Dags att summera alla tänkvärda inlägg lite kortfattat.
Gemensamt tycks åsikten vara att sången ska upp på vissa ställen.
Mixade låten för snabbt och gjorde inga automatiseringar på sången, som jag borde ha gjort. Hellpig vill byta ut min sång och inte mig emot (min sång är bara ett redskap för låten). Hade faktiskt tänkt mig en viss person här för sången men det blev aldrig av.
Sedan upplevs låten som att den kräver fler lyssningar. Visst, så är det nog. Min avsikt har inte varit nån typ av hitlåt. Utgångspunkten var en slags tematisk låt, typ 70-tal, lite 10cc kanske, och så lite Beatles förstås - kommer man inte ifrån i mitt fall.
Vad gäller "det glättiga partiet" som stajo skriver, så har han helt rätt. Det är en illustration av huvudpersonens inre. Här ville jag också göra en abrupt brytning lite som 10cc gjorde i sina låtar. Men kommer nog att ta bort det eftersom det inte passar in rent musikaliskt.
Det finnns faktiskt en variation, ang stajos kritik, 3/4 in i låten, det är när sångaren förklarar att det han sjungit om baseras på författarens självmordbrev.
Ska skruva och fixa till lite mer, som mahan föreslår, så blir det nog bra.
Som sagt, har pulat med den här låten lite till och från i flera år men mixade ner den på några timmar - oförsvarligt.
Återigen tackar jag för alla värdefulla, insiktsfulla synpunkter