Är nog första gången jag har lyssnat och fått en pubertetsvarning innan

Pjaaee. Fram med tändaren liksom. Jag tycker att harmonierna är söndertjatade av vartenda åttiotals pudelband som finns. Det är inte dåligt eller så, men det lämnar mig med en känsla av ganska stort ointresse.
Sången är inte usel. Faktiskt sjunger du rätt så bra. Men lite äckligt blir det med det där reverbet. Avseende mixen så skulle jag verkligen fötrsöka hitta ett mer smakfullt reverb. Det är desssutom vasst och svansen slår i diskanten så det behöver nog deessas.
Om jag var du så skulle jag starkt fundera på arrangemanget. Som det är nu följer allting en given mall som tyvärr blir ointressant. Jag skulle antingen fläska på ännu mer och dra det steget över gränsen för vad som är uthärdligt, alternativt "downsajsa" det rejält. Skala bort reverb, fläsk snyggdistade gitarerr och se vad som blir kvar. Blir det en hållbar melodi som det går att bygga ut?
LIie svammlig feedback, men hoppas du fattar vad jag menar. Kul med gamla ungdomssynder annars. undrar hur mina egna pubertetslåtar låter....