Forum > Demolåtar

Hem till Skattungbyn (eller fäbodjäntans undergång) - ny version. Nu med mord!!!

<< < (12/14) > >>

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 14.09.2008, 19:53:13 ---Är det någon wha-wha-effekt på nyckelharpan? Ska det vara det? Låter konstigt. Låter kul med walking bass på 6/8. Bra! Melodin är perfekt. Mixen helt ok i mina nya lurar. Folk & Rackare på 2000-talet!

--- Slut citat ---
Ingen wha-wha-effekt, men däremot ligger en svajig synt samtidigt. Ska nog testa att dämpa/ta bort den. Perfekt melodi säger du  :wub: :wub:

--- Citat från: cykeln ---Läckert!
Sången nu mycket bättre i ljudbilden
Gillar basen skarpt och nyckelharpan
Men det är något visslande, ringande ljud som ligger med nästan hela tiden
och någon slags fasförskjutning på nyckeln som låter lite märklig
Slutet är jäkligt bra!
Kul att vara med i ett litet hörn här
--- Slut citat ---
Kul med det du diggar. Tack för text också!!!
Det där ringandet. Undrar om det kan vara synten jag refererar till ovan?

--- Citat från: mulatorE ---Det fnissar och visslar om något   nåt harpiskt tror jag. Sen är den nya texten ungefär lika subtil och dubbelbottnad som en fotbollsspark rakt i i skrevet, eller att någon slår en på käften med basebollträ. För explicit för min smak. Skall folk mördas föredrar jag att man smyger med det 
Folklig festivita och ni gör det bra! Möjligen att basigaste rösten kan tonas ner.
trummorna är mysiga!
--- Slut citat ---
Visslar... hmm.
Basrösten ska ner hör jag nu. Noterat!

--- Citat från: Freddy ---Här har det hänt massor. Riktigt schyst detta, gillas skarpt. Intressant text med 
Bra som fan helt enkelt, inget att klaga på direkt. Snyggt jobbat samtliga inblandade.
--- Slut citat ---
Tack som fan!

--- Citat från: Dividend ---Kan lägga till att det är nåt med tonspråket (bäst beskrivet som "ronja"-soundet) jag menar att jag har nåt emot ovan. Låten i övrigt är helt ok, om jag försöker mig på att bortse från det.
Tjejen sjunger ju kalasbra, och fiolen funkar (på min lyssning iaf)
Stör mig inte heller på den blodiga storyn
--- Slut citat ---
Vi bugar och bockar.
Men.... hur kan du tycka att låten är helt ok om du inte gillar tonspråket! Diplomat där.  ;)

--- Citat från: Guran ---diggar det här 
lite små fix med sången,, skulle göra susen tajta till det lite kanske?
men men...
det låter kanon!
bra jobbat.

--- Slut citat ---
Sången hade säkert gått att få till tajtare. Sant.

--- Citat från: SYNTH ---Var ju riktigt bra och som sagt intressant text!
--- Slut citat ---
Kul att det går hem. Tack.

Dividend:

--- Citat från: Wernborg skrivet 22.09.2008, 22:59:53 ---
--- Citat från: Dividend ---Kan lägga till att det är nåt med tonspråket (bäst beskrivet som "ronja"-soundet) jag menar att jag har nåt emot ovan. Låten i övrigt är helt ok, om jag försöker mig på att bortse från det.
Tjejen sjunger ju kalasbra, och fiolen funkar (på min lyssning iaf)
Stör mig inte heller på den blodiga storyn
--- Slut citat ---
Vi bugar och bockar.

Men.... hur kan du tycka att låten är helt ok om du inte gillar tonspråket! Diplomat där.  ;)

--- Slut citat ---

Jag gilllar inte ronjatonspråket i en specifik notsekvens! JODDLANDET!!!!!!!!!! ;)
Det trodde jag stod klart sen tidigare

humleklo:
Såååå mycket gillar jag denna låttyp...jag drömmer om att få spela den live i en si så där 15-20 minutersversion....grym nyckelharpa !! och skön känsla i Stefans sång...//J

Eddi:
Detta är bara löjligt BRAAAAA
Jag har ingen som helst förståelse för att jag en gång i tiden var kritisk mot detta. Jo det har jag ju egentligen men utvecklingen av denna låt är melofantastiskodramatisk!!!
Rent ut sagt skitbra!

Gör nåt med den är den inskickad till melodischlagern t.ex.????
Eko

riskokarn:
Låter gött! inte hört något liknande förut faktiskt! :D

Mvh
Erik

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion