Kontrollrummet

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Storslaget, mycket fina orkesterljud
Varierat , bra orkestrerat.
från den spröda  klarinetten till de massiva stråkarna
Pianot låter super och bra spelat
Filmiskt så det står härliga till - Stora skogar och nordiskt tungsinne
Härlig röst - Ett riktigt epos
(nu hör jag förstås texten varje gång jag lyssnar  :))
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej Per och Marr.

Hemma en snabbis,drog på ordentligt i monitorerna då jag fått mig några virrar,,(skall på trettio års kalas :) )

Hoppas du mår bra idag då :)

Citera
Pianot då: Japp Per nu har du det! Nu tycker jag att det funkar snyggt i låten.De falska tonerna är åtgärdade så nu låter det bra.

Där är lite "antimidifiering" kvar att göra, men tack för att du tycker det :)

Citera
Hörde ett litet "fel klipp" i Marrs ingång 4.33.. Automatisera lite på volymen så att hon smyger in lite istf så abrupt..

Riktigt, får fixa det!

Citera
Total komment:

Mycket vackert stycke detta Per.Marr gör oxå en bra insats.Dock tror jag på text till låten,men det är jag det.. :)
Framkallar stycket rysningar? Jo det gör det,och det är ett gott betyg som får bli min slutkläm.

Tack skall du ha! Vi kanske testar med text! Vet inte än... ;)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjena Per! Har inte läst alla kommentarer. Fint stycke det här. Gillar stråkarna mest, härliga mattor som är beskrivande och känslofyllda. Sedan är det vissa pianotoner och slingor i bakrunden ibland som inte låter bra, utanför tonarten. Och Marres sång tycker jag passade in väldigt bra i den här låten, gav det ett mer levande uttryck. Hornen var också ett bra val, gav djup i det hela. Du har väldigt speciell stil liksom alltid. :) Sammanfattat var detta en bra låt som var härlig att lyssna på och skulle passa bra som filmmusik, skulle varit perfa om de pianotonerna justerades tycker jag iaf.


Fasen, du anser ju alltid att jag spelar "utanför" tonarten! :D Kan du ge mig en tidsangivelse. Där är nån klarinett på nåt ställe som spelar helt fel, men pianot? (Därmed inte sagt att du har helt fel.)

Tack för lyssning och comment! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Så vackert så vackert... du är otrolig med dessa stycken.. och marres sång skulle ju vara med, så duktig på att improvisera fram ordlös sång.. imponerad. Tidigare nämnt, fixa till precis där marre kommer in.. och så är det nåt med mixningen av hennes sång tror jag.. nåväl, vackert stycke är det!  :)

Åh, tack skall du ha! :) Skall fixa marrs stämma där, antingen "flytt" eller infasning volymässigt.

Tack för lyssningen! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Storslaget, mycket fina orkesterljud
Varierat , bra orkestrerat.
från den spröda  klarinetten till de massiva stråkarna
Pianot låter super och bra spelat
Filmiskt så det står härliga till - Stora skogar och nordiskt tungsinne
Härlig röst - Ett riktigt epos
(nu hör jag förstås texten varje gång jag lyssnar  :))

Tack som attans, nu får nån negativ komma med kommentarer :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj oj vilka fina ord, vi får tacka och buga oss här :wub:

Verkligen ett vackert stycke som det är en sann njutning att få lägga lite toner på!

Lite småpyssel med synk och lite annat kvar..som sagt..text...är lite tveksam själv..men vill Divi plötsligt ha det så finns det tydligen en text av Cykeln här...vi får se hur det blir med det.

Spännande resa det här, tack Divi för den :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Fasen, du anser ju alltid att jag spelar "utanför" tonarten! :D Kan du ge mig en tidsangivelse? Där är nån klarinett på nåt ställe som spelar helt fel, men pianot? (Därmed inte sagt att du har helt fel.)

Okey, sure Per. :)

0.42 - Kort pianoslinga som inte passar in.
02.29 och 02.32 - Pianotoner som inte låter bra
02.52 - Samma
03.15 - Nedfallande slinga som känns väldigt fel

Nu känner jag mig som en grinig gubbe ju!  :P Jag tycker dessa toner låter falskt ärligt talat. De kanske är någon skum skala som på något sätt passar teoretiskt men för mig låter det inte bra. Annars är låten väldigt bra! Bra arrangemang, stämföring och intressanta melodier. Och poäng till Marre som sagt. :)

Friends?  :rolleyes:

 ^_^

/Memphis
« Senast ändrad: 15.06.2008, 18:31:18 by Memphis »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Klart vi är friends :)

Skall kolla tiderna när jag kommer hem. Tack för din ansträngning ;)

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Först lite tekniskt kritik.
Blurrig början, massor av krockar i låga register. Stråk och cello låter väldigt ojämna i velocity i början. Pianot låter som det fått något typ av spel och förstör styggt - bort! Flöjten gör också några märkliga atonala grejor ex v vid 51s.Är nära på att stänga av, det här fixar jag inte.

Det hörst tydliga knäpp innan Marres båda sångpartier, klipp och tona in spåren. Vass karaktär på sången, skär högt mellan, kanske dra ner sången en aning. Jag skulle ha byggt på lite bergskänsla på andra svängen med mjukt, ganska långsamt stereodelay.

Slutet är nypt, kunde väl fått klinga ut.

Åsså det konstnärliga - full pott. En bärande valsmelodi och teman som fungerar, mycket snyggt!
Panflöjten ger verkligen skogskänsla. Blås och stråk vid 210 är mästerligt.

Av ren nyfikenhet måste jag fråga, hur många instrumentkanaler är det på denna? Man måste ju bli imponerad över orkestreringen här, det här petar man inte ihop på en förmiddag. :) Vilken tur att jag lyssnade på hela!
DON'T PANIC


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
oj. ja, inte ett helt lättgripbart stycke. håller till viss del med rattlesnake... hittar toner som ligger utanför skalan tycker jag, men inte falska? däremot har marr någon halvsuring tyckte jag....men skulle fixas tror jag.

de "atonala" grejjorna stör lite i ett övrigt "vanligt" stycke. jag skulle gärna se att du gjorde ett nummer av de ställen som memphis pekar på....tryck till med majmollsjuor eller något med brass och hela orkester på de tonerna?

Fan, väck oss! nu sitter man och småvaggas till sömns av en vacker melodi och fint arr. se till att man ramlar av stolen rejält med mellanrum.

Pianot skulle kunna (i stolramlarsammanhanget) vara ännu lite mer svårt och dessutom ha ännu mer attityd...


snyggt av er bägge
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Rattle och emu: Intressanta synpunkter från båda. Motstridiga vad gäller pianot..
Frågan gäller väl "konstnärlig integritet" kontra "pop" typ. Har ännu inte hunnit kolla på ställena memphis nämner, men har nog lyssnat sönder låten för i mina öron låter det "bra" minus att pianot är "struttigt" och ganska kasst spelat.. Skall ta upp det hela i dagarna, också nya pålägg från Marruschka.. Dock är jag inne på linjen att vara sparsam med hennes sång, och det verkar hon med på :)


Emu: Skall fantamig testa det du säger, förstärka de "falska" uttrycken. Blir det inte bra kan jag alltid välja en "snäll" not i skalan ;)

Rattle: Början är tänkt att vara lite "sprittande" som nåt uppvaknande (öh efterkonstruktion ;) , eller så bara blev det så...
Gillar Debussy-inspirerade pianot, men skall se om vissa av de mest konstiga prylarna kan mildras/ändras. Även klarinetten/panflöjten som du nämner.
Stereodelay skall jag testa :)
Antal instrumentkanaler? Där är nog minst 10 max 14 midi-kanaler (med en del spelande flera noter så klart i de mest intensiva partierna, cellos spelande utspridda treklanger t ex)

Tack till er båda!
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Det har hänt lite här sen jag lyssnade senast.

Först och främst tycker jag att det är lite skum dynamik, speciellt i början. Det känns inte riktigt naturligt för en orkester, men sen om det är något du eftersträvar är en helt annan sak.

Marre måste fixa en bättre mick eller något, jag tycker verkligen att det saknas massor av dom högre frekvenserna, sångljudet är verkligen under all kritik tycker jag, tyvärr. Eftersom jag gillar sången annars, men det låter burkigt och dovt i mina öron.

Sen angående ditt val av toner ibland. Haha ja, jag tycker det är kul med dina tonala utsvävningar här och där, man hajar till och undrar vad det var man just hörde. Jag gillar det, stör lite lagom mycket sådär, håller det lite intressant tack vare kromatiken.

Jag tycker ni har gjort ett bra jobb, önskar bara att sången fick lite mer klarhet i ljudet.




Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tack Freddy för konstruktiv kritik. Jag älskar det här ostyriga i Divis musik, det kan inte hjälpas, även om det kan bryta mot en och annan s.k teoretisk norm, som jag personligen inte bryr mej ett dugg om, om jag gillar..men finns det regler för hur musik skall göras...egentligen, det här riktar jag framförallt till Memphis nu..och vad är isåfall konstnärlig frihet, var går gränsen?

Det där med ljudet Freddy...jag lovar dej att det jobbas på det...inställningar samt test av annan mick, jo tack...det blir nog bra..till slut..puh :wacko: ;)

/Marr
« Senast ändrad: 17.06.2008, 08:03:26 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
FReddy: Inte lyssnat på stycket på flera dagar. Början skulle gå att spela av en orkester, det enda är nåt senare parti med hornblåsare som dör av syrebrist. Annars bryter inte låten mot nån (viktig) regel. :)

Bättre spelat piano och dubb av sången (med ny mic då kanske :) är på väg.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Jag älskar det här ostyriga i Divis musik, det kan inte hjälpas, även om det kan bryta mot en och annan s.k teoretisk norm, som jag personligen inte bryr mej ett dugg om, om jag gillar..men finns det regler för hur musik skall göras...egentligen, det här riktar jag framförallt till Memphis nu..och vad är isåfall konstnärlig frihet, var går gränsen?
/Marr

Tjena Marre. :) Klart man kan bryta musikaliska regler, det försöker jag själv göra ofta men bara så länge det låter bra, vilket det inte gjorde här på de enstaka ställena med pianot. Konstnärlighet är ju till stor del att bryta mönster och gå utanför ramar men det måste ju låta fint också. Hoppas du förstår vad jag menar.  :) Annars var det här en väldigt bra låt.

Edit: Obs, detta är personliga åsikter. :)

Mvh

Memphis
« Senast ändrad: 20.06.2008, 16:07:23 by Memphis »


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Memphis:Bra talat..nåt enstaka ställe hörde vi...och jag håller fullkomligt med dej..man ska ta ut svängarna, så blir det så mycket mer spännande!
Ja, då är vi rörande överens i detta, och säkert i mycket mer. Ja, vilket underbart stycke, bara älskar :wub:
 
Tack förresten Memphis, för fina ord om sången, kämpar på med ljudinställningarna...

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Tjena Marre. :) Klart man kan bryta musikaliska regler, det försöker jag själv göra ofta men bara så länge det låter bra, vilket det inte gjorde här på de enstaka ställena med pianot.

Tjena Memphis! :)
Håller väl med om vad du skriver om konstnärlighet, men vill tillägga att man bör känna reglerna för att kunna bryta dem!
Alltså tycker jag också att pianot ibland låter klumpigt spelat så här när jag inte lyssnat på ett par dagar :)
Vid några snabba följder låter det "falskt" för att pianisten "borde" spelat annan not. Det skär sig med resten av folkmusikarret + halvbra humanisering,

Eller så gillar man mysko skalor, men tack för att du säger vad du tycker! :)

(Kanske spelar pianot själv till nästa nygamla låt (också orkesterarr med piano) för att slippa sån här klagomål. :D
Nog bättre, eller så blir låten bara skit :)

Citera
Konstnärlighet är ju till stor del att bryta mönster och gå utanför ramar men det måste ju låta fint också. Hoppas du förstår vad jag menar.  :) Annars var det här en väldigt bra låt.

Håller inte med om att musik måste låta fint. Hur fint låter grindcore för en som aldrig hört det, oavsett hur välspelat och tight det är?

/Per har dålig fingermotorik
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Håller inte med om att musik måste låta fint. Hur fint låter grindcore för en som aldrig hört det, oavsett hur välspelat och tight det är?

Haha, grindcore ja men det kan du ju inte jämföra med..   :P

Jodå, men "fin" musik är ju såklart subjektivt och odefinierbart, en viss musik låter inte fint för alla, som tex Grindcore som du tog upp. Vissa tyckte ju att dina omtalde pianotoner passade in i låten medan andra inte tyckte det. Längre än så kommer vi inte. :)

Bra låt och glad midsommar.

Mvh

Memphis - Doktorand i musikfilosofi. :P
« Senast ändrad: 21.06.2008, 14:37:41 by Memphis »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Håller inte med om att musik måste låta fint. Hur fint låter grindcore för en som aldrig hört det, oavsett hur välspelat och tight det är?

Haha, grindcore ja men det kan du ju inte jämföra med..   :P

Kanske inte. Men har man väl vant sig vid skriksång, så uppkommer sådana hybrider som folkmusik i black- och deathmetal musik, i mitten av 90-talet.  Alltså¨growl/skriksång till folkmusik spelad på distguror. Lät helmysko..

Citera
Jodå, men "fin" musik är ju såklart subjektivt och odefinierbart, en viss musik låter inte fint för alla, som tex Grindcore som du tog upp. Vissa tyckte ju att dina omtalde pianotoner passade in i låten medan andra inte tyckte det. Längre än så kommer vi inte. :)

Du ska ha tack för att du tog upp det i vilket fall :)
Jag får bevisa att ackorden och noterna i låten alla tillhör en viss tonart och skala  :P för mig själv. Innan jag skickar upp ny version.

Ja just det, kan nämna att Jay T mixar Marrruschkas sång och dubb med orkestern, för jag var tydligen inte kunnig nog vad det verkade :D
Det man inte kan, kan man lära sig, men just nu så kan det vara bra med lite hjälp...

/Per - obildad fd universitetsstuderande

« Senast ändrad: 27.06.2008, 16:04:20 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kul titlar ni har:
Memphis - Doktorand i musikfilosofi.
/Per - obildad fd universitetsstuderande

Ja musik som går utanför tänkta (eller bestämda) ramar finns det tack och lov gott om.
Det här stycket är en intressant mix och symbios. Jag kan inte säga varken bu eller bä eftersom jag saknar referensramar i sammanhanget. Efter en lyssning vet jag att jag ska komma tillbaka och lyssna mer.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Ja musik som går utanför tänkta (eller bestämda) ramar finns det tack och lov gott om.
Det här stycket är en intressant mix och symbios. Jag kan inte säga varken bu eller bä eftersom jag saknar referensramar i sammanhanget. Efter en lyssning vet jag att jag ska komma tillbaka och lyssna mer.

Oki. :) Kul att du tog dig tid!
Sätter mig och kollar pianot slutgiltigt (ang tänkta ramar) när JayT mixat klart. Eller det verkar i och för sig lite omvänt  :unsure: , får kolla med honom.  Det jag vet är att det blir nån veckas fördröjning på sista versionen.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Slänger upp ny version här!

Bör mer göras? :)

I trådhuvudet finns både JTs och min "snabb"-mix...
« Senast ändrad: 13.08.2008, 13:01:50 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jajamänsan..nu är det ordning på min B1...har varit fruktat jobbigt att få ordning på detta med inställningar, men nu så funkar det, och det tackar jag framförallt EMU för, J.T samt Stajo och H.M...vilka klippor ni är :P

Nu är iaf jag nöjd med sångljudet.

Stort tack :P

/Marr
 
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjou(Var f-n är Mahan?).

Lyssnar på Mediaspelarens verre,tror det är din mix.Skall lyssna på Jt:s oxå strax..

Förundras av hur vackert detta har blivit..Nu finns det ingenting som jag tycker stör eller oroar,allt flyter på fint.Jag efterlyste text i ett tidigare inlägg,men nu vette fanken om det behövs.

Saknar ord,sitter och morgonfikar och drömmer mig bort till denna underbara musik.

Ruskigt vackert detta.

Edit: Lyssnade på Jt:s mix.Kanske lite hårdare reverberat än din verre.Tyckte jag hörde en falsk not på Marias sång i den verren.Annars så låter den oxå bra,men jag föredrar nog din mix.Sången är oxå lite för hög tycker jag i den verren,vidare så är låten lägre mastrad.Maria kommer in lite häftigt i den mixen oxå.
En lättare automatisering precis vid ingången på/av sången hade varit snyggare.

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 14.08.2008, 07:58:29 by Harmonica mike »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjou(Var f-n är Mahan?).


Tjou! (Han är omkring :) Semester tror jag han sa.)

Citera
Lyssnar på Mediaspelarens verre,tror det är din mix.Skall lyssna på Jt:s oxå strax..

Förundras av hur vackert detta har blivit..Nu finns det ingenting som jag tycker stör eller oroar,allt flyter på fint.Jag efterlyste text i ett tidigare inlägg,men nu vette fanken om det behövs.

Saknar ord,sitter och morgonfikar och drömmer mig bort till denna underbara musik.

Ruskigt vackert detta.

Kul att det funkar och flyter :) Den funkade bra i ursprungsutförande men Marr skall ha speciellt tack.. Det finns två stämmor som harmoniserar fint från början i låten, och då kommer Marr som från ingenstans och lade en tredje som funkade :)

Inte så vanligt att lyckas med det på en improvisation. :)

Sen kan man alltid ha invändningar mot vissa speltekniska prylar (iaf har jag det ;) Men idén funkar!

Citera
Edit: Lyssnade på Jt:s mix.Kanske lite hårdare reverberat än din verre.Tyckte jag hörde en falsk not på Marias sång i den verren.Annars så låter den oxå bra,men jag föredrar nog din mix.Sången är oxå lite för hög tycker jag i den verren,vidare så är låten lägre mastrad.Maria kommer in lite häftigt i den mixen oxå.
En lättare automatisering precis vid ingången på/av sången hade varit snyggare.

Ok, han har ju fortsatt att jobba på den :) Så lite snabb varj ag kanske med 14. Det finns en flöjtspår som jag får be honom om också i hans version. SOm inte finns i min! Jag har börjat älska den där flöjten...

Vette sjutton när denna blir färdig! Men kul att du gillar den som den är nu... Då kan vi ju sluta när som helst ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
OK! Färdig låt i trådhuvudet (på extern server, men det skall väl inte förvirra folk :)

BUMP!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
japp! verkligen färdigt nu!

tycker allt hörs tydligt och fint. skall fantamig bränna lite av dina alster och låta snurra lite i bilen tror jag.

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Oj, denna har jag inte alls följt!? Har nog varit för upptagen med annat ett tag...  :(
Fantastiskt stycke i alla fall, som vanligt hög konstnärlig faktor, divi! Marres sång lyfter allt sammans och för en till svunna tider...
Plinkar på en låt...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack Plinka och Emu! :) Kul att det funkar och att konstnärliga faktorn nådde ännu ett lågvattenmärke :P

Allvarligt, tack från oss alla tre! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Tack Plinka och Emu! :) Kul att det funkar och att konstnärliga faktorn nådde ännu ett lågvattenmärke :P

Allvarligt, tack från oss alla tre! :)

Då ska jag oxå kommentera lite, och börjar med dej Divi: vaddå lågvattenmärke, här pratar vi om ett grundligt understatement ;) Det här stycket är nog ett av de vackraste jag hört, helt fantastiska harmonier som det är tacksamt att få sträcka ut på, melodin bara kom med en gång, en stark indikation på att det är bra musik :wub:

EMU: Visst är det nåt att lyssna på i bilen oxå, men jag lyssnar nog helst på den här musiken i lurar så man får med alla nyanser, det händer ju en del under styckets gång. Tack för dina ord, blir glad.
Plinka:Tack du, svunna tider är ju inte fel, det finns nån form av starkt vemod i den här, som tar en till andra tider..., men den känns samtidigt tid-lös på något sätt..det är häftigt :D

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
börjar med dej Divi: vaddå lågvattenmärke, här pratar vi om ett grundligt understatement ;) Det här stycket är nog ett av de vackraste jag hört, helt fantastiska harmonier som det är tacksamt att få sträcka ut på, melodin bara kom med en gång, en stark indikation på att det är bra musik :wub:

Tack Marrr, det värmer!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad perrra

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 136
    • Visa profil
    • http://www.cmmusic.se/
Tjena.

Älskar dessa stråkar ... så vackert så det finns inte .

Men... nu ska jag förstöra lite för den som sjunger.

Jag tycker sången är skitbra, det är inte det .

Men jag skulle hellre se detta som HELT instrumentalt, och göra om det till typisk "filmmusik" .
Uppbyggnaden är ju underbar, och pampa till det med "orkestergrejer" som trummor, mer maffiosostråkar o allt, så har du ju ett perfekt filmmusiksverk!

Skitbra, men gör om det till filmmusik.. mitt tips :)

/Perrra
CM Music
Songwriter / Producer

http://www.ginza.se/musik/dansband/280240/
http://www.cmmusic.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej Perrra!

Angående sången så är det så att den är en av (maximalt) 3 stämmor, jag kan tänka mig att det kan verka komplicerat för nya lyssnare när sången läggs på "ovanpå" 2 andra. Tror nån extra lyssning kan fixa det problemet för de flesta ;)

Tack för comment och feed! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Så då blev den klar!

Vi tar emot comments, klagomål och lovprisningar angående allt! :)

Vad är nytt?

Lätt delay på Marr's sång (tack för idé Freddy tror jag), mindre reverb i övrigt, ny instrumentering, velocityjusterad för enastående orkesterrealism!; Dividend spelar piano mm mm (och han håller sig inom skalan mestadels! tack Memph) kort sagt EN DUNDERMIX!

:D
(Låten finns i trådhuvudet...)
https://soundcloud.com/user7789882