Hej gott folk, efter en helt underbar födelsedag ( med bl.a ett kommande Bungy Jump i present ) så tänker jag då äntligen stilla er otålighet med att lägga upp denna tråd. Detta är ett förslag till forumfestival #6, och om jag märker att ni verkar tycka det är en bra idé så kör vi på detta.
Lite bakgrundshistoria:
Jag spelar ju i ett band som heter korea som många av er vet. (sång/keyboard.....fast mest sång nuförtiden då vi börjat köra med backtrack live) och det senaste 1 1/2 året så har vår musik ändrats rätt rejält genremässigt från soft rockpop till lite tyngre elektronisk rock/metal. Detta har i sin tur gjort att vi har en massa låtar liggandes som vi inte använder. För några år sen spelade vi in en EP med ett amerikanskt produktionsbolag. Efter inspelningen så fick bolaget enligt kontrakt ta över rättigheterna av låtarna under en begränsad tid. Dessa rättigheter är nu åter i vår ägo, men eftersom det är låtar som vi inte längre använder så tänkte vi att det skulle passa bra att använda en av dom till en ev. coverfestival

Eftersom det är vi som äger alla rättigheter så finns det inga problem att göra covers på dom eftersom vi ger vårt godkännande (och jag representerar här hela bandet och intygar att alla upphovsmakare har godkänt detta )
Så vad säger ni, skulle det inte vara kul att göra festival nr 6 till en coverfestival där ni får tolka en av koreas låtar??
En festival där det skulle kunna bli två vinnare( eller bara en). En som KR röstar fram och en som vi i bandet gemensamt korar till vår vinnare.
här är länken till den tilltänkta låten.
http://www.speedyshare.com/429570726.html
Om ni tycker detta verkar kul så återkommer jag senare med mer info.
Tills dess..........discuss
Micke