Kontrollrummet

Crystal Light-reason

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej!

fick så bra respons och tips på förra låten jag lade upp så jag testar med en till.
Denna låt skrev jag när jag var 16 och det var ett tag sen....(är 35 nu...) så det är väl lite pubertal varning på den :wub:

Denna låt är inte med i "nysatsningen" av bandet utan har mest spelats in av nostalgiska skäl. Det är inte vår nya grymme-sångare som sjunger, det är jag som sköter sången.

Den är lite "dansbandsmixad" med svulstiga reverb.
Tar gärna emot en massa synpunkter.

www.marcusbacklund.se/songs/reasontestmix2.mp3

Medverkande: Marcus Backlund, Jacob Wennerqvist
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Är nog första gången jag har lyssnat och fått en pubertetsvarning innan  :D

Pjaaee. Fram med tändaren liksom. Jag tycker att harmonierna är söndertjatade av vartenda åttiotals pudelband som finns. Det är inte dåligt eller så, men det lämnar mig med en känsla av ganska stort ointresse.
Sången är inte usel.  Faktiskt sjunger du rätt så bra. Men lite äckligt blir det med det där reverbet. Avseende mixen så skulle jag verkligen fötrsöka hitta ett mer smakfullt reverb. Det är desssutom vasst och svansen slår i diskanten så det behöver nog deessas.

Om jag var du så skulle jag starkt fundera på arrangemanget. Som det är nu följer allting en given mall som tyvärr blir ointressant. Jag skulle antingen fläska på ännu mer och dra det steget över gränsen för vad som är uthärdligt, alternativt "downsajsa" det rejält. Skala bort reverb, fläsk snyggdistade gitarerr och se vad som blir kvar. Blir det en hållbar melodi som det går att bygga ut?

LIie svammlig feedback, men hoppas du fattar vad jag menar. Kul med gamla ungdomssynder annars. undrar hur mina egna pubertetslåtar låter....  :unsure:

 :)


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Haha, jag förstår precis vad du menar! Arret får vara som det är, denna är bara inspelad som nån sorts bokslut över gamla synder inför nysatsningen med bandet. Jag ser över reverbet på mixen!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se