Kontrollrummet

CPG - Frustrated over you

gäst · 40 · 6595

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Väl skrivet eq - word -som man säger här. (dunk, dunk  :D)

Man kan ju fundera på varför man kommenterar en låt - vad är det man vill med sina kommentarer?

Sören Kirkegaard har skrivit följande

Om jag vill lyckas
med att föra en människa mot ett bestämt mål,
måste jag först finna henne där hon är
och börja just där.
Den som inte kan det
lurar sig själv när hon tror att hon kan hjälpa andra.
För att hjälpa någon
måste jag visserligen förstå mer än vad han gör,
men först och främst förstå det han förstår.
Om jag inte kan det,
så hjälper det inte att jag kan och vet mera.

Vill jag ändå visa hur mycket jag kan,
så beror det på att jag är fåfäng och högmodig och egentligen vill bli beundrad av den andre i stället för att hjälpa honom.
All äkta hjälpsamhet börjar med ödmjukhet inför den jag vill hjälpa
och därmed måste jag förstå
att detta med att hjälpa inte är att vilja härska,
utan att vilja tjäna.

Kan jag inte detta
så kan jag inte heller hjälpa någon.
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil

Så var det för min del iallafall, har lyssnat på alla låtar och gillat dom men inte skrivit eftersom det känts halvfånigt när jag visste att cpg var asti.

Fast eftersom jag gillat låtarna hade det ju ändå blivit en sk ryggdunkskommentar och såna ju inte bra heller, eller hur var det?  :blink: :wacko:

Inget fel på ryggdunk.
Lite tröttsamt med det eviga snacket om "klubben för inbördes beundran". Jag menar till slut lär väl  princip alla känna varandra, deras förtjänster och tillkortakommanden, olika stilar och eventuella utveckling. Skulle forumet bli nånting annat förutsätter det ju en ständig omsättning av medlemmar och så stort är väl helt enkelt inte befolkningsunderlaget. Kritik kan framföras på många olika sätt. En ryggdunk kan också innehålla en uppmuntran att fortsätta och till förbättringar. Jag tycker kvaliteten på mycket här är så bra att jag hellre skulle vilja tala om "klubben för inbördes förundran". Dunka på!



Att alla känner varandra behöver inte innebära att man slutar ge konstruktiv kritik?

Om jag kunde begripa varför det är så känsligt när man tar upp att det vore najs med mer konstruktiv kritik. Tydligen är detta inte stället att vara på om det är sånt man är ute efter.

Om man alltid skriver att det är "Jättebra, skitbra gjort, bra låt", hur kan man då nyansera? Jag tycker det blir lite platt. MIssförstå mig inte, jag älskar att få beröm för något jag lagt ner mycket tid på och är nöjd med själv. Men det känns lite urvattnat när det är EXAKT samma ord etc oavsett hur bra/dåligt/genomarbetat etc alster man lagt ut.

Och, om jag inte missminner mig, så skriver väldigt många att de vill ha tips och ideer på vad som är bra eller dåligt, och hur de kan förbättra en låt/mix?

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Att alla känner varandra behöver inte innebära att man slutar ge konstruktiv kritik?


Nej men att alla känner alla kan vara definitionen av ordet "inbördes".


Om jag kunde begripa varför det är så känsligt när man tar upp att det vore najs med mer konstruktiv kritik. Tydligen är detta inte stället att vara på om det är sånt man är ute efter.


KAN ju vara lite känsligt att höra att ens låt är "fullständigt könslös". Jag ser ju inte heller det direkt konstruktiva i den sortens kritik.

Om man alltid skriver att det är "Jättebra, skitbra gjort, bra låt", hur kan man då nyansera?

Jag är så korkad att jag går på det varenda gång.  :wacko: Det är så sällan det står så å andra sidan att jag skulle bli skitglad.

Jag håller självklart ändå med dig om att konstruktiv kritik är värdefull. Jag tycker att jag har fått det och lärt mig massor. Evigt tacksam för din och andras kritik genom åren. Vad jag menar
är att det ena inte behöver utesluta andra. En ryggdunk är kanske ingen riktig feedback men ändå liiite roligare än ingen kommentar alls och det är kanske ett större problem? Om man inte kan komma med konstruktiv kritik kan man väl få skriva något ändå? 


« Senast ändrad: 24.10.2009, 17:35:24 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jo, det får man väl? Men, det som framkommit är ju att konstruktiv kritik saknas :)

Gillar man och inte har några snpunkter i övrigt ÄR det ju fånigt att hitta på något för sakens skull såklart.


https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Återkommer i en annan tråd vid tillfälle, för jag tycker debatten är intressant :)= VArje gång någon haft ansats att debattera hur man kan få¨ut mer av kommenterandet så blir det alltid attacker fårn olika håll, senaste var det väl wernborg som hade lite tankar?



nu skall det förberedas lite kalas här :)


EDIT: Vill förtydliga att jag inte menar att du eller någon annan just nu har attackerat :) bara att det historiskt blivit lite kalabalojs :D
« Senast ändrad: 24.10.2009, 17:53:51 by Emulator »
https://soundcloud.com/secondary-protocol