Oh shit Micael!
Detta verkar SUPERLOVANDE. Här kan trollas fram vadsomhelst med denna låt.! 
Snyggt sjunget med great sound + skitsnygga stämmor, bäst vad du nånsinn haft. Och lirandet sitter, snyggt acke solonde och även pianot rullar fint.
Trummorna då........... vet int vad som sku passa bäst här, men nu låter det inte så snyggt, sumpigt, strumpa på virvelmicken.
Kan tänka mig låten helt akustisk, lite baskagge o bara tambourine. Eller så häftiga elguror med fläsktrummor bakom.
Med detta botten så kan du välja vilketdera som helst, börja fast med den akustiska versionen, kanske munspel, eller David på lite fiol!
Yeah mannen, you are ON THE SPOT NOW! 
Kör vidare så länge hjärnet e varmt! 
h. johan
Härligt Johan.
Jag tyckte det lät lite smörigt när jag lirade in detta i natt.La på sången och pianot idag,då blev det liite bättre.Några piano prylar sitter men några sunkar lite mot slutet.Tar nog bort pianot under intro delen till förmån för slide guran.Tycker den sätter stämningen i låten direkt.Gurorna är en Fender strata med lite reverb på.Acke guran hade varit snyggare helt klart..
Trummorna då,ja jag byggde en Cajon för drygt ett år sedan.Fick aldrig till rätta rasslet i den förrän nu..
Lite dov är den pga,inspelnings miss och felaktigt reverb.Tar den i eq:n och ser vad som kan göras..Virveln är mina knogar som knackar strax under locket.Baskaggen får man fram om man slår mitt på lådan med öppen hand..Coolt instrument men marigt att lira på då man inte är trummis..Byggde den av en gammal högtalare som jag köpte billigt på vår lokala återvinning.Ca femtio-60 centimeter hög,djup ca 25-30cm,bredd ca 35-40cm..Man sitter och lirar på den..Hittade byggbeskrivning på nätet..
Mickade upp den med en sm 58:a en dec från hålet bak,samt en kondningsmick rakt framför.
Visst kan man tänka sig ett trumset oxå i låten,men isåfall om jag arrar en souligare del med lite mer ös..Men jag tvekar och tvekar - vad är bäst för låten? Det eviga dilemmat med andra ord..
Tanken var från början att hålla allt mycket sparsamt,låta sången dominera med små enkla fills av övriga instrument.Jag skall klura på en fortsättning med stick/break/höjning osv..så får vi se hur det blir.
Kanske jazzar till det och slänger in flöjten..

Nä,skämtar bara - jag håller första versionen akustisk och enkel i arret.
Nice comment Johan - uppskattas.
Mvh
Micael