Jag gör ALLA jobb pga jag ÄLSKAR det jag håller på med.
Så länge det inte är hårdrock, så ger jag mig på allt jag kan , eftersom jag inte kan spela elgura eller så, så är hårdrock för svårt, dessutom lyssnar jag inte på det .
Men klubblåtar, ballader, disco, dance .. allt .
Pga varje låt, blir en ny utmaningen och dessutom så utvecklas man enormt från att bara hålla sig till sin "egna bubbla" ... Man präglar ju nån slags egen stil på det man gör själv .
Och det är skitkul att få remixjobb, man utvecklas mer än ni kanske tror?
Man lär sig tex hur andra folk bygger ackordsföljder osv osv .. jag lär mig löjligt mycket på att remixa andras verk tex.
och att jag är en sämre musiker, en sämre människa typ för att jag tar åt mig jobb pga få ut min namn? Då anser jag ett ni fullständigt är sjuka i huvet.
då tycker jag inte ens synd om er att ni inte får ut ert material på skiva eller digitalsläpp.
För är ni så enspåriga så ni tycker att allt är konst och inget "bör handla om vad folk vill höra" så är ju jävligt ute o seglar.
Det är media, radio, tv som styr... speciellt radiofolk som styr vilka låtar som ska spelas, det handlar ju så sjuuukt mkt om kontakter, menas ni är så trångsynta så ni tror att den rätta vägen är att gå via sitt hjärta, och ha den där "känslan" och ge det där "konstnärliga" osv osv .
Folk skiter fullständigt i HUR en låt är proddad? om man inte är musiker själv?
Inte nån bryr sig, bara "låten är bra"
Ta ett exempel på den kanske sämsta jävla skitlåt som jag nånsin hört "hej hej monika"
Som warner music's A&R pushade stenhårt på... samma kille jag har kontakt med på warner.
Vad hände med den patetiska låten?
Kanske mest spelade låten i radio under det året?
How come? för att dom gjorde låten med känsla? För att dom gjorde låten från hjärtat kanske?
eller för att skivbolagets makt kom in och öste ut låten? svara mig på det, sån musik borde inte få spelas offentligt ens enligt mig.
Dålig produktion, värdelös sång, inget är bra..,men blev en JÄTTEHIT.
om man är enkelspårig och är så fast vid sin stil, men inte kommer ut med sin musik.. Betyder inte det nåt då? eller ska man fortsätta jobba o kämpa på hela livet utan att ha tjänat 1 krona på sina egna verk? jag vet inte hur ni är, men jag försöker lära mig alla stilar som går att lära sig för att jag älskar PRECIS ALL musik utom hårdrock.. jo.. viss hårdrock, men gränsen går när det blir metal och dom skriker ut ord, så man inte hör ett enda ord ur hela låten.. ja ni fattar.
Men jag tycker ni som skriver att jag är mediekåt blablabla är konstig, och att jag gör vad som krävs för att komma ut... det är företagsamhet för mig.. inte nåt annat.
Jag tar vara på kontakterna jag har istället för att säga "nää.. dom ska fan inte få bestämma vad JAG ska göra för musik, jag ska ut med baaara min egna stil"
LYCKA TILL I FRAMTIDEN!!! med det tänket ...