Nya comments kul!
Åsa S:
Kul att du gillade det.Sånt värmer ett gammalt musikerhjärta.
Passar också på att välkomna dig hit till ett fantastiskt forum.Såg att du lagt upp en låt här,jag skall lyssna och kommentera strax då jag har haft ett stressat program och inte hunnit lyssna än..
EKO:
Härligt mate,skitkul att du gillade det.Debatten har gått hårt kring mitt pianolir.Vissa har tyckt att det blev för jazzigt för låten,till viss mån så kan jag hålla med.Tanken har hela tiden varit att arra ett jazzigare parti som c - del.Gjorde ett arrangemang som dessvärre inte passade specellt bra,testade ett lite souligare igår.Det som ligger nu mot slutet..Inte klart dock,men med tanke på de kommentarer jag fått så här långt så gör jag det klart.Så får vi se hur det blir.
Max:
Kul att följt min resa med denna,det uppskattas.Först gjorde jag ett arr i 6/8 delar med ett hiskeligt piano solo.Mest för att knyta ihop säcken med tanke på piano liret under låten.
Däremot så funkade det inte speciellt bra mot låten i övrigt..Tror mera på c - delen som den nu är utformad,skitkul att du tycker att det passar in bra.Jag arrar vidare på det.En monster gitarrist kommer på besök idag så vi kanske lirar in nåt grymt mot slutet efter ett mera utbyggt kör arr..Får se vad jag hittar på där c-delen gör entre..
Johan:
Jo slutet ja..Under hela utvecklingen av denna så har jag haft tanken att möta upp med ett jazzigt arr i en c-del för att liksom knyta ihop pianoliret i låten.Gjorde ett tretakts 6/8 arr som var hur grymt som helst,med ett ruskigt piano solo..Men nu snackar vi kollisionskurs,det funkade inte mot resten av låten

Jag tror mera på en c-del som jag har nu med feta gospel körer..Kanske har du rätt i att det inte behövs,men det är nog mest passande av de c-delar jag testat så här långt..Låten bygger på en korsning av soul,blues och country samt gospel,så jag kör på med ett maffigare kör arr i lite rockigare tempo så får du såga final verren..

Virveln ja,när jag arrade första delarna av denna så fick jag för mig att jag skulle lira allt själv,lite live så att säga.Därav lite otajt och levande,cajonen och congas liret sliter lite hårt i takten.Visst kan jag mata på med ez:et och köra kantslag därifrån men då kanske lite av känslan går förlorad.Däremot så skulle jag kunna knacka in lite fills..Dock låter min Cajon så här,det kanske går att skruva lite i eq:n på den.Men i vilken riktning,ljusare dovare..? Möjligen ett reverb kanske för lite mer scen feeling..? Allt utom körer och guror är mycket sparsamt reverberat så det kanske inte är så bra ide´..
Kul att du gillar det så här långt Johan,men vi ger slutet ett försök till..

Får jag inte ihop det så lovar jag att kapa vid 2.51
Till er alla:
Två för och en emot slutet,majoriteten vinner

Jag körar på och ökar intensiteten där med lite gura så får vi se hur det kan bli..Mega tack för kommentarer,jag förstår om ni börjar bli lite trött på denna då den gått några varv,men utan era skarpa öron och fina tips så hade jag inte kommit så här långt,och förmodligen så hade det inte blivit lika bra.Nu är det bara slutet kvar,så häng i lite till så skall vi rocka röven ur resten av världen

Mvh
Micael