Kontrollrummet

Kopiera pluggar typ Guitar rig till andra kanaler med bibehållna inställningar

gäst · 9 · 3146

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Satt och läste svarta tegelstenen (manualen) och händelsevis så slank jag in på en sida där man visar hur man kopierar Pluggar. Vilket ju är jäkligt smidigt om man har lyckats vrida till det där snygga ljudet och vill ha det på ett par kanaler till.
Håller på och gör remix och av olika anledningar så behöver jag ha guitar rig igång på fyra kanaler nu under meckarstadiet i alla fall, det är fan svårt att lira om man inte har rätt ljud. Det är ju ett jäkla hoppande mellan dom olika guitar rig instanserna om man ska kopiera inställningarna manuellt.

Kort sagt så här gör du i Audio menyn under audio options (om jag inte minns fel, den där skärmen där du får upp hela upplägget på alla effekter och pluggar för alla kanaler och i form av små blåa avlånga lådor, jaja sluta kicka det är sent på natta och Göran är trött :D) Höger klicka och och tryck controllknappen så kan du dra kopior av din plugg med alla inställningarna intakta till ett annat spår. Det är en jäkla snajdig ångmaskin det här som alla tycker "akterseglade" gamla programmet. Mors
Göran


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Man kan göra samma sak i direkt t ex mixern om man väljer hand-verktyget (Logic Pro 7.2). :)

Annars kan man också manuellt skapa en ny instans av pluggen på det nya stället. Sen går man in i huvudmenyn på den första pluggen, väljer "copy settings" eller vad det kan heta, och gör sedan samma på den nya fast "paste" då naturligtvis.



Burnin Sven

  • Gäst
Kopiera Vst pluggar till andra kanaler direkt i mixer verkar inte funka i PC versionen i 4.8 och 5.2 i alla fall.
Göran


Utloggad Piccazzo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Vet ej om detta fungerar i PC men det bör det göra..

- Gå in i Audio Configuration
- Markera Handen
- I Mac så håller du in Vänster mus + Alt för att sedan kopiera den valda effekten till en anna kanal.
M.a.o Kan du kopiera samma inställning till hur många kanal som du vill relativt fort.Och du kan flytta och organisera bäst du vill samtidigt om man känner för det.


Burnin Sven

  • Gäst
Det blir väl samma som jag skrev längst upp men i PC versionen så blir det Ctrl :D.
Göran


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Vet ej om detta fungerar i PC men det bör det göra..

- Gå in i Audio Configuration
- Markera Handen
- I Mac så håller du in Vänster mus + Alt för att sedan kopiera den valda effekten till en anna kanal.
M.a.o Kan du kopiera samma inställning till hur många kanal som du vill relativt fort.Och du kan flytta och organisera bäst du vill samtidigt om man känner för det.
om man har mighty mouse, eller ingen mus alls, utan kör med touchpaden på laptopen är det ctrl+alt klick.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Piccazzo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Citera
Det blir väl samma som jag skrev längst upp men i PC versionen så blir det Ctrl .
Göran

Nej.
För i mitt exempel kan du kopiera vald effekt till vilken och hur många kanaler som helst på
ett snabbt och smidigt sätt.
Det fungerar på ditt sätt oxå men att tex flytta en effekt från kanal 1 till 64 kan bli lite bökigt.


Burnin Sven

  • Gäst
Nä  :D det var nog bara jag som inte kom ihåg att det hette Audio config men jag skrev om det längst upp i tråden, samma grej men högerklick på musen och håll Ctrl samtidigt om du ska kopiera effekter eller pluggar i Audio config rutan på PC versionen, funkar till och med på 4.8:an.
Göran