Kontrollrummet

Harmonica mike - Broken promise

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Dividend:

Oj vilket härligt inlägg..Ohyggligt stressad nu,men jag återkommer med utförlig analys.. :)

Samma till dig JT..

Full rulle,idag har vi sommar i Norrbotten..jiiiippiiiee!!!


Mvh
Micael


Utloggad Stolle

  • Filosofistudent
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
Ja jädrans! Denna låt har potential. Leif spelade den för mig sist han var på besök och nu plupade den upp igen. Jag tycker det hela låter tokigt bra. Sången är kalas. Det enda som stör mig är gitarren. Slide-gitarren i början fungerar bra men sen skulle jag nog vilja byta ut den. Mer skitig blues på gitarren så kommer denna bli väldigt bra! Kanske lite skitigt munspel någon gång innan slutet också?

EDIT: Speciellt saknar jag blues-gitarren på, det annars utmärkta, C-partiet.
« Senast ändrad: 14.07.2008, 13:15:35 by Stolle »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Stolle:

Ja guran är väl inte riktigt hundra det håller jag med om..Men på country/gospel/soul partiet ville jag ha det enkelt..Dessvärre så fixar jag inte guran på blues partiet..Men det finns lösningar på det,jag kanske lägger ut en förfrågan...

Nu är det stugliv och basträning och låtskriveri som gäller..

Tack för kommentaren och för att du gillar det så här långt.

Mvh
Micael


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Tjena Harmonica Mike!
Tycker det låter rätt bra men det sticker inte ut. Man kan höra att du fortfarande går i de stora killarnas fotspår. Gillar hur du släpper kontrollen i rösten på andra "I have been told that you care for the man that you love". Där vaknar jag.
Det jag försöker säga är att du nog skulle tjäna på att släppa taget och bli lite galen. Den finstämda kvalliteten i musiken har du redan uppnåt.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Hendrik, Intressant iakttagelse,jag tycker att just det partiet är svagaste delen i låten sångmässigt,. Kanske borde jag tänka om.. Lite mer jävlar anamma... Vi får se,jag har lite kvar innan låten är hemma...mvh MICAEL


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj Mike mycket skrivet om detta har inte alls läst däremt lyssnat. Det börjar som en låt och avslutar som en annan alldeles för fort. Båda är jättesköna även om jag gillade sista versioenen bäst - som bara tar slut plötsligt ajjaj mera av den varan tack.....
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Klagade på mullrig bas i ett tidgare inlägg, nu sitter jag visserligen med hifilurar, men det låter ok.

Slutet hade nog fungerat bättre om det var mer häng i trummorna... Testa att förskjuta varje virvelslag, bara några enstaka millisekunder på varje, det blir mer livekänsla och bättre driv då. Akta bara så det inte låter otajt, det är en fin balansgång. Detta gör man fördelaktkligen i midieditorn. Sen slutar det väldigt abrupt? :)

Vidare tycker jag nog steelgitarren runt 0:51 ligger i starkaste laget.

Överlag tycker jag att du borde förskjuta virvel/trälådan lite så det blir bättre häng i hela låten.

I övrigt är det juste gung, snyggt när du tar i lite, härligt.

/Jon
« Senast ändrad: 15.07.2008, 01:43:45 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Eko:
Ja sista delen där mot slutet är inte riktigt klar än,det skall på lite bluesgura och lite fetare körer för att sy ihop alltet liksom..Så mer skall det bli när tillfälle ges..

Yllet:
Bra point om gurans nivå,kört låten i bilen och alltid sänkt volymen när den kommer in - så you got a point! Upplever oxå sången lite hög,iofs så är det bra om den hörs men lite dominant tycker jag att den är överlag..

Sista delen skall få lite mer förändring i arr och längd,mer av en test detta för att få höra om jag är ute och cyklar..Kollar om jag kan få till drumsen lite i låten..Virveln på första och andra delen är min cajon,och den är otajt lirad.Det drar och sliter i takten.Hade ett helsike för att lyckas sy ihop basliret där..Sen blir det ez:et när trummorna kommer in och jag tror att dom ligger exakt på strecket..Kollar och kvantiserar lite när jag putsat till slutet på låten.


Till er båda: Stort tack för kommentarerna,ser ut som om låten går hem i skiftande läger och det känns kul.Donar lite till när tillfälle ges..


Mvh
Micael


jay thomas

  • Gäst
Rockar fortfarande! Mycket.  :D

Språket "stör" mig inte lika mycket längre, pianot kommer in alldeles underbart här och där.  :)
MEN vart tog slutet vägen? Känns som om någon drog ut kontakten mitt i...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Rockar fortfarande! Mycket.  :D

Språket "stör" mig inte lika mycket längre, pianot kommer in alldeles underbart här och där.  :)
MEN vart tog slutet vägen? Känns som om någon drog ut kontakten mitt i...

JT:
Rock on mate,slutet skall jag på lite till..Detta är ju testen från juni..Nu vet jag att slutet kan funka så lite mer körer och lite blues gura samt längre slutdel - så sitter den! Dessvärre bor jag i stugan hela sommaren så ni får hålla ut ett tag till :),innan allt är klart.

Tack för comment.

Mvh
Micael