Forum > Demolåtar

Hem till Skattungbyn (eller fäbodjäntans undergång) - ny version. Nu med mord!!!

<< < (6/14) > >>

david.roennlund:

--- Citat från: Eko skrivet 26.06.2008, 01:36:26 ---Det går inte ihop om man säger så. Det låter heltt enkelt inte trovärdigt, byt ut trumljuden mot kastrulllock eller nåt.

--- Slut citat ---

förklarar du öppet krig mot hela jävla folkmusiksverige eller? :angry:

vadå "byta ut trummor mot kastrulllock"... vad menar du med det ?

---
har vart sjuk länge nu, inte pallat gnissel i öronen :D
nu har jag precis börjat jobba igen.... men snart kommer en renare och lägre harpa....PIZ  :)

Eddi:
Har lyssnat igen och vidhåller - trummorna är fel om det sedan betyder att jag startar ett krig eller inte är en klart sekundär fråga - jag säger bara att låten skulle växa med ett annat tumsound. Försök nu att se det positiva i en sådan kommentar även om det tar emot - för det är så det är menat.
Eko

Emulator:
jag som är tvärobildad på sånt här tycker å andra sidan att det är en jäkligt skön kombo. låter det som "riktig" folkmusik? Antagligen inte? där existerar kanske inte trumset på samma sätt? jag vet inte.

men just detta kan jag gott och väl se orsa spelmn göra med en trummis på dalhalla eller något :)

ja, eler wernborg, david....masa divd...en till wernborg på trummaskin....fler wernborg i kären och. ja ni vet :D

Harmonica mike:
Jomenvisst boys,nu börjar det likna nåt.
Schysst nyckel harpa david,lite för hög i mix som påpekats.Sången lite låg också,dock väldigt bra sjunget!! Trummorna,ja dom är ju ruskigt bra lirade..passar passar inte,smakfråga.Men jag undrar hur alstret skulle låtit med träsko komp och lite tjo och tjim av en fiktiv kör som diggar med i alstret?

Annars svinbra,riktigt hel svensk känsla i denna - mycket snyggt!

Mvh
Micael

Clemens:
Hej Wernborg!

Kul med nyckelharpa..blir genast genuint..låter bra och svänger till ordentligt..kan dock tycka att sången ligger lite väl långt bak och nyckelharpan tillbaka några steg....annars..svensk tradition som förpliktigar...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion