Kontrollrummet

Min första låt(sort off)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Burko

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Tjenare,

Är helt ny på forumet och jag tänkte ladda upp en låt som jag håller på med. Jag är ganska ny vad det gäller att skriva musik har mest pillat runt lite i Reason vilket är programet jag använder under en längre tid, det har med andra ord aldrig blivit några hela låtar riktigt ;)

Så vad tycker ni om denna, skitkass elller helt ok? Skriv vad ni tycker och vad som är bra och dåligt! Jag är som sagt ganska ny och har mycket att lära.

http://www.speedyshare.com/203772166.html

ps. Tack Roboseal för att ha visat mig Kontrollrummet.com, sjukt bra forum enligt mig där det verkligen känns som att folk hjälper varandra!

ha de


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Hej å välkommen.
Tycker att det är mycket bra för att vara en 'första låt'.
Det kanske inte är något som fastnar på hjärnan direkt men den har en bra variation genom hela låten och är klart lyssningsvärd. Gör ett bra slut så har du en färdig första låt.
Hade :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
kan bara hålla med föregående talare :) välkommen hit, och tanka heller upp låten här än på speedyshare :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Välkommen hit, hoppas du ska trivas. Jag har varit medllem i snart ett halvår och KR har blivit mitt andra hem :)

Låten då.
Inte dålig alls, sköna harmonier och underbara slingor som tyvärr drunknar i det massiva arrangemanget. Det känns som om alla ingredienser i låten ligger och fightas om samma frekvenser. Det behövs en ordentlig uppstädning och seperering av dom olika komponenterna både frekvens och volymmässigt. Lyft fram melodierna, det är ju trots allt dom som e det viktiga, det andra är ju till för att bära och lyfta fram melodin. Det låter väldigt komprimerat om hela paketet, men om du lyckas seperera bra så tycker inte jag det är nåt problem. Smaksak!
Och som Martinm så måste du skaffa ett bra slut.

Bra jobbat!!

Micke


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Tja och välkommen säger även jag. :) Tycker det här var suvärent, speciellt för att vara bland det första du gjort. Hör att du fått grepp om Reason också, gött det :) Tycker du skulle testa ha sång på det här, om du själv vill förstås, hör efter sammarbete här på sidan om du inte vill sjunga själv. Jag tror en röst som Jon Rinneby här på forumet skulle passa på den här låten. Bra jobbat iaf.  :)

Mvh

Memphis
« Senast ändrad: 24.05.2008, 15:30:20 by Memphis »


Utloggad Burko

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Tack för tipsen, ska se vad jag kan göra åt saken ;)


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Tjenare,

Är helt ny på forumet och jag tänkte ladda upp en låt som jag håller på med. Jag är ganska ny vad det gäller att skriva musik har mest pillat runt lite i Reason vilket är programet jag använder under en längre tid, det har med andra ord aldrig blivit några hela låtar riktigt ;)

Så vad tycker ni om denna, skitkass elller helt ok? Skriv vad ni tycker och vad som är bra och dåligt! Jag är som sagt ganska ny och har mycket att lära.

http://www.speedyshare.com/203772166.html

ps. Tack Roboseal för att ha visat mig Kontrollrummet.com, sjukt bra forum enligt mig där det verkligen känns som att folk hjälper varandra!

ha de
Hej o välkommen hit!
Låter i mina öron som en mix av Schlager och Europop,om detta är det första du gjort kommer det att bli
spännande att höra resten....... :) som några redan sagt,sång på detta skulle vara kronan på verket.
Basen,är det du eller ett keyboardljud?
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Burko

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Det är keyboardljud och sen är det så att jag han använt Reason mycket förut men aldrig gjort något eget, bra tråkiga remixer osv men jag har aldrig gjort något eget.