Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

<< < (5/17) > >>

Dividend:
Ny version med SÅNG av marruschka i tråd huvudet!

Harmonica mike:
Hej Per.

Japp,med Marr så höjs stycket.Mäktigt detta. Lite svårare för pianot som "dissonans dansar" ibland,även några "felslag".Oboe prylen som bryter helt från vackert till slumpmässigt valda noter funkar inte i mina öron..Hade du dom på första verren?
Låter som om det distar ibland..eller så håller mina studio lurar på att bryta ihop.. :)

Nu sågar jag inte mer.

Mycke känsla i det Marr sjungit in så här långt.Tror att detta kan bli grymt när det är färdigt med text och sång..Gillade detta förut,samma nu.

Ser fram emot uppgradering.

Mvh

Micael

Dividend:
DEtta är bara ett embryo än så länge, så finns en del överflödiga prylar. Gillar dock själv det dansande pianot :)

Tack för uppskattande kommentar om det övriga!

Light Head:
Underbart med sången på detta stycke! Den funkar jäkligt bra.

Men kanske ännu mer nu än tidigare så vill jag ha längre stycken likt det med sång, för att lite kortare partier skall få "härja" lite fritt då och då.

Instrumenten är väldigt bra och det är otroligt vackert och som någon uttryckte det "nationalromatiskt". Det är verkligen musik som känns enande och kraftfull.

Jag ser gråtande och sörjande kvinnor framför mig. Dimma och en bro,, en kvinna som sluter ögonen och sakta försvinner...

....tror jag måste gå å kolla på Hidden dragon, croutching tiger....

Text,, skall den ordlösa sången vara kvar? Jag tycker det, just nu i alla fall innan jag hört sång med text.

Vackert!!!

stensdotter:
Dividend. Otroligt vackert stycke. Som alltid de asiatiska influenserna insmugna - älskar det. Är du kvar over there? Bodde själv i Japan en sväng 1993 och året därpå var jag några månader i HongKong. Har nog levt ett tidigare liv där, minst. Var med om en häftig meditationsupplevelse då jag såg flera kristallklara filmer med innehåll spelas upp....

Marr min vän - häftig stämma du har. Det är lite jojk över den och det är så häftigt. Sverige möter Asien.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion