Forum > Färdiga produktioner

Cykeln - Sover bland fiskarna

<< < (3/8) > >>

cykeln:
Max
Tack för det. Kul att du gillar låten! Skriver mest på svenska.
Tycker det är jättesvårt att få till trummorna – det ska vara enkla men som ger den där lite stötiga, stompiga taktkänslan.

91:an
Ja basen ja. Det ligger en bas på men i mp3 versionen så hörs den mycket dåligt. Nej trummorna kanske inte ger så mycket som de är nu. Tack!

Wernborg
Basen igen, som sagt den har försvunnit i konverteringen till mp3. Är iofösig inte så framträdande i orginalformatet som den kanske borde va.
Sången. Jag är ute efter ett speciellt uttryck men har inte riktigt fått fram det. Det ska dock inte vara för mycket kraft – mera inåtvänd. Men ska prova lite varianter. Tack för synpunkter!

Mahan
Trummorna! Ja suck och stön. Vill få fram en enkel ”stompig” takt. Söker just efter en vintage-30-talsgung. Skivknaster – kanske det ja.
Tack för synpunkter.

EMU
Dessa trummor!! Men du har (som andra) förstås rätt.
Ja det är ett försök att få ut en känsla i någons slags musikalisk kostym. Sångsättet ska vara en bild av texten.
Spec. tack för svordomen!

En sämre variant – låter intressant.

EQ
Hej, tack för det – ska försöka komma tillbaks så sakteliga (se kort info på medlemmar)
Tar till mej och ska prova höja sången (är inte helt nöjd med sången), panorera gitarrerna ska testas.
Tack för den fina liknelsen - TW har en del låtar just åt det håll jag vill att detta ska låta.

Hmike
Som du förstår känns det lite vågsamt att lägga ut en blues här  :) så det var kul att höra detta från dej – Tack!
Ja basen ja, det finns som sagt en där men i konverteringen till mp3 har det mesta av den försvunnit.
Vore kul att bluesa ner den lite mer med din hjälp – bas och munspel – låter kanon.

freddy
Tack och kul att du gillar rösten! Trummorna ja - ett kungarike för en stompande bluestrummis  :)

Hjälp!
Hur gör man (inställningar?) för att en mp3a inte ska tappa så mycket från orginalet - volym, frekvenser ...
Var på nätet hittar man bra skivknaster?
Nån som vet hur trummorna borde vara för att få fram det enkla och stompiga men att det inte blir statiskt?

david.roennlund:

--- Citat från: cykeln skrivet 03.06.2008, 09:39:32 ---...
Var på nätet hittar man bra skivknaster?
...

--- Slut citat ---

http://www.izotope.com/products/audio/vinyl/  <-- denna plugg kan skapa mysigt knaster :D

cykeln:
david
tack för knaster-plugg. Ska hämta hem och se om jag förstår hur den fungerar med Logic

freddy:

--- Citat från: cykeln skrivet 03.06.2008, 19:08:11 ---david
tack för knaster-plugg. Ska hämta hem och se om jag förstår hur den fungerar med Logic

--- Slut citat ---

ååå en Logic-vän till :D

Harmonica mike:
Tjena.
Lyssnar på verre två då..

Ja men där är ju basen..Mixen tål lite högre bas..Lite som jag tänkt lira..Härligt retro sound över hela prylen..Jag testar lite bas i morgon så får vi se vad du säger..Ljudet från ackebasen bör nog passa in rent soundmässigt..Inga extravaganser,bara lite små bluesigt lir så där..

Vi får se hur det blir..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion