mm. snudd på obehagligt jazziga toner där
hela alstret skriker jazz för mig. attityden i sången, artikuleringen....
kommer att bli mycket bra 
Obehaligt måste betyda värt att fortsätta på va?

"Fäbodjäntans undergång" .... fyfy wernis, du får mig att få smutsiga assossiationer...
Behåll den känslan tills du ska lägga fiolen så blir det snuskigt bra

Riktigt fint detta. Bra folkmusikkänsla. De jazziga partiet låter kanske lite mycket Merit H men med tanke på dina intentioner med låten så blir det här kalas!

Tack.
Att det låter som Hemmingsen är alltså ingen merit

Syntflöjt? nä
Hehe. Nä, men väl Computer Musics gratissynt som följer med varje nummer av tidningen...
Vet int riktigt om detta är lite skämtsamt hoplagt eller ska man ta det på allvar, luter nog mera mot skämt, kanske.
Får en bild av en skolteaterföreställning där ett halvdussin fäbodsjäntor står uppradade i långkjolar o mjölkkanna på armen och sjunger av hjärtans lust hur kul det är att bo på landet, tidpunkten kring 1950-talet. Så byt ut B4:an mot Davids äkta stråke så kommer detta att låta mer autentiskt. Sen måste ju den manliga sångaren i svart väst slänga in några verser och då står alla blåögda ljushåriga jäntor och kastar beundransvärda blickar på den stilige solisten...
Så nog har du lyckats klämma in stämningar här alltid, ska bli kul att få höra hur det kommer att låta på slutrakan.
Nä inte skämtsamt. Misslyckande i så fall. Nån orgel finns det inte om du menar B4 (B3 va?) Däremot en synt som jag inte tänkte på lät likt en orgel. Meningen var att det skulle låta synt i alla fall. Den ska bort i alla fall till förmån för gitarr och fiol. (Kanske nåt annat också...)
Svänger bra! Polska? Hambo? Lär mig aldrig. Med rätt instrument och Cykelns text - blir grejer det!
Vet inte heller vad det är för dans

Det blev som det blev bara. Ska tjoa in en ny version med texten och sedan lite tillägg i arret också. Tack.
Ronja när hon springer där i skogen och har vårkänningar
Nej, men jag gillar detta.. gillar även de något råa trummorna och oslipade soundet, så ska det nog vara, känns stämningsfullt och passande.
Bra jobbat grabbar - väntar på fortsättningen...
Tack. Ronjakopplingen köper jag. Och gillar....
Fast grabbar.

Än så länge bara undertecknad som låter.

Fin folkjazz det här, påminner mej lite om Merit Hemmingsons tolkningar av visor, fast detta låter jazzigare.
Bra sväng, blir kul att följa den här idé
Tack så mycket.
Denna Merit igen. Vad är det som ger er den kopplingen. Har aldrig lyssnat på damen i fråga själv så...