Kontrollrummet

Dividend feat. Marruschka - Översättarvals från Småland (fd Bland träden)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: Översättarvals från Småland
ARTIST/GRUPP: Dividend ft Marre
GENRE: Orkester
LÅTLÄNGD: 7:20
KOMPOSITÖR: Dividend - allt, förutom sångmelodi och sång - Marre
PRODUCENT: Dividend
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008-2009
FORMAT: mp3

Har ägnat ett par tillfällen att förbättra struktur (ta bort onödigt tjafs och fixa en strategi) Strategin är jävligt enkel, låten är refrängbaserad, med nåt slags vers emellan :) Och den går i valstakt, hela stycket igenom nästan till skillnad från förra verren.

Tyck gärna till. Mycket kan nog göras bättre så lägger upp för att kolla om man missat nåt själv. Vad kan förbättras? Vad är bra? Vad bör skippas?
-----------

Har fått höra från viktig källa att denna nya version lider av brister av olika slag. Jag är någorlunda böjd att hålla med, men tycker ändå att nya grejerna i låten är jäkligt bra. Får väl slå ihop? Syntes.

Om folk orkar, så lyssna gärna på båda versionerna och kom med tankar... Passar på att bumpa sången/låten...

Nya versionen, oerhört bättre orkestrerad och mixad, men med nya melodier som kanske inte är så bra.. (Och ett kineseri (kort) som skall tas bort)

http://dragoncolour.com/uploads/Rosqvist_ft_Marruschka_-_TranslatorWaltzFromSmaland-03.mp3

[mp3=200,20,0,center]http://dragoncolour.com/uploads/Rosqvist_ft_Marruschka_-_TranslatorWaltzFromSmaland-03.mp3[/mp3]

Allra första lyckade versionen som är den bästa av de gamla mixar jag har trots att jag inte ägnat tid åt dynamik, velocity o dyl. Det är en komposition helt enkelt, visserligen med fyllepiano men helt okej också. Vet inte hur jag skall välja här...

Tar gärna emot åsikter, och konstruktiva förslag (t ex att stryka nåt parti som är jobbigt).

Tack på förhand
Per
« Senast ändrad: 23.12.2009, 16:58:08 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Låter bra som fan tycker jag. Snygga ljud och vackert stycke. Man tänker sig allt lite film. Denna låt skulle funka hur bra som helst att stämningssätta någon sekvens i en mysfilm. Däremot har jag svårt att recensera det såhär liksom. Det händer för lite i musiken för att jag ska lyssna på stycket för musiken liksom. Lite slagverk som betonar vissa större dynamikskillnander kanske? Eller något annat som varierar instrumentationen lite, en akustisk gitarr kanske? piano eller varför inte en tjej som gnolar? :D Eller varför inte några schysta elektroniska beats? :D

Vad försöker jag säga då kan man undra... denna låt funkar i nuet om den är gjord för att användas i en film, är meningen att man ska lyssna på den för att den är vacker (vilket jag tycker den är) och vilja lyssna på den igen så behövs lite mer variation i mina öron.

Hur som helst...

Grymt snyggt och bra ljud! 


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det där om gitarr snor jag rakt av :)

Skall se om jag kan få någon som är bättre än mig på att spela, spela :) Tills vidare använder jag nån plugg dock...

Tack för lyssning!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Per.
Är det en cello som går i basen under introt? Höj den i såfall..
Tycker att du har en fungerande melodi här genom alstret..det gör det lite lättare att sjunga,med tanke på förra alstret.. ;)  :wub:

Ponera att nån nappar på sång till denna..Då behöver du bara lira om fela stråket för där ligger melodin tydligt.För att lyfta denna så behövs det SÅNG! Inte gura,det är mycket vackrare så här.

Gillar detta - mycket vackert,men törs inte utlova sång då jag har ett rätt stressat schema i några veckor framöver..Får du inte nån som nappar så står min pipa till förfogande framöver mot sommaren.."Hör" en massa grejer..

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Per!
Nu börjar Divi tro att han en riktig Yberbra eftersom han skrev "Översittarvalsen" :rolleyes: :P :lol:
Näemen, läste faktiskt fel först, detta är ju riktigt snyggt botten till nåt större. Som en lyssnarlåt lite enformig nu, men kunde passa schmäck till nån film, fortfarande lite österländsk touch i det hela, vilket gillas.

Grönt ljus av Obbnäsgubben, testa med nåt nytt instrument, akustiskt dock, tror att elektroniken inte sitter här, men vem vet.
Överraska oss mannen! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej Per.
Är det en cello som går i basen under introt? Höj den i såfall..
Tycker att du har en fungerande melodi här genom alstret..det gör det lite lättare att sjunga,med tanke på förra alstret.. ;)  :wub:

Ponera att nån nappar på sång till denna..Då behöver du bara lira om fela stråket för där ligger melodin tydligt.För att lyfta denna så behövs det SÅNG! Inte gura,det är mycket vackrare så här.

Gillar detta - mycket vackert,men törs inte utlova sång då jag har ett rätt stressat schema i några veckor framöver..Får du inte nån som nappar så står min pipa till förfogande framöver mot sommaren.."Hör" en massa grejer..


Kul att du gillar det. Sång kan nog behövas i nuvarande utförande.

Tjou Per!
Nu börjar Divi tro att han en riktig Yberbra eftersom han skrev "Översittarvalsen" :rolleyes: :P :lol:
Näemen, läste faktiskt fel först, detta är ju riktigt snyggt botten till nåt större. Som en lyssnarlåt lite enformig nu, men kunde passa schmäck till nån film, fortfarande lite österländsk touch i det hela, vilket gillas.

Grönt ljus av Obbnäsgubben, testa med nåt nytt instrument, akustiskt dock, tror att elektroniken inte sitter här, men vem vet.
Överraska oss mannen! :)

h.  johan

Slugiltig version är uppe av ca 10 :) Vad som helst
kan hända på 8 versioner ;)
« Senast ändrad: 11.06.2008, 01:07:59 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fram till körpartiet och minus en aning kinesmelodi:

En svensk grieg. shit.

du kan nästan låta detta vara nu....riktigt bra. något kan göras åt de första körerna som kommer in...kanske färre toner....

aningen gnutta svensk folkmelodi (rönnlund?) så har vi en svensk nationalromantiker.

 :blink:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
när flöjten kommer , ca 040... så spelar den lite skumma toner

håller med emu om att det är riktigt fint fram till körpartiet, sketasnygg med pizzstråket

kören som kommer ca 230.. låter som en blandning av syntkör o oljefat... en mer naturriktig kör, som den som ligger senare ( även fast den också är lite spännande programerad..) , det jag vill säga är att tänk mer lugn över kören, hur skulle du själv sjunga liksom :)

som vanligt skapar du mycket bra stycken, lite avis är man allt  :unsure:

pausen 430, känns skummo, för hela låten innan talar om att den ska sluta, den slutar... sen kommer det igång, helt oprovocerat... kika lite på det :D


ser fram emot fortsättning
//
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
fram till körpartiet och minus en aning kinesmelodi:

En svensk grieg. shit.

du kan nästan låta detta vara nu....riktigt bra. något kan göras åt de första körerna som kommer in...kanske färre toner....

aningen gnutta svensk folkmelodi (rönnlund?) så har vi en svensk nationalromantiker.

 :blink:

Körerna är borta nu, kanske kommer tillbaka senare, införde piano istället som finns att ladda i trådhuvudet. (Tack Freddy)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
när flöjten kommer , ca 040... så spelar den lite skumma toner

håller med emu om att det är riktigt fint fram till körpartiet, sketasnygg med pizzstråket

kören som kommer ca 230.. låter som en blandning av syntkör o oljefat... en mer naturriktig kör, som den som ligger senare ( även fast den också är lite spännande programerad..) , det jag vill säga är att tänk mer lugn över kören, hur skulle du själv sjunga liksom :)
Citera
hehe
som vanligt skapar du mycket bra stycken, lite avis är man allt  :unsure:

pausen 430, känns skummo, för hela låten innan talar om att den ska sluta, den slutar... sen kommer det igång, helt oprovocerat... kika lite på det :D
Portsättningen kom efter du lagt dig. :) Pianoversionen.

Tack för dina synpunkter!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Först av allt: jäkligt imponerande orkester i din ägo. Vad kostar en sån?  :P Helt klart har du en helt egen stil. Det är väldiga ljud som strömmar ut i mina favvolurar. Mycket vackert stycke, särskilt kring 4 min. Gillar också pauserna, när tonerna får sjunka in och någon slags eftertänksamht infinner sig. Bra! Tongångar från OS-värdlandet har influerat helt tydligt, konstigt vore annars. Bitvis filmiskt som från Gladiator. Du har en klar fallenhet för orkestrering. Vackert tema och jag ser damer med nätta valssteg. Det nätta avlöses av dramatik och det är schysst när temat återkommer. Enda nitsen är manskörerna som låter lite konstig.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


jay thomas

  • Gäst
Majestätiskt som vanligt!  :)

Mäktigt och samtidigt engagerande, imponerad över hur du förvaltar instrumenten. Mycket dynamik gör det hela väldigt lättlyssnat. Pianot blir dock lite skumt ibland, från 6.20 c:a. Lite spöktoner som känns klickade mer än spelade.

Men sammanfattat, mycket gott hantverk!  :) (som vanligt)  ;)



Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
The king of ambience har slagit till igen!  (Finns det en "king of pop" så är du definitivt värdig en tron inom denna genre!)

Nu kommer jag väl med ovanligt mycket kritik,, är på ett fasansfullt grinigt humör!

Detta är som vanligt anmärkningsvärt mycket känslor i din musik!

Tycker att pianot är lite dominerande, rent volymmässigt. Det finns några, framför allt de lägsta tonerna som blir lite "midi".

Funderar oxo på om det skulle funka om pianospelet är lite lugnare, inte så kraftiga "utbrott" och snabbt spel? Alltså,, jag tycker detta är jäkligt, snyft,,, känslosamt!

Grymt jobb som vanligt!





Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
fram till körpartiet och minus en aning kinesmelodi:

En svensk grieg. shit.

du kan nästan låta detta vara nu....riktigt bra. något kan göras åt de första körerna som kommer in...kanske färre toner....

aningen gnutta svensk folkmelodi (rönnlund?) så har vi en svensk nationalromantiker.

 :blink:

Marr nämnde att det lät mer som Hugo Alfvén, som jag bara har i hyllan men aldrig lyssnat på.. Hoppas du gillar versionen utan körer. Tackf ör jämförelsen med Grieg  :rolleyes:
Tänker göra nåt inspirerat av Bergakungasalens sal nu, alltså inte musikmässigt utan stämingen.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Först av allt: jäkligt imponerande orkester i din ägo. Vad kostar en sån?  :P Helt klart har du en helt egen stil. Det är väldiga ljud som strömmar ut i mina favvolurar. Mycket vackert stycke, särskilt kring 4 min. Gillar också pauserna, när tonerna får sjunka in och någon slags eftertänksamht infinner sig. Bra! Tongångar från OS-värdlandet har influerat helt tydligt, konstigt vore annars. Bitvis filmiskt som från Gladiator. Du har en klar fallenhet för orkestrering. Vackert tema och jag ser damer med nätta valssteg. Det nätta avlöses av dramatik och det är schysst när temat återkommer. Enda nitsen är manskörerna som låter lite konstig.

Det är EWQLgold, för 70yuan (ca 60 kr) i Beijign. PArtikopia förstås, de hade affärer för sånt, funderar allvarligt på att köpa in det dock, med tanke på hur mycket jag använder, så blir konstade per minut/timme inte så stor.
Googla för väst-pris. Tror det sjunger i pris just nu (EWQLs prtlar som har ett par år på nacken)

Takc för uppskattande kommentar! (Och kören är borta nu) :)

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
The king of ambience har slagit till igen!  (Finns det en "king of pop" så är du definitivt värdig en tron inom denna genre!)
Nu kommer jag väl med ovanligt mycket kritik,, är på ett fasansfullt grinigt humör!
Detta är som vanligt anmärkningsvärt mycket känslor i din musik!
Tycker att pianot är lite dominerande, rent volymmässigt. Det finns några, framför allt de lägsta tonerna som blir lite "midi".
Funderar oxo på om det skulle funka om pianospelet är lite lugnare, inte så kraftiga "utbrott" och snabbt spel? Alltså,, jag tycker detta är jäkligt, snyft,,, känslosamt!
Grymt jobb som vanligt!

Tack för dina synpunkter. Gillade det tunga snabba högljudda pianot, men kanske ligger det nåt i det du säger!.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
tjo...

diggar förra verren, utan pianot alltså.... spinn vidare på den!

tycker pianot sabbade lite av känslan i låten, kanske för att det var så högt och lite strruttigt spelat...

iaf så tror jag på att det ska bort :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Aha, kanske sänka pianot då. Men gillar den versionen

Vad tycker ni andra? (Båda versionerna finn is trådhuvudet)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Men gud va bra,..nationalromantisk karaktär på det mesta här...bara lite uppblandat med fjärran östern-toner, fin blandning :P

Bra stycke!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ny version med SÅNG av marruschka i tråd huvudet!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Per.

Japp,med Marr så höjs stycket.Mäktigt detta. Lite svårare för pianot som "dissonans dansar" ibland,även några "felslag".Oboe prylen som bryter helt från vackert till slumpmässigt valda noter funkar inte i mina öron..Hade du dom på första verren?
Låter som om det distar ibland..eller så håller mina studio lurar på att bryta ihop.. :)

Nu sågar jag inte mer.

Mycke känsla i det Marr sjungit in så här långt.Tror att detta kan bli grymt när det är färdigt med text och sång..Gillade detta förut,samma nu.

Ser fram emot uppgradering.

Mvh

Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
DEtta är bara ett embryo än så länge, så finns en del överflödiga prylar. Gillar dock själv det dansande pianot :)

Tack för uppskattande kommentar om det övriga!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Underbart med sången på detta stycke! Den funkar jäkligt bra.

Men kanske ännu mer nu än tidigare så vill jag ha längre stycken likt det med sång, för att lite kortare partier skall få "härja" lite fritt då och då.

Instrumenten är väldigt bra och det är otroligt vackert och som någon uttryckte det "nationalromatiskt". Det är verkligen musik som känns enande och kraftfull.

Jag ser gråtande och sörjande kvinnor framför mig. Dimma och en bro,, en kvinna som sluter ögonen och sakta försvinner...


....tror jag måste gå å kolla på Hidden dragon, croutching tiger....

Text,, skall den ordlösa sången vara kvar? Jag tycker det, just nu i alla fall innan jag hört sång med text.

Vackert!!!
« Senast ändrad: 12.06.2008, 20:48:47 by Light Head »


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Dividend. Otroligt vackert stycke. Som alltid de asiatiska influenserna insmugna - älskar det. Är du kvar over there? Bodde själv i Japan en sväng 1993 och året därpå var jag några månader i HongKong. Har nog levt ett tidigare liv där, minst. Var med om en häftig meditationsupplevelse då jag såg flera kristallklara filmer med innehåll spelas upp....

Marr min vän - häftig stämma du har. Det är lite jojk över den och det är så häftigt. Sverige möter Asien.

Lyssna på http://www.stensdotter.com


jay thomas

  • Gäst
Voi, voi!  :)

Detta var "mindblowing"!  :D Lika snyggt orkestrerat som jag är van vid från dina äventyr, sedan Marrs mäktiga stämma på detta, I like it!  :)

Är det EWQL som står för orkestern? (har för mig att jag frågat förut...)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Lyssnade igen.Egentligen så funkar pianot bra i stort.Det som stör är några falska noter..Vilket jag uttryckte som "dissonant dans"..felaktigt ordval,sorry for that.Dock upplever jag att pianot dansar genom låten och det är inte fel :)
Fixar du dom så är jag nöjd  :) Med tanke på ett så vackert verk så tycker jag att det är synd om det får passera..Lite petimetrande nu från mig.. :D

Ser som sagt fram emot nästa verrrrrrre..

Mvh
Micael


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
tjaba... bort med pianot om du vill ha pinnar från uppsala  :D
iaf det piano som är i början... finns lite partiet då det ligger i bakgrunden... då är det ok, med de partier då det är framträdande vill jag ha bort det ( alldeless för struttigt o okänsligt spelat, sabbar den mjuka o sorgliga känslan i låten :( )


annars mycket bra :) marre passar utomordentligt bra som kvidande kvinna  :) :)



runt 1:30 är pianot shysst

1:49 blåset låter surt ?
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LH: Tack du! Sången, tja pm:ade cykeln som fick ihop en text som lät bra, men tyckte ändå att låten skulle vara ordlös, och just nu håller jag nog med :) Jag har funderingar om mer variation och borttagande av vissa "mysko" partier. :)

Stensdotter: Intressant upplevelse. :) HOng Kong är ju coolaste staden på planeten :) Nej befinner mig i småland just nu.. Tack!

JT: Tack så mycket. Ja, det är ewqls orkesterbibliotek.

HM: Okay, skall tänka om angående pianot :) Åtminstone humanisera det, och ta bort vissa grejer :)

David: Du kan ha rätt ang pianot :) Vi får se ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Fiiint. Gillar pianoliret 02:26- skarpt med lätta dissonanser mot orkestern, lite Debussy-vibbar va? Typ Syrinx? Aningen väl mycket kvantiserat här och var. Marres sång sitter skönt också. Asienprylarna i pizzicattot bl a känns ju igen men kul att du/ni tar ut svängarna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fiiint. Gillar pianoliret 02:26- skarpt med lätta dissonanser mot orkestern, lite Debussy-vibbar va? Typ Syrinx? Aningen väl mycket kvantiserat här och var. Marres sång sitter skönt också. Asienprylarna i pizzicattot bl a känns ju igen men kul att du/ni tar ut svängarna.

Gillar också pianot. Stor del av dissonanserna ligger i ett F som skall vara ett F#, fixat till nästa version :) (Dock inte sämre för det hoppas jag.) Kul att du gillar det!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ny verre, förmodligen näst sista :) Några förslag såhär på slutet? Har humaniserat pianot litegrann nu... + att allting flyter bättre.

Senaste verre finns i trådhuvudet! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Per och Marr.

Hemma en snabbis,drog på ordentligt i monitorerna då jag fått mig några virrar,,(skall på trettio års kalas :) )

Pianot då: Japp Per nu har du det! Nu tycker jag att det funkar snyggt i låten.De falska tonerna är åtgärdade så nu låter det bra.

Hörde ett litet "fel klipp" i Marrs ingång 4.33.. Automatisera lite på volymen så att hon smyger in lite istf så abrupt..

Total komment:

Mycket vackert stycke detta Per.Marr gör oxå en bra insats.Dock tror jag på text till låten,men det är jag det.. :)
Framkallar stycket rysningar? Jo det gör det,och det är ett gott betyg som får bli min slutkläm.


Mvh
Micael


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Tjena Per! Har inte läst alla kommentarer. Fint stycke det här. Gillar stråkarna mest, härliga mattor som är beskrivande och känslofyllda. Sedan är det vissa pianotoner och slingor i bakrunden ibland som inte låter bra, utanför tonarten. Och Marres sång tycker jag passade in väldigt bra i den här låten, gav det ett mer levande uttryck. Hornen var också ett bra val, gav djup i det hela. Du har väldigt speciell stil liksom alltid. :) Sammanfattat var detta en bra låt som var härlig att lyssna på och skulle passa bra som filmmusik, skulle varit perfa om de pianotonerna justerades tycker jag iaf.

Ha det gott.

Mvh

Memphis


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Så vackert så vackert... du är otrolig med dessa stycken.. och marres sång skulle ju vara med, så duktig på att improvisera fram ordlös sång.. imponerad. Tidigare nämnt, fixa till precis där marre kommer in.. och så är det nåt med mixningen av hennes sång tror jag.. nåväl, vackert stycke är det!  :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs