Forum > Demolåtar

Hem till Skattungbyn (eller fäbodjäntans undergång) - ny version. Nu med mord!!!

<< < (5/14) > >>

david.roennlund:

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.06.2008, 13:29:54 ---Har en version med sång nu. Cykelns text och David spelar nyckelharpa.
Längst upp i tråden.....

Ta fram denna i kväll när nubben har gjort sitt....  ;)

--- Slut citat ---

:) Kul att du har postat den, då sätter det lite mer press på mig att jag ska spela in  (har råkat vara sjuk en vecka... men nu är jag kry och rask igen :) )

Bortsett från vissa små ord härovar som blir lite bäng tycker jag att det låter bra när du sjunger denna !
Men det ska bli en flicka va? hur hittar man en fäbodjänta? Cyklen kan du kirra ?:)

Om man bortser från att jag spelar lite hippo-happo på sina ställen, så tycker jag att harpan och mina figurer passar fint in i låten

David

freddy:
Nu ska vi se...

Första tonen på mr nyckelharpa känns lite sådär ;)

Sen tycker jag nyckelharpan ligger för högt i mixen.

Annars är ju detta perfekta midsommar-låten, bra sång och bra musik.

Gillar inte heller splashen som används i trummorna, den känns inte rätt i sammanhanget.

Gott sväng grabbar!

cykeln:
Nyckelharpa är tah shit !
dock kanske något för hög i denna mix
Önskar sången upp några snäpp
Lovar gott detta!
... texten ja, är ju tänkt som växelsång mellan kvinna och man så jag förstår det blir lite sådär att sjunga den
- david - en fäbojänta, ja det fins ju ett antal här men det är inte så lätt att kirra dom

Eddi:
Jag har inte läst övriga inlägg så risken finns att jag upprepar något redan sagt. Kul låt - det där med texten är väl lätt att fixa till Jag är man etc.
Dock skriver jag för att förmedla det jag upplevde vid lyssning - jag ser ett gäng skitiga folklore musikanter som kommer ut från ladan och kör sin låt. Mitt på gårdsplanen sitter en trummis i slick kostym med ett nytt Ludvigset som rattar loss - det blir en kulturkrock här utav bara fasen!
Det går inte ihop om man säger så. Det låter heltt enkelt inte trovärdigt, byt ut trumljuden mot kastrulllock eller nåt.
Själva låten är bra så tro inte att jag dissar den.
Eko

Emulator:
japp. hög harpa.

men jag håller inte riktigt med om trummorna. jag tycker de är klockrena.

jag ser snarare en annan bild på ett gäng musiker som repar på logen. och det sitter en skitig snubbe vid trumsetet.

kanske blanda upp lite handklapp och golvstamp bara?

gillar detta som attans.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion