Forum > Färdiga produktioner
Cykeln - Sover bland fiskarna
Emulator:
fy fan. detta är nog något av det bluesigaste jag hört: från mage och hjärta rätt ner på band. eh, mp3.
skitbra känsla. någon sa en gång" blues är inte något man gör, det är något man har".
Detta sitter verkligen som gjutet. trummorna känns lite statiska, men i övrigt är det i mina öron helt perfekt.
maestro.
Emulator:
om du nu vill ha en sämre variant av låten har jag en hel industri som står öppen här för att jobba, och på gården huserar hejare och pålkranar. Nog skall man kunna förstöra en fin blues?
;)
equality:
Tjena Stefan! Kul att du är tillbaka! Härlig mollblues, svänger gött och sånginsatsen sitter perfekt. Texten passar fint med underfundiga metaforer. Gillar den akustiska ljudmiljön där bara synten sticker av något. Snyggt lirat. I mixen skulle jag vilja ha sången kanske en 3 dB högre. Gitarrerna kunde vara något mer panorerade. En svensk Tom Waits med fötterna i finnskogarna och rötterna i Mississippideltat.
Harmonica mike:
Tjena Stefan.
Kul att du är tillbaka. Riktigt roligt att du gav dig på en blues..Ett gammalt blues hjärta klappar lite extra för root blues av denna sort.Skit grymt lirat,men jag har för mig att du lirar bas..?
Om inte så kan jag klämma in nåt..kanske lite munspel.? Ja du vet man blir inspirerad när man hör sin favvo genre..
Jag har köpt en nice bandlös femsträngad ackebas som skulle sitta gjutet till denna..
Nåväl,för låt och lir så blir det full pott något annat vore helgerån :)
Mvh
Micael
freddy:
Oj, väldigt unik och personlig röst, kul! Bra sång och gitarrlir, dock reagerar jag även över trummorna som känns stela som fan, allt annat svänger bra och det känns lite som trummorna håller tillbaka. Skön låt med en annorlunda text och en väldigt personlig röst.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida