eko

Tack Eko!  :)

Det är nog inte kinesiskt i traditionell mening utan mer i min tolkning.  ;)

Ny version: YTK v12 
« Senast ändrad: 16.06.2008, 00:48:36 by jay thomas »