Om du vill ha ett reverb som låter riktigt rba så är det fortfarande konvolverande reverb som är grejen. Denna tekniken genererar ju "riktiga" akustiska reverb via impulser. Altiverb är ett sådant. Det är smidigt och har mycket bra presets + ett enkelt gui som gör det lättjobbat, utan att kompromissa med möjligheterna.
Sir är också ett konvolverande reverb. Det är för visso billigt, men kräver mer CPU än vad Altiverb gör. Det finns fler impulsfiler till SIR eftersom det finns ett par stora bibliotek som folk lägger upp impulser på. Risken är att man fastnar i att leta efter ett bra ljud vilket kan ta lång tid.
Som jag känner dig perra så vill du att det skall gå hyfsat fort och då tror jag nog att Altiverb är ett bättre alternativ för dig.
Ett annat alternativ om man vill ha bra grundljud, Rum Hallar och plates samt lite effekter, där det finns riktigt bra presets är IK Multimedias Classic studio reverb.
http://www.classikstudioreverb.com/Main.html?prod-CSR
Enkelt att sköta och bra ljud.

Edit: glömde säga; min rekomendation är att skaffa båda dessa. Då har du både bredd och variation så det räcker.