Forum > Demolåtar

vilken version???

<< < (4/6) > >>

karl:
tack för lyssning../ karl
--- Citat från: jay thomas skrivet 09.06.2008, 23:58:18 ---Tjo!
Det här var Gabriel på svenska, helt enkelt lysande!  :) Gillar version 2 allra bäst, tycker ingredienserna "kokar ihop" bättre i den.  :)

--- Slut citat ---

Leif:
Tjena Karl!

Go låt du har fixat till här och texten är ju riktigt fin! Gillar nog första versionen bäst, tror jag...för mig blir låten till känslor av både harmoni, melankoli och lycka på samma gång...lite skum mix av känslor, men vackert blir det. Det är väl sången som jag ibland har svårt att greppa bara. De höga tonerna känns lite övermäktiga (låter som att dem är svåra att behärska) på en del ställen. Snyggast blir det när du ligger på lägre toner och sjunger, tycker jag...med undantag för partierna när du sjunger "laaaaaa miiig aaldrig neeer" som är helt underbart och som är låtens absoluta höjdpunkt för mig. Musiken är vackert arrad.

Gött jobb!  :)

/Leif

karl:
tack Leif för dina öron..förstår att du inte greppar sången eftersom det är två slaskar för att jag visste inte åt vilket håll jag skulle gå men det börjar utkristalliseras nu så jag ska sätta igång och spela in på nytt...och då förhoppningsvis kommer sången på plats...och det blir en hybrid mellan dessa två lite lägre tempo än tvåan och samma tonhöjd som ettan och gitarrfiguren som i tvåan men mer som orgeln i ettan..... :unsure: B) lägger upp när den är klar ...tack igen

Emulator:
Bra valda toner, fina harmonier. Däremot känns det som melodin i ettan kommer fram mot bakgrunden och låter lite för mycket som något du gjort tidigare. mixen känns spretig och låten förvinner lite i nåt halvflummigt icke.

tvåan känns solid. en tanke och en röd tråd genom hela låten, där skaparglädje, kreativitet och hantverk får gå hand i hand och skapar en bra fond till de fina harmonierna.

jag skulle gjort den som verison två. ettan känns lite fegar, som att få lite gratis emo-poäng. #klart det blir drömskt och mysigt såhär" lite.

två bra versioner dock, -jag sågar kanske onödigt hårt på ettan för att få fram att jag gillar tvåan bra mycket bättre :D

jag utrrycker mig mycket märkligt antar jag, men jag hoppas att det går att få fram nåt vettigt...

karl:
Tnx EMU  ska kolla på den i veckan..../  k

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion