Forum > Demolåtar

vilken version???

<< < (5/6) > >>

Yllet:
Utan att ha läst övriga inlägg, version 2 helt klart. Den känns mer sammanhållen och inte så spretig.

Kornstad:
Hej Karl!
Svarar nu utan att läsa tidigare kommentarer så det kan hända att jag skriver samma som alla andra.
Som vanligt bäddar det för skön musik när du är i farten. Svårt att välja version faktiskt, men jag tror ändå att det lutar mot version två, trots att det är mycket bättre ljud i den första.

Tycker svänget är skönare i andra versionen där du ökat på tempot en del och jag gillar även den lite renare ljudbilden i tvåan, även om du även här har en stor matta med ljud som fyller upp. På gränsen till för mycket men ok tycker jag, men i version 1 är det över gränsen enl. min smak. Ver.2 igen... Jag tror att det är ett piano som ligger och plinkar ett tre-ackord i snabbt tempo i bakgrunden. Jätteskönt i inledningen!! Men jag hade nog valt att tona bort detta och byta spel under versen, för att senare ta tillbaks det igen i refrängen. Då känns det som låten blir "lugnare" i versen och att den ökar i ref. fast du egentligen aldrig ändrar bpm. 

Ser med förväntan fram mot nästa version.    :)

MaxB:
Skulle vara intressant med en enkel avskalad version med vispar bas orgel, en gitarr och sång.
Tycker båda versionerna är goda men gillar "vårtid" mer, kanske på grund av att den är renare.

karl:
Tack Jon,Tack Kornstad och Tack Max B det var tre för version två i rad...(eller4:a med EMU)
själva drivet i 2:an vill jag behålla...får se hur det blir senare i veckan... /  karl

mahan:
Tjou Karl!

Klättra upp igen tallarna..........
Känner igen dessa greijer.....
Så denna låt kommer uppå stegen många snepp.
Men nånting får detta att låta väldigt stort, alltför stort i våt tid.....
Skulle helst se detta som ett mera personligt verk genom lite mindre komp!
Slutet drar verkligt ut på goodheten, långtråkigt blir slutresultatet!

Potential till det oändliga, men.... kolla överom!

h.  johan  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion