Forum > Demolåtar

slaptap - track4

<< < (2/5) > >>

KillwithSkill:
Gött med bläster!
Tycker att cymbalerna borde upp en del. Ut med gurorna mer. Sen en sub-boost på hela matrealet. Känns lite klent i botten.
Bra låt! På med nån arg jävel på growl så är det här i hamn! :)

slaptap:

--- Citat från: Bone skrivet 27.03.2007, 22:20:58 ---...hi-haten är lite för statisk och hög..tror det är samma velocity på alla virvelslag...

--- Slut citat ---
Jepp, 127 på alla trumslag... :lol: Det här får trummisen fixa senare...det är ju inte meningen att vi stackars låtskrivare ska göra allting... :ph34r:

--- Citat från: Bone skrivet 27.03.2007, 22:20:58 ---Gitarrerna låter bra, får vibbarna lite till äldre Metallica. De är liiiiite getingsdistiga men det går nog att putsa till sen när du mixar den. Eller fixar du det direkt i Tonelaben.

--- Slut citat ---
Där ska till lite finlir innan jag är hemma på allvar, men ToneLaben känns mycket trevlig... :P

--- Citat från: Bone skrivet 27.03.2007, 22:20:58 ---
...basen är lite "fladdrig", är den komprimerad. För det känns som att vissa toner slår igenom mycket mer och vissa toner bara försvinner i bakgrunden...

--- Slut citat ---
Där ligger två basar skickade till en bus...ingen kompressor...jag spelar rätt ojämnt... :ph34r:

--- Citat från: Bone skrivet 27.03.2007, 22:20:58 ---Angående låten: Så får den mig också att tänka på äldre Metallica...

--- Slut citat ---
Hehe, den här grunden har nog 18 år på nacken...men nu ska det bli låt av det... ;)

ynot:
heavy ,,, din rackare...men det lucktar slaptap lång väg gott.

slaptap:

--- Citat från: Hellpig skrivet 27.03.2007, 22:25:53 ---...duktigt skruvat på Voxen!

--- Slut citat ---
Ja, den är trevlig... :P

--- Citat från: Hellpig skrivet 27.03.2007, 22:25:53 ---Skulle vara trevligare med sång på (allra trevligt vore just sång av något slag. Inte growl!) då är det en hit i mina öron.

--- Slut citat ---
Jag är ingen älskare av growl (fick nog av det redan i början av 90-talet) så det blir riktig sång... ;)

--- Citat från: KillwithSkill skrivet 27.03.2007, 23:24:19 ---Gött med bläster!
Tycker att cymbalerna borde upp en del.

--- Slut citat ---
Jee, har inte pelat mycket på drumsen här...dessutom hatar jag cymbaler...ok, om de bara fiser högt upp i registret så är det allright, men annars får de hålla sig i bakgrunden... :)

--- Citat från: KillwithSkill skrivet 27.03.2007, 23:24:19 ---
Ut med gurorna mer. Sen en sub-boost på hela matrealet. Känns lite klent i botten.

--- Slut citat ---
Lite mer pan. Memorerat... ;)
Mer botten??? :blink: F@n, mina monitorer (som för en gångs skull användes) var på väg att studsa ner på golvet...men ok...mer tung elbas...uppskrivet... B)

Emulator:
Jag börjar med det neggiga som inte alls är nåt med denna att göra:

varför tar man blytunga elgure och basbaserade låtar och fyller ljudbilden med virvlar???

såja, :) nu känns det bättre!

Tycker om allt annat i låten utom hysteriska trumor. (Säger jag som brukar leverera trummor som mest kan liknas vid en lagerhylla på bosses spett & yxor och oljefat AB ramlar omkull på en annan....)

Skitbra gitarrer, bra ljud och tungt spelat!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion