Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)
freddy:
Lyssnar i datorhögtalarna här, men jag tycker det låter bra. Marre har kommit fram ordentligt, jag gillar det. Ibland har jag svårt för din musik Dividend - när den blir FÖR fri och lösaktig. :lol: Men i detta stycke har du en klar tematisk idé och en melodi som jag gillar, som sätter sig.
Jag tycker marre sjunger riktigt bra på denna också. Jag ser en kamera panoreras ut över något asiatiskt fjäll, stora vackra naturvidder. Speciell stämning i denna, gillas skarpt.
Minns inte vad som skiljer denna mix från förra, men jag tycker denna funkar galant. :lol:
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 07.11.2008, 10:49:31 --- Den konstnärliga faktorn är skyhög, ja lite till! :wub:
--- Slut citat ---
Tack för den du ;) Och tack Freddy. :)
Åsa:
-finfint, jag minns inte heller den förra versionen såpass att jag kan säga nåt om skillnader. Men jag gillar den här, och partierna där marre sjunger (och som du sjunger marre!) är väldigt bra!
asti:
Väldigt imponerande! Kan föreställa mig hur mycket jobb det måste ligga bakom detta! Snygga orkesterljud och skön, effektfull sång av Marruschka!
Mixen är oklanderlig och hela produktionen väldigt proffsig!
mahan:
tJOU pER O mARR!
Detta har jag väl komme terat förut, men kör gärna en lyssning till. Minns ju inte hur förra verren gick men åtminståne har det inte blitt sämre! ;)
Sju minuter är lång tid för en vanlig låt, men inte för denna. Intensiteten lyckas du hålla uppe ända till den alldeles fruktansvärt fantastiska finalen som får nackhåren att resa sig, SNYGGT!
Och Marr med sin kännspaka mörka snygga röst kunde ju höras på lite fler ställen, och med nån typs sångtext, på latin, italienska, svenska. Nu blir "nan na naa" lite tråkig innehållsmässigt i det annars färgstarka alstret. Och nivån på sången kunde lite fixas efter hur starkt resten av kompet speler, på dom tystare ställena (pianissimo) sticker sången lite ut och på dom ljudligare ställena (fortissimo) blir den kankse lite bakom.
Snyggt jobbat 4/5 nu, men med text o nivåjusteringar kan jag tänka mig 7/5! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida