Kontrollrummet

Mid evil

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Mid evil
GENRE: Småprogressiv rockballad
LÅTLÄNGD: 7,41
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2008/2009
FORMAT: mp3

Första inspelning med nya moniterna (Esi nEar 05)

********************************************************


Version 4 - Bytt trummor samt un-mutat gitarrsolot i slutet som av misstag var tyst i förra versionen.? Har fluffat till sången också med lite delay. I gitarrsolot i slutet har jag trixat med lite 32-dels ride. Funkis?

********************************************************

Version 3 - Skurit i nylonakkens nedre mid efter era tips. Lagt till stick och refräng efter akkesolot i slutet. I outrot ligger riffet och tuggar lite i bakgrunden också. Tycker det blev lite coolt tror jag?

********************************************************

Version 2 - Samplade midigitarre bortplockad till förmån för äkta nylonakke. Nytt sångspår. Körer tillagda. Lite ny elgitarr. Distmattor i refrängerna. Ett nytt proggsolo i slutet också. Lite synkop-VM så.

********************************************************

Version 1
********************************************************
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:50:55 by Wernborg »


freddy

  • Gäst
Skriver lite under tiden jag lyssnar på denna låt.

Snygg början, bra spelat och fint mjukt ljud.

Jag gillar deckar-temat som kommer sen, snyggt.

Trodde nästan att denna var instrumental, tog lång tid innan sången dök upp :D

En aning svårt att höra vad du sjunger tycker jag, även om jag gillar din röst.

De två(?) takterna innan andra versen känns överflödiga, kan gå rakt på tycker jag allt.

Sången på to-be-the-one, refrängen tror jag det är.. känns lite svajig, den kan du nog göra bättre.

Helheten känns övertygande, gillar ljudbilden som känns naturlig och allt låter som det ska. Känns som refrängen kan behöva något lyft för att sticka ut än mer.

Ballad kändes nästan lite missvisande, men lite prog är det allt :D

 




Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj - det här var riktigt bra Wernis inget knarr på rösten här inte. Skön låt och kan hålla med om rubriceringen prog faktiskt. Skulle gärna vilja ha upp chorus gitarren lite eftersom det saknas lite botten här trummorna har du ju redan nämnt. Bra låt bra potential kommer att bli helläckert detta.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Spännande låt, gillade stoppen, fiffigt. Sången tyckte jag började lite vekt men blev bättre,
eller också vande jag mig. Låter mycket bra mixat i mina öron.
Ja kanske något mer på refrängen, prova lägga till ett par stämmor till, unisona eller så?
Eller lite distad gura :)
Ojsan, måste rusa till jobbet, man borde inte stresslyssna på demosar  :unsure:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Mycket mjuk och vacker gitarr - snyggt spelad
Läcket tema med dubblerade instrument - Bra!
Med tanke på att det är så varierad sång (från det mjuka till det evil-aktiga) så är det riktigt bra.
Några partier kanske svajar lite.
Är det Mrs W där i bakgrunden på "be the one"-partiet?
Kul med stoppen
Medeltiden i en något progressiv förpackning
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Beklagar men jag kan inte riktigt ta till mig låten som sådan. Får inte det unisona rockriffet att smälta in med det tjusiga introt och jag tycker det återkommer för ofta. Produktionen är annars helhäftig och ljudkvaliteten super. Hur får man på ett så snyggt akkegureljud? Sången uppfattar lite för stark i mixen.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Guran i början låter lite midi emellanåt? eller är jag totalt ute och cyklar?
bastungt är det via högtalare(bara basen då),ditt gitarrspel påminner om min stora idol....Blackmore... Sången,här hos mej då,ligger bra i nivå.
Det är så här jag skulle vilja skriva själv....... :wub:
Bortsett från guran i början och den något övermäktiga basen så är detta bra,kvinnorösten?
vem är det?
Gillar de där stoppen i låten,gör att man sitter på spänn......
Riffen i mellanspelet är ballt....

IKEN likes...
« Senast ändrad: 06.10.2008, 19:28:57 by IKEN »
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skriver lite under tiden jag lyssnar på denna låt.
Snygg början, bra spelat och fint mjukt ljud.
Jag gillar deckar-temat som kommer sen, snyggt.
Trodde nästan att denna var instrumental, tog lång tid innan sången dök upp :D
En aning svårt att höra vad du sjunger tycker jag, även om jag gillar din röst.
De två(?) takterna innan andra versen känns överflödiga, kan gå rakt på tycker jag allt.
Sången på to-be-the-one, refrängen tror jag det är.. känns lite svajig, den kan du nog göra bättre.
Helheten känns övertygande, gillar ljudbilden som känns naturlig och allt låter som det ska. Känns som refrängen kan behöva något lyft för att sticka ut än mer.
Ballad kändes nästan lite missvisande, men lite prog är det allt :D
Kan hålla med om introt. Kan nog kapa lite där på längden.
Tänker sjunga om denna. Hela låten är något skissartad än så länge.
Tack för input.

Citat från: eko
Oj - det här var riktigt bra Wernis inget knarr på rösten här inte. Skön låt och kan hålla med om rubriceringen prog faktiskt. Skulle gärna vilja ha upp chorus gitarren lite eftersom det saknas lite botten här trummorna har du ju redan nämnt. Bra låt bra potential kommer att bli helläckert detta.
Eko
Kul. Tack!
Trummor ligger överst på to-do-listan.

Citat från: flabb
Spännande låt, gillade stoppen, fiffigt. Sången tyckte jag började lite vekt men blev bättre,
eller också vande jag mig. Låter mycket bra mixat i mina öron.
Ja kanske något mer på refrängen, prova lägga till ett par stämmor till, unisona eller så?
Eller lite distad gura
Ojsan, måste rusa till jobbet, man borde inte stresslyssna på demosar
Skoj att mixen funkar så bra. Det kändes som mina nya monitorer var lättmixade på nåt sätt. Har också funderat på att fläska på med lite mer gura i refrängen.
Tack!!

Citat från: cykeln
Mycket mjuk och vacker gitarr - snyggt spelad
Läcket tema med dubblerade instrument - Bra!
Med tanke på att det är så varierad sång (från det mjuka till det evil-aktiga) så är det riktigt bra.
Några partier kanske svajar lite.
Är det Mrs W där i bakgrunden på "be the one"-partiet?
Kul med stoppen
Medeltiden i en något progressiv förpackning
Ska försöka minimera svajjet sedan. Mrs W är faktiskt Mr W som sjunger falsett.  :o

Citat från: equality
Beklagar men jag kan inte riktigt ta till mig låten som sådan. Får inte det unisona rockriffet att smälta in med det tjusiga introt och jag tycker det återkommer för ofta. Produktionen är annars helhäftig och ljudkvaliteten super. Hur får man på ett så snyggt akkegureljud? Sången uppfattar lite för stark i mixen.
Tror nog att jag får halvera längden på riffet här och där. Akkeguran ja. Hmm. Knappt jag törs säga det, men.... MIDI!!! Klaviaturspelat med Independence free som ljudmodul. Får man göra så som gitarrist? Sången noterad. Tack för feedback.

Citat från: IKEN
Guran i början låter lite midi emellanåt? eller är jag totalt ute och cyklar?
bastungt är det via högtalare(bara basen då),ditt gitarrspel påminner om min stora idol....Blackmore... Sången,här hos mej då,ligger bra i nivå.
Det är så här jag skulle vilja skriva själv.......
Bortsett från guran i början och den något övermäktiga basen så är detta bra,kvinnorösten?
vem är det?
Gillar de där stoppen i låten,gör att man sitter på spänn......
Riffen i mellanspelet är ballt....
IKEN likes...
Huvudet på spiken. Akkeguran var MIDI som sagt ovan. Fasen va kul att gitarren påminner om Blackmore som är en gitarrist jag beundrar MYCKET också. Kvinnorösten är min egen falsett ja. Hihi, tihi tihi.... Hur menar du med basen. Är det hela produktionen som är basig eller menar du elbasen?
Kul. Tack för bra feedback.



Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Knappt jag törs säga det, men.... MIDI!!!

 :lol: Å jag tänkte Wernis skulle aldrig i h-e ens tänka tanken! Sen när jag hörde dragningarna över flera band (gör du det med pitchbenden?) eller
stränggnisslet att det kan bara inte vara midi. Den annorlunda stämningen var liite skum iaf. IKEN knäckte det, skickligt!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :lol: :lol: :lol:
jag menar att Basgitarren  låter lite burkigt... lite för mycket runt 200hz eller så.Den dominerar på ljudbilden på bekostnad av resten....
så,det är du som agerar kör.....har gjort nått liknande i en låt själv (A Brand New World)
MIDI,,,,,,,  :lol: Faan så skönt att ha rätt,en nylonsträngad låter inte så....... ;)
nåja,bra låt är det i alla fall.....
Och Blackmore är....... Blackmore,min kung på gitarrhimmelen.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
introt är snyggt!

trumprogrammeringen tycker jag att du som vanligt lyckas bra med. Finfina crashar. Sången svajar inledningsvis, men blir riktigt go efter hand.

Skulle gärna se starkare betoningar på synkoperna. det skall suga till riktigt i magen lixom. Sen är den för snäll för min smak.  Vore riktigt genomtrevligt att dra iväg helt galet med denna....lite tokprog. en tiominutare med allt.

bra W!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Härligt intro, snyggt arr, helt ok sång (men den tror jag du kan göra bättre!)....låten griper inte riktigt tag i mig dock, känns som att du ibland gör det krångligare än nödvändigt med arret (även om det är coolt gjort)...men det är såklart en helt subjektiv reflektion som avspeglar vilken typ av musik jag lyssnar på!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Aettan

  • Gäst
Här har vi ju oxå en stark kandidat till en eventuell videofestival, mycket svensk folkmusik feeling inbakad i det här så det går att skala fram en liveversion. Introt är lite väl långt men i övrigt så var det en ganska trevlig lyssning.


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Tycker det låter bra om det, en skön låt inte alls dum! :D


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Wernis!

Detta kör rakt in "my hearth!" :wub:
Introt e superskönt, ackena har du  lyckats med till tusen!
Mörkt o snyggt fett  sound, kanske kunde skära lite av basgurans nedre register.
Fan va snygga riff du fått till, med breakena sitter dom väldigt proffsigt.
Trummorna gillas åssån, basguran kunde lite tajtas till i versen.
Den öppna haihatten kan väl dras ner i volym, den sticker ut för mycket nu.
Sången sticker åxå lite ut stundom, lite mer limiter på den kanske?

Catch me if you can........... well done, sitter i min genre, LIKEIT, klart! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
bra gitarrfeel som alltid...härliga harmonier...skulle nog ha låten i snabbare tempo....sången kunde vara mera på men växer en bit in....får lite Floydvibes på något sätt....Nice gillar oktaveringen på sången...skulle nog ha ett vassare gitarrsound i dom instrumentala delarna...inalles bra låt...
Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
:lol: Å jag tänkte Wernis skulle aldrig i h-e ens tänka tanken! Sen när jag hörde dragningarna över flera band (gör du det med pitchbenden?) eller
stränggnisslet att det kan bara inte vara midi. Den annorlunda stämningen var liite skum iaf. IKEN knäckte det, skickligt!
Varje ton har några olika samplingar, bla annat vid hög velocity så blir det en glidning upp till tonen, det är det du hör. Och visst blir det snygg när jag spelar fler toner samtidigt.

Citat från: IKEN
jag menar att Basgitarren  låter lite burkigt... lite för mycket runt 200hz eller så.Den dominerar på ljudbilden på bekostnad av resten....
så,det är du som agerar kör.....har gjort nått liknande i en låt själv (A Brand New World)
MIDI,,,,,,,   Faan så skönt att ha rätt,en nylonsträngad låter inte så.......
nåja,bra låt är det i alla fall.....
Och Blackmore är....... Blackmore,min kung på gitarrhimmelen.
Kanonbra tips ang. basen. Det gjorde susen för denna låten kan jag säga.  :wub:

Citat från: Emulator
introt är snyggt!
trumprogrammeringen tycker jag att du som vanligt lyckas bra med. Finfina crashar. Sången svajar inledningsvis, men blir riktigt go efter hand.
Skulle gärna se starkare betoningar på synkoperna. det skall suga till riktigt i magen lixom. Sen är den för snäll för min smak.  Vore riktigt genomtrevligt att dra iväg helt galet med denna....lite tokprog. en tiominutare med allt.
Tackar. Jo, ska nog sjunga om denna sen.... och låta bli att svaja i inledningen.

Citat från: MacTS
Härligt intro, snyggt arr, helt ok sång (men den tror jag du kan göra bättre!)....låten griper inte riktigt tag i mig dock, känns som att du ibland gör det krångligare än nödvändigt med arret (även om det är coolt gjort)...men det är såklart en helt subjektiv reflektion som avspeglar vilken typ av musik jag lyssnar på!
Ja, jag kan bättre.  :D Ska försöka i alla fall.

Citat från: Aettan
Här har vi ju oxå en stark kandidat till en eventuell videofestival, mycket svensk folkmusik feeling inbakad i det här så det går att skala fram en liveversion. Introt är lite väl långt men i övrigt så var det en ganska trevlig lyssning.
Japp. Introt är för långt i nuvarande. Tror att jag vill ha kvar längden, med tanke på att jag tror att hela låten ska få segla iväg ytterligare ett par-tre minuter med gitarrsolo och så, men då måste jag tydligare separera introts två delar.

Citat från: SYNTH
Tycker det låter bra om det, en skön låt inte alls dum!
Snällt då eller? Som motsats till dumt.  :lol:

Citat från: Mahan
Detta kör rakt in "my hearth!"
Introt e superskönt, ackena har du  lyckats med till tusen!
Mörkt o snyggt fett  sound, kanske kunde skära lite av basgurans nedre register.
Fan va snygga riff du fått till, med breakena sitter dom väldigt proffsigt.
Trummorna gillas åssån, basguran kunde lite tajtas till i versen.
Den öppna haihatten kan väl dras ner i volym, den sticker ut för mycket nu.
Sången sticker åxå lite ut stundom, lite mer limiter på den kanske?

Catch me if you can........... well done, sitter i min genre, LIKEIT, klart!
Nåja, nästan klart kanske. Tackar!!

Citat från: Karl
bra gitarrfeel som alltid...härliga harmonier...skulle nog ha låten i snabbare tempo....sången kunde vara mera på men växer en bit in....får lite Floydvibes på något sätt....Nice gillar oktaveringen på sången...skulle nog ha ett vassare gitarrsound i dom instrumentala delarna...inalles bra låt...
Tack så mycket. Jag hör också Pink Floyd i detta, men kan inte riktigt sätta fingret på vad som gör det. Mmmm, ska överväga att tuffa till gitarren lite. Eller addera en ny.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Oj vilken skön musik!   ÄLSKAR Blackmoore och det här gav verkligen rätt vibbar på mina strängar.   :wub:
Introt är supersnyggt, men kanske ngt långt. Trodde jag klickat på fel länk först och fått en tidigare version utan sång.

Bra känsla i trummorna också tycker jag!  Lite mycke bas på basgitarren tror jag, men mina lurar kan luras lite ibland....
Vad överraskad jag blev när det blev stopp helt plötsligt!!  Skithäftigt. Satt som på nålar varje gång. Även i slutet och jag var tvungen att sätta på den igen bara för att det inte kom ngt.   ;)

Tyckte sången var ngt hög på ett ställe bara, men i helhet var det precis lagom.  Nä tusan, jag måste bara lyssna en gång till.
Me, Myself & I


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
NEgativt:
Ja, låter mainstream i den delmängd av genren det spelas i (fråga mig inte om namnet på delmängden)

Positivt
Du är grym på att spela gitarr.
Sången passar perfa...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad LisaS

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
När jag lyssnade på den här insåg jag att jag hade lyssnat på den innan, men inte lämnat någon kommentar. Det var ju konstigt för jag tycker att det är en jätteskön låt, som sätter sig på minnet.
Den börjar ju helt fantastiskt och fortsätter sen i samma nivå. Sången låter bra, men den är lite ostabil. Speciellt mellan 03:40 – 03:44 där blir det lite för jobbigt. Men annars tycker jag att själva rösten passar låten alldeles utmärkt.
Låten är mycket snyggt arrangerad och det är kreativt med stoppen. Jag skulle kunna lyssna på den här om och om igen, och det har jag gjort också. 


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Jag gillar låten. Kunde varit lite bättre arrad på funky gitarrsoundliret dock. Sången funkar inte alls för mej. Den känns lite sur här o var. En liten touch med melodyne hade kanske funkat. Men som låt är den laidback och skön. / Mikke


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
Hej Wernborg
skön låt
MEN ouuuuurhhg vad det låter midi det är så det vänder sig i magen  :wacko:
nä men man blir faktiskt lite impad på hur pass nära det går att komma i dag. ja om några år kommer man säkert inte kunna höra skillnaden men som sagt vi är inte riktigt där än

låten då. skön och med lite PF och DP vibbar bra jobbat me like

saknar dock en distad kompgura då sången drar på lite

bra jobbat Mvh

https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skön låt.. först när jag hörde de akustiska tonerna tänkte jag att wow vilket ljud, men sedan började det låta konstlat om den & jag tycker det låter vsti
men bra sådan dock..

annars luftig & skön ljudbild,basen är lite bummlig bara & skulle kunna tas ner lite..
iaf i min lyssning. sången är bra men blir lite stark under det partiet där du lagt på en oktav..

sammanfattat:
skön & luftig musik (och bra framfört)

/Larsson
:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

MEN ouuuuurhhg vad det låter midi det är så det vänder sig i magen  :wacko:


Ett tecken på att man är musiker i själ och hjärta är väl att man kan kräkas av en samplad gitarr  :wub:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oj vilken skön musik!   ÄLSKAR Blackmoore och det här gav verkligen rätt vibbar på mina strängar.   :wub:
Introt är supersnyggt, men kanske ngt långt. Trodde jag klickat på fel länk först och fått en tidigare version utan sång.

Bra känsla i trummorna också tycker jag!  Lite mycke bas på basgitarren tror jag, men mina lurar kan luras lite ibland....
Vad överraskad jag blev när det blev stopp helt plötsligt!!  Skithäftigt. Satt som på nålar varje gång. Även i slutet och jag var tvungen att sätta på den igen bara för att det inte kom ngt.   ;)

Tyckte sången var ngt hög på ett ställe bara, men i helhet var det precis lagom.  Nä tusan, jag måste bara lyssna en gång till.
Kul att det funkar. Och stoppen tycker jag också blev rätt kul. Det där med mycket bas har jag fixat till nästa version. Tack.

NEgativt:
Ja, låter mainstream i den delmängd av genren det spelas i (fråga mig inte om namnet på delmängden)

Positivt
Du är grym på att spela gitarr.
Sången passar perfa...
I den delmängd av genren det spelas i. Du är inte lite kryptisk du. Tack tror jag.  :lol:

När jag lyssnade på den här insåg jag att jag hade lyssnat på den innan, men inte lämnat någon kommentar. Det var ju konstigt för jag tycker att det är en jätteskön låt, som sätter sig på minnet.
Den börjar ju helt fantastiskt och fortsätter sen i samma nivå. Sången låter bra, men den är lite ostabil. Speciellt mellan 03:40 – 03:44 där blir det lite för jobbigt. Men annars tycker jag att själva rösten passar låten alldeles utmärkt.
Låten är mycket snyggt arrangerad och det är kreativt med stoppen. Jag skulle kunna lyssna på den här om och om igen, och det har jag gjort också. 
Hela låten är lite av en förstatagning än så länge. Kommer förmodligen att lägga om, om inte hela så i alla fall delar av sången. Tack så mycket.

Jag gillar låten. Kunde varit lite bättre arrad på funky gitarrsoundliret dock. Sången funkar inte alls för mej. Den känns lite sur här o var. En liten touch med melodyne hade kanske funkat. Men som låt är den laidback och skön. / Mikke
Sången funkar inte alls för att den är sur? Ska pilla med det. Tack.

Hej Wernborg
skön låt
MEN ouuuuurhhg vad det låter midi det är så det vänder sig i magen  :wacko:
nä men man blir faktiskt lite impad på hur pass nära det går att komma i dag. ja om några år kommer man säkert inte kunna höra skillnaden men som sagt vi är inte riktigt där än
låten då. skön och med lite PF och DP vibbar bra jobbat me like
saknar dock en distad kompgura då sången drar på lite
bra jobbat Mvh
Lustigt det där med samplad gitarr. Svårt att ta det till sig. Jag med. Men samplade trummor, piano och stråkar sväljer man gärna med hull och hår fastän det nästan alltid avslöjar sig som samplingar. Skumt. Vanan kanske.
Bra tanke med distgura också. Ska testas.

skön låt.. först när jag hörde de akustiska tonerna tänkte jag att wow vilket ljud, men sedan började det låta konstlat om den & jag tycker det låter vsti
men bra sådan dock..

annars luftig & skön ljudbild,basen är lite bummlig bara & skulle kunna tas ner lite..
iaf i min lyssning. sången är bra men blir lite stark under det partiet där du lagt på en oktav..

sammanfattat:
skön & luftig musik (och bra framfört)

/Larsson
:)

Basen noterad. Ska hålla koll på sångnivåern också. Tack.

Ett tecken på att man är musiker i själ och hjärta är väl att man kan kräkas av en samplad gitarr  :wub:
:lol:


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Tjena!

Riktigt skön låt det här! Håller med andra om att det är snygga PF vibbar! Skönt ljud på låten med. Jag har sett att du har fått en hel del bra feedback på den redan och jag har inte mycket att tillägga i nuläget. Kan bara säga att jag gillar det och att jag ser fram emot att få höra hur den kommer att utvecklas! Gött jobbat!

Tack!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
så att det aldrig glöms bort. för att möta en stil till i detta verk:

jag vill ha "töntiga pads med attackljud i början så man kan spela förutsägbara snuttar". Som hårdrockare använder synthar, du vet  :rolleyes:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
så att det aldrig glöms bort. för att möta en stil till i detta verk:

jag vill ha "töntiga pads med attackljud i början så man kan spela förutsägbara snuttar". Som hårdrockare använder synthar, du vet  :rolleyes:

Hihi. Tack.
Å nästa version blir i stilen:

"Blir ju lite annan känsla med äkta gura. Fast jag saknar exaktheten på nåt vis" avseende midigitarrens vara eller icke....


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Tjena!
Riktigt skön låt det här! Håller med andra om att det är snygga PF vibbar! Skönt ljud på låten med. Jag har sett att du har fått en hel del bra feedback på den redan och jag har inte mycket att tillägga i nuläget. Kan bara säga att jag gillar det och att jag ser fram emot att få höra hur den kommer att utvecklas! Gött jobbat!
Tack!
Tackar. Japp - fått mycket bra input så nu kommer en ny version.


Version 2 - Samplade midigitarre bortplockad till förmån för äkta nylonakke. Nytt sångspår. Körer tillagda. Lite ny elgitarr. Distmattor i refrängerna. Ett nytt proggsolo i slutet också. Lite synkop-VM så.

Bollat med Emulator om att någonstans i låten låta alla effekter klippas av lite onaturligt som en effekt i breaket, men jag har inte hittat rätt knappar att trycka på ännu för att få till det. Ska försöka till nästa version....

Längst upp i tråden finns version 2.
« Senast ändrad: 26.10.2008, 12:55:52 by Wernborg »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Synkop-vm. Vi skackade om nån annan synkoptrummifiering också va?   

Skall lyssna mer och såga lite till senare, förutom de saker vi drog äver msn. Jag tror faktiskt att det skulle vara bra med TPMABSMKSFS. Lite så..europe/nightwish lallallaaaaaa du vet.


Sen, för alla andra, kan jag intyga att jazzfarbror och gitarekvillibrist Wernborg de facto saknade exaktheten i midiguran :lol:

återkommer
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Leif

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 393
    • Visa profil
Hallå igen!
Nu är jag på och lyssnar igen! Riktigt jävla bra! Svårt att vara kritisk när helhetsintrycket va så klockrent! Riktigt snygga gitarrer! Gillar den klassiska guran enormt mycket! Sången har du fått till mycket bättre nu! Kan höra lite svengelska på nåt ställe, men det ger ju nästan mer charm till låten på nåt vis...Nä, det låter skitsnyggt det här! Ska bli intressant att höra nästa version, även om jag tycker att den här funkar finfint med!

Tack ska du ha för skön musik!
https://soundcloud.com/enmansprojektet
https://soundcloud.com/ambivalens1


freddy

  • Gäst
Lät denna gå ett par varv till nu med dom nya förändringarna. Lyssnade i mina högtalare men jag tycker den sitter nu, kanske är sången lite hög? Men annars tycker jag det är bra. Versmelodin är fan riktigt fin. Härligt solo i slutet med. Snygg jobbat W.  ;)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Synkop-vm. Vi skackade om nån annan synkoptrummifiering också va?   

Skall lyssna mer och såga lite till senare, förutom de saker vi drog äver msn. Jag tror faktiskt att det skulle vara bra med TPMABSMKSFS. Lite så..europe/nightwish lallallaaaaaa du vet.


Sen, för alla andra, kan jag intyga att jazzfarbror och gitarekvillibrist Wernborg de facto saknade exaktheten i midiguran :lol:

återkommer

Just det. Ba da da di do - ba da di di brooosch.

Åsså TPMABSMKSFS förstås.

Hallå igen!
Nu är jag på och lyssnar igen! Riktigt jävla bra! Svårt att vara kritisk när helhetsintrycket va så klockrent! Riktigt snygga gitarrer! Gillar den klassiska guran enormt mycket! Sången har du fått till mycket bättre nu! Kan höra lite svengelska på nåt ställe, men det ger ju nästan mer charm till låten på nåt vis...Nä, det låter skitsnyggt det här! Ska bli intressant att höra nästa version, även om jag tycker att den här funkar finfint med!

Tack ska du ha för skön musik!
:wub:
Ja, nästa version kanske kanske innehåller en annan leadsinger.
Tack som fan.

Lät denna gå ett par varv till nu med dom nya förändringarna. Lyssnade i mina högtalare men jag tycker den sitter nu, kanske är sången lite hög? Men annars tycker jag det är bra. Versmelodin är fan riktigt fin. Härligt solo i slutet med. Snygg jobbat W.  ;)
Tack så mycket. Håller med om sången. Tack för versen, den gillar jag också.  :D



Proglåtar kan ju aldrig bli för långa så jag funderar på att lägga till "We had to live for what the nature....." samt "To be the one" mellan slutriffet och outroversen. Vad tror ni om det?


Utloggad LisaS

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Så jääääkla bra! Jag tyckte om låten innan, men nu är den faktiskt helt fantastisk.  :wub: