Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

<< < (6/17) > >>

jay thomas:
Voi, voi!  :)

Detta var "mindblowing"!  :D Lika snyggt orkestrerat som jag är van vid från dina äventyr, sedan Marrs mäktiga stämma på detta, I like it!  :)

Är det EWQL som står för orkestern? (har för mig att jag frågat förut...)

Harmonica mike:
Tjena.
Lyssnade igen.Egentligen så funkar pianot bra i stort.Det som stör är några falska noter..Vilket jag uttryckte som "dissonant dans"..felaktigt ordval,sorry for that.Dock upplever jag att pianot dansar genom låten och det är inte fel :)
Fixar du dom så är jag nöjd  :) Med tanke på ett så vackert verk så tycker jag att det är synd om det får passera..Lite petimetrande nu från mig.. :D

Ser som sagt fram emot nästa verrrrrrre..

Mvh
Micael

david.roennlund:
tjaba... bort med pianot om du vill ha pinnar från uppsala  :D
iaf det piano som är i början... finns lite partiet då det ligger i bakgrunden... då är det ok, med de partier då det är framträdande vill jag ha bort det ( alldeless för struttigt o okänsligt spelat, sabbar den mjuka o sorgliga känslan i låten :( )

annars mycket bra :) marre passar utomordentligt bra som kvidande kvinna  :) :)

runt 1:30 är pianot shysst

1:49 blåset låter surt ?

Dividend:
LH: Tack du! Sången, tja pm:ade cykeln som fick ihop en text som lät bra, men tyckte ändå att låten skulle vara ordlös, och just nu håller jag nog med :) Jag har funderingar om mer variation och borttagande av vissa "mysko" partier. :)

Stensdotter: Intressant upplevelse. :) HOng Kong är ju coolaste staden på planeten :) Nej befinner mig i småland just nu.. Tack!

JT: Tack så mycket. Ja, det är ewqls orkesterbibliotek.

HM: Okay, skall tänka om angående pianot :) Åtminstone humanisera det, och ta bort vissa grejer :)

David: Du kan ha rätt ang pianot :) Vi får se ;)

equality:
Fiiint. Gillar pianoliret 02:26- skarpt med lätta dissonanser mot orkestern, lite Debussy-vibbar va? Typ Syrinx? Aningen väl mycket kvantiserat här och var. Marres sång sitter skönt också. Asienprylarna i pizzicattot bl a känns ju igen men kul att du/ni tar ut svängarna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion